____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
Ќауково-практичний коментар рим≥нального кодексу ”крањни в≥д 5 кв≥тн¤ 2001 року. «а ред.ћ.≤. ћельника, ћ.≤. ’авронюка
–озд≥л ≤
«Ћќ„»Ќ» ѕ–ќ“» ќ—Ќќ¬ Ќј÷≤ќЌјЋ№Ќќѓ Ѕ≈«ѕ≈ » ” –јѓЌ»
1.
ѕередача або збиранн¤ з метою передач≥
≥ноземн≥й держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ
або њхн≥м представникам в≥домостей, що
становл¤ть державну таЇмницю, ¤кщо ц≥ д≥њ
вчинен≥ ≥ноземцем або особою без
громад¤нства,Ч
2.
«в≥льн¤Їтьс¤ в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥
особа, ¤ка припинила д≥¤льн≥сть,
передбачену частиною першою ц≥Їњ статт≥,
та добров≥льно пов≥домила органи
державноњ влади про вчинене, ¤кщо внасл≥док
цього ≥ вжитих заход≥в було в≥двернено
запод≥¤нн¤ шкоди ≥нтересам ”крањни.
1.
Ѕезпосередн≥м обТЇктом злочину Ї
державна безпека ”крањни в ≥нформац≥йн≥й,
а також пол≥тичн≥й, економ≥чн≥й, воЇнн≥й ≥
науково-технолог≥чн≥й сферах.
2.
ѕредметом шпигунства Ї в≥домост≥, що
становл¤ть державну таЇмницю, ¤к≥
матер≥ал≥зован≥ у в≥дпов≥дному документ≥
чи вироб≥.
¬≥домост≥,
що становл¤ть державну таЇмницю, Ч це ≥нформац≥¤
у сфер≥ оборони, економ≥ки, науки ≥ техн≥ки,
зовн≥шн≥х в≥дносин, державноњ безпеки ≥
охорони правопор¤дку, розголошенн¤, ¤коњ
може завдати шкоди нац≥ональн≥й безпец≥
”крањни ≥ ¤к≥ р≥шенн¤м державних експерт≥в
з питань таЇмниць визнано державною таЇмницею
та включено до «воду в≥домостей, що
становл¤ть державну таЇмницю («¬ƒ“). «
моменту опубл≥куванн¤ вказаного «воду (зм≥н
до нього) ц≥ в≥домост≥ п≥дл¤гають охорон≥
з боку держави ¤к так≥, що становл¤ть
державну таЇмницю, хоча б на цей час вони
ще не були матер≥ал≥зован≥.
«овн≥шньою
(матер≥альною) ознакою в≥днесенн¤
документа, виробу або ≥ншого матер≥ального
нос≥¤ ≥нформац≥њ до предмет≥в, що м≥ст¤ть
в≥домост≥, ¤к≥ становл¤ть державну таЇмницю,
Ї наданий йому гриф секретност≥ Ч рекв≥зит
матер≥ального нос≥¤ таЇмноњ ≥нформац≥њ,
¤кий засв≥дчуЇ ступ≥нь њњ секретност≥ (Уособливоњ
важливост≥Ф, Уц≥лком таЇмноФ, УтаЇмноФ).
—трок, прот¤гом ¤кого д≥Ї р≥шенн¤ про в≥днесенн¤
≥нформац≥њ до державноњ таЇмниц≥,
встановлюЇтьс¤ ƒержавним експертом з
питань таЇмниць, але не може перевищувати
дл¤ зазначених вид≥в ≥нформац≥њ в≥дпов≥дно
«ќ, 10 ≥ 5 рок≥в. ѕроте п≥сл¤ зак≥нченн¤
зазначеного строку його може бути
подовжено.
