____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава IX
ќрган≥зац≥¤
роботи орган≥в судовоњ влади, прокуратури
та ≥нших правоохоронних орган≥в
[начало]|[продолжение]
р≥м прокуратури, в систему правоохоронних орган≥в, ¤к уже зазначалос¤, вход¤ть органи:
а) внутр≥шн≥х справ;
б) служби безпеки:
в) митн≥;
г) охорони державного кордону;
д) державноњ податковоњ служби;
е)
державноњ контрольно-рев≥з≥йноњ служби та
≥нш≥ органи, ¤к≥ зд≥йснюють
правозастосовн≥ або правоохоронн≥
функц≥њ.
ќргани внутр≥шн≥х справ ”крањни, ¤к складова частина правоохоронних орган≥в, мають свою власну внутр≥шню структуру.
” систему орган≥в внутр≥шн≥х справ включаютьс¤:
а)
м≥л≥ц≥¤;
б) сл≥дч≥ апарати;
в) органи пожежного нагл¤ду;
г)
внутр≥шн≥ в≥йська;
д)
система навчальних ≥ наукових заклад≥в
ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни та
≥н.
÷≥
п≥дрозд≥ли мають свою систему у центр≥ ≥
на м≥сц¤х. ќчолюЇ систему ћ≥н≥стерство
внутр≥шн≥х справ ”крањни (ћ¬—”). як
центральний орган виконавчоњ влади ћ¬—”
зд≥йснюЇ управл≥нн¤ у визначен≥й дл¤
цього органу сфер≥. …ого очолюЇ ћ≥н≥стр,
¤кий Ї членом ”р¤ду. ¬≥н маЇ перших
заступник≥в ≥ заступник≥в. јпарат ћ¬—”
включаЇ в себе головн≥ управл≥нн¤,
управл≥нн¤ ≥ в≥дд≥ли, ¤к≥ очолюють њх
кер≥вники (начальники). ƒл¤ колективного
вир≥шенн¤ питань в ћ¬—” утворюЇтьс¤
колег≥¤ у склад≥ ћ≥н≥стра (голова), перших
заступник≥в, заступник≥в ≥ начальник≥в
головних управл≥нь, управл≥нь та де¤ких
самост≥йних в≥дд≥л≥в.
олег≥њ
можуть утворюватис¤ ≥ на м≥сц¤х. ¬они
працюють шл¤хом проведенн¤ зас≥дань. «а
результатами розгл¤ду питань колег≥њ
приймають р≥шенн¤, ¤к≥ оприлюднюютьс¤
наказом ћ≥н≥стра чи кер≥вника √оловного
управл≥нн¤, управл≥нн¤ чи в≥дд≥лу.
”
систему орган≥в внутр≥шн≥х справ вход¤ть
головн≥ управл≥нн¤ ≥ управл≥нн¤
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, областей, м≥ст
иЇва ≥ —евастопол¤ та управл≥нн¤ ≥
в≥дд≥ли м≥ст республ≥канського ≥
обласного п≥дпор¤дкуванн¤, район≥в в
јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим, район≥в у
м≥стах та район≥в.
ћ≥л≥ц≥¤ Ї одним з найб≥льших орган≥в внутр≥шн≥х справ ≥ маЇ свою внутр≥шню систему. ÷е державний озброЇний орган виконавчоњ влади, ¤кий захищаЇ житт¤, здоров'¤, права ≥ свободи громад¤н, власн≥сть, природне середовище, ≥нтереси сусп≥льства ≥ держави в≥д протиправних пос¤гань.
ƒо њњ складу вход¤ть так≥ п≥дрозд≥ли:
а) крим≥нальна м≥л≥ц≥¤;
б) м≥л≥ц≥¤ громадськоњ безпеки;
в) транспортна м≥л≥ц≥¤;
г)
державна автомоб≥льна ≥нспекц≥¤;
д) дорожн¤ м≥л≥ц≥¤;
е)
спец≥альна м≥л≥ц≥¤ та ≥н.
ƒ≥¤льн≥сть
м≥л≥ц≥њ будуЇтьс¤ на принципах законност≥,
гуман≥зму, поваги до особи, соц≥альноњ
справедливост≥, взаЇмод≥њ з трудовими
колективами, громадськими орган≥зац≥¤ми
та населенн¤м. ƒ≥¤льн≥сть м≥л≥ц≥њ Ї
гласною. ¬она ≥нформуЇ органи влади ≥
управл≥нн¤, трудов≥ колективи, громадськ≥
орган≥зац≥њ, населенн¤ й засоби масовоњ
≥нформац≥њ про свою д≥¤льн≥сть, стан
громадського пор¤дку та заходи щодо його
зм≥цненн¤. «а погодженн¤м з м≥л≥ц≥Їю
засоби масовоњ ≥нформац≥њ можуть
акредитувати своњх журнал≥ст≥в при њњ
органах. Ќе п≥дл¤гають розголошенню
в≥домост≥, що становл¤ть державну або
службову таЇмницю.