онкретн≥
види ≥нформац≥њ, ¤ка належить до державноњ
таЇмниц≥, перел≥чен≥ у «акон≥ ”крањни Уѕро
державну таЇмницюФ. Ќими Ї
≥нформац≥¤: 1) у сфер≥ оборони; 2) у сфер≥
економ≥ки, науки ≥ техн≥ки; 3) у сфер≥ зовн≥шн≥х
в≥дносин; 4) у сфер≥ державноњ безпеки та
охорони правопор¤дку.
онкретн≥
в≥домост≥ можуть бути в≥днесен≥ до
державноњ таЇмниц≥ за ступен¤ми
секретност≥ Уособливоњ важливост≥Ф, Уц≥лком
таЇмноФ та УтаЇмноФ лише за умови, що
вони належать до зазначених чотирьох
категор≥й ≥ њх розголошенн¤ завдаватиме
шкоди ≥нтересам нац≥ональноњ безпеки ”крањни.
«аборон¤Їтьс¤
в≥днесенн¤ до державноњ таЇмниц≥ будь-¤ких
в≥домостей, ¤кщо цим звужуватимутьс¤ зм≥ст
≥ обс¤г конституц≥йних прав та свобод
людини ≥ громад¤нина, завдаватиметьс¤
шкода здоровТю та безпец≥ населенн¤.
Ќе
належить до державноњ таЇмниц≥ ≥нформац≥¤:
про стан довк≥лл¤, про ¤к≥сть харчових
продукт≥в ≥ предмет≥в побуту; про авар≥њ,
катастрофи, небезпечн≥ природн≥ ¤вища та ≥нш≥
надзвичайн≥ под≥њ, ¤к≥ сталис¤ або можуть
статис¤ ≥ загрожують безпец≥ громад¤н; про
стан здоровТ¤ населенн¤, його життЇвий р≥вень,
включаючи харчуванн¤, од¤г, житло, медичне
обслуговуванн¤ та соц≥альне забезпеченн¤,
а також про соц≥ально-демограф≥чн≥
показники, стан правопор¤дку, осв≥ти ≥
культури населенн¤; про факти порушень
прав ≥ свобод людини ≥ громад¤нина; про
незаконн≥ д≥њ орган≥в державноњ влади,
орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та њх
посадових ос≥б; ≥нша ≥нформац≥¤, ¤ка в≥дпов≥дно
до закон≥в та м≥жнародних договор≥в, згоду
на обовТ¤зков≥сть ¤ких надано ¬ерховною
–адою ”крањни, не може бути засекречена.
ѕередача або збиранн¤ з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам такоњ ≥нформац≥њ не може
квал≥ф≥куватис¤ ¤к шпигунство.
¬≥домост≥
у р≥зних сферах, ¤к≥ визнан≥ державною таЇмницею,
конкретизован≥ у «вод≥ в≥домостей, що
становл¤ть державну таЇмницю. ѕитанн¤ про
те, чи становл¤ть т≥ або ≥нш≥ в≥домост≥
державну таЇмницю, у кожн≥й крим≥нальн≥й
справ≥ маЇ вир≥шуватис¤ на п≥дстав≥
висновку експертизи.
р≥м
безпосередньо в≥домостей, що становл¤ть
державну таЇмницю ”крањни, ”крањна вз¤ла
зобовТ¤занн¤ перед крањнами —Ќƒ
забезпечувати збереженн¤ державних
секрет≥в крањн —Ќƒ, переданих ними у
рамках зд≥йсненн¤ пол≥тичного, економ≥чного,
науково-техн≥чного та в≥йськового сп≥вроб≥тництва,
а також-секрет≥в, що створюютьс¤ у процес≥
сп≥льних роб≥т. ѕроте передача або
збиранн¤ з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам в≥домостей, що Ї м≥ждержавними
секретами, але при цьому не становл¤ть
державноњ таЇмниц≥ ”крањни, не створюють п≥дстав
дл¤ квал≥ф≥кац≥њ цих д≥й ¤к шпигунства.
Ќе
т¤гнуть в≥дпов≥дальност≥ за ”крањни ≥
вчинен≥ на територ≥њ ”крањни передача або
збиранн¤ з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њхн≥м
представникам в≥домостей, що становл¤ть
державну таЇмницю ≥ншоњ крањни. ¬≥дсутн≥сть
в≥дпов≥дноњ норми даЇ можлив≥сть
використовувати територ≥ю ”крањни ¤к
плацдарм дл¤ зд≥йсненн¤ шпигунських д≥й
щодо ≥нших крањн.
ѕередача
або збиранн¤ ≥ноземцем чи особою без
громад¤нства з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам будь-¤ких ≥нших в≥домостей,
кр≥м тих, що становл¤ть державну таЇмницю,
у тому числ≥ в одержанн≥ ¤ких зац≥кавлена
≥ноземна розв≥дка (скаж≥мо, в≥домостей про
м≥стк≥сть того чи ≥ншого аеродрому цив≥льноњ
ав≥ац≥њ, про пропускну спроможн≥сть того
чи ≥ншого напр¤мку зал≥зниц≥, про потреби
певноњ галуз≥ народного господарства у
дорогоц≥нних металах ≥ природних алмазах,
про номенклатуру, обс¤г ≥ ф≥нансуванн¤
конкретноњ операц≥њ з експорту, ≥мпорту
певних вид≥в сировини ≥ продукц≥њ, про
науково-техн≥чне сп≥вроб≥тництво ”крањни
з окремою ≥ноземною державою, в≥домостей
про фах≥вц≥в у галуз≥ в≥йськових наук, про
систему охорони конкретного в≥йськового
арсеналу, про виробничу потужн≥сть
конкретного п≥дприЇмства з ремонту озброЇнн¤
тощо) та ¤к≥, на њњ погл¤д, можуть бути
придатн≥ дл¤ використанн¤ на шкоду ≥нтересам
”крањни (дл¤ вчиненн¤ диверс≥й чи ≥ншого
використанн¤ в умовах воЇнного стану чи в
≥нший особливий пер≥од, або дл¤ виконанн¤
перспективних вербувальних завдань тощо),
не м≥стить складу злочину, передбаченого
ст. 114.
ѕередача
або збиранн¤ з метою передач≥ ≥ноземним
орган≥зац≥¤м, п≥дприЇмствам, установам
або њх представникам економ≥чних, науково-техн≥чних
або ≥нших в≥домостей, що становл¤ть конф≥денц≥йну
≥нформац≥ю, ¤ка Ї власн≥стю держави, у тому
числ≥ вчинен≥ ≥ноземцем або особою без
громад¤нства, ¤ким ц≥ в≥домост≥ були дов≥рен≥
або стали в≥дом≥ у звТ¤зку з виконанн¤м
службових обовТ¤зк≥в, квал≥ф≥куЇтьс¤ за
ст. 330, а передача ≥ноземн≥й держав≥, ≥ноземн≥й
орган≥зац≥њ або њх представникам в≥домостей
про заходи безпеки щодо особи, вз¤тоњ п≥д
захист, вчинен≥, скаж≥мо, особою, ¤ка зд≥й-,
снюЇ ц≥ заходи, за певних обставин, Ч за ст.
381. р≥м того, збиранн¤ з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам в≥домостей, що становл¤ть
комерц≥йну таЇмницю, ¤кщо це спричинило ≥стотну
шкоду субТЇкту господарськоњ д≥¤льност≥,
квал≥ф≥куЇтьс¤ за ст. 231.
3.
« обТЇктивноњ сторони шпигунство
пол¤гаЇ у таких д≥¤х: 1) передача ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам в≥домостей, що становл¤ть
державну таЇмницю; 2) збиранн¤ з метою
передач≥ ≥ноземн≥й держав≥, ≥ноземн≥й
орган≥зац≥њ або њх представникам в≥домостей,
що становл¤ть державну таЇмницю.
≤н≥ц≥атива
збиранн¤ чи передач≥ в≥дпов≥дних в≥домостей
може належати ¤к виконавцю, так ≥ адресату
шпигунства. ƒл¤ квал≥ф≥кац≥њ злочину це
значенн¤ не маЇ.