”
п≥дрозд≥лах м≥л≥ц≥њ не допускаЇтьс¤
д≥¤льн≥сть пол≥тичних парт≥й, рух≥в та
≥нших громадських об'Їднань, що мають
пол≥тичну мету. ѕри виконанн≥ службових
обов'¤зк≥в прац≥вники м≥л≥ц≥њ незалежн≥
в≥д виливу будь-¤ких пол≥тичних
громадських об'Їднань.
ƒержавн≥
органи, громадськ≥ об'Їднанн¤, службов≥
особи, трудов≥ колективи, громад¤ни зобов'¤зан≥
спри¤ти м≥л≥ц≥њ в охорон≥ громадського
пор¤дку ≥ боротьб≥ з≥ злочинн≥стю.
ћ≥л≥ц≥¤
маЇ певн≥ функц≥њ, форми й методи
д≥¤льност≥.
«
урахуванн¤м свого функц≥онального
призначенн¤ вона реал≥зуЇ:
а) проф≥лактичну;
б) крим≥нально-процесуальну;
в) оперативно-розшукову;
г) адм≥н≥стративно-правову;
д)
виконавчу та орган≥зац≥йн≥ форми
д≥¤льност≥.
¬она
маЇ право дл¤ виконанн¤ покладених на нењ
завдань залучати громад¤н за њх згодою до
сп≥вроб≥тництва у пор¤дку, встановленому
законами, що регулюють проф≥лактичну та
оперативно-розшукову д≥¤льн≥сть.
ѕримусове залученн¤ громад¤н до
сп≥вроб≥тництва з м≥л≥ц≥Їю заборон¤Їтьс¤.
ƒо
виконанн¤ завдань з охорони громадського
пор¤дку, громадськоњ безпеки ≥ боротьби з≥
злочинн≥стю у пор¤дку, встановленому
чинним законодавством, можуть залучатис¤
≥нш≥ прац≥вники орган≥в внутр≥шн≥х справ,
в≥йськовослужбовц≥ внутр≥шн≥х в≥йськ. Ќа
них (прац≥вник≥в пожежноњ охорони,
курсант≥в, слухач≥в, ад'юнкт≥в, ≥нших
атестованих прац≥вник≥в, у тому числ≥ й
викладацького складу навчальних заклад≥в
ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни)
поширюютьс¤ права та обов'¤зки, гарант≥њ
правового й соц≥ального захисту та
в≥дпов≥дальн≥сть прац≥вник≥в м≥л≥ц≥њ.
÷≥
ж права та обов'¤зки, в≥дпов≥дальн≥сть ≥
гарант≥њ правового й соц≥ального захисту
поширюютьс¤ також на прац≥вник≥в орган≥в
внутр≥шн≥х справ, ¤к≥ добров≥льно
виконують завданн¤ охорони громадського
пор¤дку, громадськоњ безпеки, або до
службових обов'¤зк≥в ¤ких входить
виконанн¤ зазначених завдань.
онтроль
за д≥¤льн≥стю м≥л≥ц≥њ зд≥йснюють аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ћ≥н≥стерство
внутр≥шн≥х справ ”крањни ≥ в межах своЇњ
компетенц≥њ м≥сцев≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ. «акон ”крањни "ѕро
м≥л≥ц≥ю" закр≥пив повноваженн¤
м≥сцевих рад щодо зд≥йсненн¤ контролю за
њњ д≥¤льн≥стю. ƒумаЇтьс¤, що цей «акон,
¤кий приймавс¤ в умовах, коли ради були
державними органами ≥ м≥л≥ц≥¤ мала
подв≥йне п≥дпор¤дкуванн¤, уже застар≥в.
«г≥дно з онституц≥Їю ”крањни (ст. 7)
держава гарантуЇ ≥ п≥дтримуЇ м≥сцеве
самовр¤дуванн¤, що зовс≥м не означаЇ
зд≥йсненн¤ контролю орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ за державними виконавчими
органами. онтроль за законн≥стю
д≥¤льност≥ вс≥х державних ≥ недержавних
орган≥в на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ зг≥дно з
онституц≥Їю ”крањни (ст. 119) зд≥йснюЇ
м≥сцева державна адм≥н≥страц≥¤ та судов≥
органи. Ќагл¤д за додержанн¤м законност≥ у
д≥¤льност≥ м≥л≥ц≥њ проводить √енеральний
прокурор ”крањни та п≥длегл≥ йому
прокурори.