ѕередача
в≥домостей Ч це њх усне пов≥домленн¤ (безпосередньо,
по рад≥о, по телефону) ≥ноземн≥й держав≥, ≥ноземн≥й
орган≥зац≥њ, њх представникам, врученн¤
певних документ≥в, вироб≥в чи ≥нших матер≥альних
нос≥њв ≥нформац≥њ (безпосередньо, через
посередник≥в, з використанн¤м тайник≥в
тощо) або њх пересиланн¤ (з використанн¤м
поштового, електронного звТ¤зку, за
допомогою тварин тощо). якщо вказан≥ в≥домост≥
було передано ≥нш≥й держав≥ у пор¤дку,
передбаченому законодавством ”крањни, це
не Ї злочином.
«биранн¤
зазначених в≥домостей пол¤гаЇ в њх пошуку
≥ добуванн≥ (шл¤хом розпитуванн¤ певних
ос≥б, в≥зуального спостереженн¤ та п≥дслухуванн¤,
зн¤тт¤ ≥нформац≥њ з канал≥в звТ¤зку,
проникненн¤ до компТютерних систем,
виготовленн¤ коп≥й документ≥в тощо),
придбанн≥ будь-¤ким способом (таЇмне чи в≥дкрите
викраденн¤, куп≥вл¤, обм≥н документ≥в чи
зразк≥в зброњ, боЇприпас≥в, макет≥в
секретного обТЇкта тощо) з наступним
зосередженн¤м њх в одному чи к≥лькох м≥сц¤х.
¬
окремих випадках способами збиранн¤ в≥домостей,
що становл¤ть державну таЇмницю, можуть
бути Ублагочинн≥Ф акц≥њ, спр¤мован≥
н≥бито на ви¤вленн¤ талановитих молодих
вчених або на визначенн¤ можливих обТЇкт≥в
≥нвестиц≥й (опитуванн¤, анкетуванн¤,
конкурси та ≥н.). Ќе виключаЇтьс¤ ≥ такий
спос≥б, ¤к використанн¤ спец≥альних косм≥чних
(супутникових), пов≥тр¤них, морських ≥
наземних техн≥чних засоб≥в.
якщо
шпигунство вчинене шл¤хом незаконного
втручанн¤ в роботу автоматизованих
електронно-обчислювальних машин, њх
систем чи компТютерних мереж, це потребуЇ
додатковоњ квал≥ф≥кац≥њ за ст. 361, а шл¤хом
викраденн¤, привласненн¤, вимаганн¤ компТютерноњ
≥нформац≥њ або заволод≥нн¤ нею шл¤хом
шахрайства чи зловживанн¤ службовоњ особи
своњм службовим становищем, Ч за ст. 362.
якщо
особою викрадено з метою передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ чи њх
представникам предмети, в≥домост≥ про ¤к≥
становл¤ть державну таЇмницю (зразки в≥йськовоњ
зброњ, спец≥альноњ техн≥ки, криптограф≥чного
чи ≥ншого обладнанн¤, рад≥оактивн≥
матер≥али тощо), або оф≥ц≥йн≥ документи, що
знаход¤тьс¤ на державних п≥дприЇмствах ≥
м≥ст¤ть державну таЇмницю, ц≥ д≥њ, залежно
в≥д њх конкретного способу, а також в≥д
особливостей предмета ≥ субТЇкта, сл≥д
додатково квал≥ф≥кувати за ст. ст. 185Ч 191,
262, 357, 410.
Ўпигунство,
поЇднане з незаконним використанн¤м спец≥альних
техн≥чних засоб≥в негласного отриманн¤ ≥нформац≥њ,
повн≥стю ХохоплюЇтьс¤ ст. 114 ≥ не потребуЇ
додатковоњ квал≥ф≥кац≥њ за ст. 359.
”
випадках, коли певн≥ в≥домост≥ були дов≥рен≥
особ≥ або стали в≥дом≥ њй п≥д час служби,
роботи, сп≥лкуванн¤ з нос≥¤ми таких в≥домостей,
¤к≥ незаконно розголосили њх, або коли
особа випадково знайшла чи ≥ншим чином
отримала в≥дпов≥дн≥ документи, вироби
тощо, потреби в њх збиранн≥ фактично не
≥снуЇ. “аким чином, шпигунство може
пол¤гати ¤к у збиранн≥ зазначених в≥домостей
з наступною њх передачею в≥дпов≥дним
адресатам, так ≥ лише у збиранн≥ њх з метою
такоњ передач≥ або т≥льки в њх передач≥. ”
раз≥, ¤кщо шпигунство вчинюЇтьс¤ групою
ос≥б з розпод≥лом ролей м≥ж ними, то зак≥нчений
склад злочину матиме м≥сце ≥ в д≥¤х особи,
¤ка т≥льки добуваЇ в≥дпов≥дну ≥нформац≥ю,
≥ в д≥¤х особи, ¤ка т≥льки збер≥гаЇ њњ з
метою передач≥, ≥ в д≥¤х особи, ¤ка т≥льки
передаЇ адресатов≥.
якщо ж д≥њ групи перервано на стад≥њ
передач≥ ≥нформац≥њ адресату шпигунства,
трет¤ ≥з вказаних член≥в групи особа маЇ
нести в≥дпов≥дальн≥сть за замах на
шпигунство, а перш≥ дв≥ Ч за зак≥нчене
шпигунство.
≤ноземна
держава у даному випадку пон¤тт¤ зб≥рне.
ѕередача ≥ноземн≥й держав≥ певних в≥домостей
передбачаЇ передачу њх не держав≥ ¤к
субстанц≥њ, а оф≥ц≥йному державному
органу, у тому числ≥ розв≥дувальному. ѕро
пон¤тт¤ ≥ноземна орган≥зац≥¤, представник
≥ноземноњ держави або ≥ноземноњ орган≥зац≥њ
див. коментар до ст. 111.
Ўпигунство
Ї зак≥нченим, ¤кщо воно вчинене у вигл¤д≥
передач≥ певних в≥домостей, Ч з моменту њх
фактичного пов≥домленн¤ (врученн¤
матер≥ал≥в, ¤к≥ њх м≥ст¤ть), в≥дправленн¤
адресату чи посереднику, закладенн¤ в
тайник, передач≥ предмета, ¤кий в≥дкриваЇ
доступ до них, Ч в≥дпов≥дно до
обумовленост≥ з адресатом, а у вигл¤д≥
збиранн¤ Ч з моменту зосередженн¤ в будь-¤кому
м≥сц≥ (при особ≥, в њњ житл≥, у схованц≥)
хоча б частини в≥дпов≥дноњ ≥нформац≥њ за
на¤вност≥ мети передати њњ в≥дпов≥дн≥й ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ або њх
представникам.
Ќезаконне
виготовленн¤ чи придбанн¤ спец≥альних
техн≥чних засоб≥в негласного отриманн¤ ≥нформац≥њ
(р≥зноман≥тних перетворювач≥в, апаратних,
програмно-апаратних засоб≥в тощо) з метою
њх використанн¤ дл¤ збиранн¤ в≥дпов≥дноњ
≥нформац≥њ залежно в≥д конкретноњ
спр¤мованост≥ нам≥ру особи маЇ квал≥ф≥куватис¤
за ст. ст. 14 ≥ 114, 14 ≥ 231 або 14 ≥ 330 (¤к
готуванн¤, в≥дпов≥дно, до шпигунства, до
комерц≥йного шпигунства або до збиранн¤ з
метою передач≥ ≥ноземним орган≥зац≥¤м чи
њх представникам в≥домостей, що
становл¤ть конф≥денц≥йну ≥нформац≥ю, ¤ка
Ї власн≥стю держави).
4.
—убТЇкт злочину, передбаченого ст. 114,
т≥льки ≥ноземець або особа без
громад¤нства (про зм≥ст в≥дпов≥дних
пон¤ть див. коментар до ст. ст. 7 ≥ 8).
Ўпигунство, вчинене громад¤нином ”крањни,
квал≥ф≥куЇтьс¤ за ст. 111.
«г≥дно з
м≥жнародними угодами ”крањни в умовах воЇнного
конфл≥кту особа з≥ складу збройних сил
сторони, ¤ка перебуваЇ у конфл≥кт≥, не
вважаЇтьс¤ такою, що займаЇтьс¤
шпигунством, ≥ не може бути прит¤гнута до
крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ за ст. 114,
¤кщо вона: а) в≥д ≥мен≥ ц≥Їњ сторони збираЇ
≥нформац≥ю на територ≥њ, що контролюЇтьс¤
супротивною стороною, але, д≥ючи таким
чином, носить формений од¤г своњх збройних
сил (лазутчик); б) проживаючи на територ≥њ,
окупован≥й супротивною стороною, в≥д
≥мен≥ сторони, в≥д котроњ вона залежить,
збираЇ на ц≥й територ≥њ ≥нформац≥ю, що маЇ
воЇнне значенн¤, але при цьому не д≥Ї
обманним шл¤хом або навмисно не вдаЇтьс¤
до таЇмних д≥й; в) не проживаючи на територ≥њ,
окупован≥й супротивною стороною, фактично
займаЇтьс¤ шпигунством на ц≥й територ≥њ,
але њњ не захоплено до того, ¤к вона знову
приЇдналась до збройних сил, до ¤ких вона
належить.
5.
„. 2 ст. 114 передбачаЇ спец≥альну п≥дставу
зв≥льненн¤ в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥
особи, ¤ка вже передала чи з≥брала дл¤
передач≥ ≥ноземн≥й держав≥, ≥ноземн≥й
орган≥зац≥њ або њх представникам в≥домост≥,
що становл¤ть державну таЇмницю.
“акою п≥дставою
Ї сукупн≥сть трьох умов, ≥з ¤ких т≥льки дв≥
повн≥стю залежать в≥д вол≥ вказаноњ особи:
а) особа припинила ран≥ше розпочату
шпигунську д≥¤льн≥сть; б) вона добров≥льно
пов≥домила органи державноњ влади ”крањни
про вчинене нею на шкоду ≥нтересам ”крањни;
в) внасл≥док виконанн¤ особою перших двох
умов ≥ вжитих органами державноњ влади
”крањни (можливо, за участю ц≥Їњ ж особи)
заход≥в було в≥двернено шкоду ≥нтересам
”крањни.
” раз≥,
коли особа з≥брала дл¤ передач≥ ≥ноземн≥й
держав≥, ≥ноземн≥й орган≥зац≥њ чи њх
представникам певн≥ в≥домост≥, але добров≥льно
передала њх компетентним органам влади
”крањни, вона може бути зв≥льнена в≥д в≥дпов≥дальност≥
на п≥дстав≥ ч. 2 ст. 114. ” раз≥
ж, коли
вона вже передала хоча б частину
зазначених в≥домостей вказаним адресатам,
п≥сл¤ чого припинила свою шпигунську д≥¤льн≥сть
та добров≥льно пов≥домила органи влади
”крањни про вчинене, п≥дстав дл¤ зв≥льненн¤
њњ в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ за ч.
2 ст. 114 немаЇ, оск≥льки шкоду ≥нтересам
”крањни вже запод≥¤но самим фактом
отриманн¤ вказаних в≥домостей њх
адресатом ≥ в≥двернути њњ практично
неможливо (фактор несвоЇчасност≥). ¬
окремих випадках, коли, скаж≥мо, на час
передач≥ в≥домостей, що становл¤ть
державну таЇмницю, майже минув
встановлений законодавством строк њх
засекречуванн¤ або обс¤г цих в≥домостей
був надзвичайно малим, тим б≥льше, ¤кщо
компетентним органам влади з певною
часткою ймов≥рност≥ вдалос¤ переконати ≥ноземну
орган≥зац≥ю, що отриман≥ нею в≥домост≥ Ї
дез≥нформац≥Їю, може йтись про те, що в≥дпов≥дн≥
д≥њ особи через малозначн≥сть не
становл¤ть сусп≥льноњ небезпеки (ч. 2 ст. 11).
ѕро
пон¤тт¤ добров≥льн≥сть та органи
державноњ влади див. коментар до ст. 111.
—л≥д
мати на уваз≥, що шпигунство Ї зак≥нченим
злочином не з моменту встановленн¤ звТ¤зку
з ≥ноземною державою, ≥ноземною орган≥зац≥Їю
або њх представниками чи отриманн¤
завданн¤ в≥д ≥ноземноњ розв≥дки, а з
моменту вчиненн¤ певних конкретних д≥й на
шкоду ”крањн≥. якщо особа, отримавши
завданн¤ ≥ноземноњ розв≥дки, не вчинила н≥¤ких
д≥й ≥ добров≥льно та остаточно в≥дмовилась
в≥д його виконанн¤, то незалежно в≥д того,
за¤вила вона органам державноњ влади про
св≥й звТ¤зок з ≥ноземною розв≥дкою або не
зробила цього, Ч вона маЇ бути зв≥льнена
в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ на п≥дстав≥
ст. 17.
онституц≥¤
”крањни (ст. 4).
ƒодатковий
протокол 1 до ∆еневських конвенц≥й в≥д 12
серпн¤ 1949 р., що стосуЇтьс¤ захисту жертв
м≥жнародних збройних конфл≥кт≥в. –атиф≥кований
”–—– 18 березн¤ 1939 р. (ст. 46 (УЎпигуни У)).
¬≥денська
конвенц≥¤ про дипломатичн≥ в≥дносини в≥д
18 кв≥тн¤ 1961 р. (п.п. 1 ≥ 2 ст. 32). –атиф≥кована
—–—– 11 лютого 1964 р.
√ельс≥нський догов≥р з в≥дкритого
неба в≥д 24 березн¤ 1992 р. –атиф≥кований ”крањною
2 березн¤ 2000 р.
«акон
”крањни Уѕро правовий статус ≥ноземц≥вФ
в≥д 4лютого 1994 р. (ст. ≤).
«акон Уѕро
громад¤нство ”крањниФ в редакц≥њ в≥д 18 с≥чн¤
2001 р. (ст. ≤).
«акон
”крањни Уѕро державну таЇмницюФ в редакц≥њ
в≥д 21 вересн¤ 1999 р. (ст. ст. 1, 3, 6,8.10-14, 22, 27, 28,
32, 39).
”года
про взаЇмне забезпеченн¤ схоронност≥ м≥ждержавних
секрет≥в в≥д 22 с≥чн¤ 1993 р. (ћ≥нськ).
ѕоложенн¤
про дипломатичн≥ представництва та
консульськ≥ установи ≥ноземних держав в
”крањн≥. «атверджене указом ѕрезидента
”крањни є 198/93 в≥д 10 червн¤ 1993 р. (п. п. 13, 25).
ѕоложенн¤
про пор¤док оформленн¤ дозвол≥в за
розпор¤дженн¤ми ѕрезидента ”крањни на
передачу ≥нш≥й держав≥ ≥нформац≥њ, Сщо
становить державну таЇмницю, та матер≥альних
нос≥њв ≥нформац≥њ. «атверджене указом
ѕрезидента ”крањни є 423/97 в≥д 13 травн¤ 1997 р.
«в≥д в≥домостей, що становл¤ть державну таЇмницю. «атверджений наказом ƒержавного ком≥тету ”крањни з питань державних секрет≥в є 47 в≥д 31 липн¤ 1995р.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|