ќтже,
органи внутр≥шн≥х справ орган≥зовують ≥
зд≥йснюють своњ повноваженн¤ у сфер≥
боротьби з правопорушенн¤ми та у процес≥
забезпеченн¤ правопор¤дку ≥ громадського
пор¤дку. ¬они д≥ють у межах онституц≥њ ≥
закон≥в ”крањни, ¤к≥ потребують значного
оновленн¤, особливо рим≥нальний ≥
рим≥нально-процесуальний кодекси.
”досконаленн¤ потребують ≥ певн≥ форми та
методи д≥¤льност≥ орган≥в внутр≥шн≥х
справ.
—лужба
безпеки ”крањни - державний
правоохоронний орган спец≥ального
призначенн¤, ¤кий забезпечуЇ державну
безпеку ”крањни. Ќа цей орган центральноњ
виконавчоњ влади з≥ спец≥альним статусом
покладаЇтьс¤ у межах, визначених
законодавством, повноваженн¤ щодо захисту
державного суверен≥тету, конституц≥йного
ладу, територ≥альноњ ц≥л≥сност≥,
економ≥чного, науково-техн≥чного та
оборонного потенц≥алу ”крањни, законних
≥нтерес≥в держави та прав людини ≥
громад¤нина в≥д розв≥дувально-п≥дривноњ
д≥¤льност≥ ≥ноземних спец≥альних служб,
пос¤гань з боку окремих орган≥зац≥й, груп
та ос≥б.
ƒо
завдань —лужби безпеки ”крањни також
вход¤ть запоб≥ганн¤, ви¤вленн¤,
припиненн¤ та розкритт¤ злочин≥в проти
миру ≥ безпеки людства, тероризму,
корупц≥њ та орган≥зованоњ злочинноњ
д≥¤льност≥ у сфер≥ управл≥нн¤ ≥ економ≥ки
та ≥нших протиправних д≥й, ¤к≥
безпосередньо створюють загрозу життЇво
важливим ≥нтересам ”крањни.
—истему —лужби безпеки ”крањни становл¤ть:
а) ÷ентральне управл≥нн¤ —лужби безпеки ”крањни;
б) —лужба безпеки јвтономноњ –еспубл≥ки рим та п≥дпор¤дкован≥ њй рег≥ональн≥ органи;
в)
органи в≥йськовоњ контррозв≥дки;
г)
в≥йськов≥ формуванн¤;
д)
навчальн≥, науково-досл≥дн≥ та ≥нш≥
заклади —лужби безпеки ”крањни.
ƒ≥¤льн≥сть
ц≥Їњ служби, њњ орган≥в ≥ сп≥вроб≥тник≥в
ірунтуЇтьс¤ на принципах законност≥,
поваги до прав ≥ г≥дност≥ особи,
позапарт≥йност≥ та в≥дпов≥дальност≥
перед народом ”крањни. ¬ оперативно-службов≥й
д≥¤льност≥ вона додержуЇтьс¤ принцип≥в
Їдиноначальност≥ ≥ колег≥альност≥,
гласност≥ ≥ консп≥рац≥њ. ќрган≥зац≥¤ ≥
пор¤док д≥¤льност≥ —лужби безпеки
передбачено «аконом ”крањни "ѕро —лужбу
безпеки ”крањни" в≥д 25 березн¤ 1992 р.
ћитн≥
органи в ”крањн≥ очолюЇ ƒержавна митна
служба ”крањни (дал≥ - ћитна служба), що Ї
центральним органом державноњ виконавчоњ
влади з≥ спец≥альним статусом.
—аме
на нењ покладено в≥дпов≥дальн≥сть за:
а)
реал≥зац≥ю митноњ пол≥тики ”крањни;
б)
забезпеченн¤ додержанн¤ законодавства
про митну справу;
в)
ефективне функц≥онуванн¤ митноњ служби.
¬она
Ї кер≥вним органом Їдиноњ державноњ
митноњ системи, що включаЇ в себе митниц≥
та п≥дпор¤дкован≥ ћитн≥й служб≥
п≥дприЇмства та орган≥зац≥њ. ” своњй
д≥¤льност≥ ћитна служба керуЇтьс¤
онституц≥Їю ”крањни, законами та ≥ншими
нормативними актами.
”
межах своЇњ компетенц≥њ ћитна служба:
а)
орган≥зовуЇ виконанн¤ законодавчих акт≥в;
б)
зд≥йснюЇ систематичний контроль за њх
виконанн¤м;
в)
узагальнюЇ практику застосуванн¤
законодавства з питань митноњ справи;
г)
розробл¤Ї пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤
митноњ справи;
д)
вносить њх на розгл¤д ѕрезидента та
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
«авданн¤ми
ћитноњ служби Ї:
а)
забезпеченн¤ у межах своЇњ компетенц≥њ
економ≥чноњ безпеки ”крањни;
б)
забезпеченн¤ додержанн¤ законодавства
про митну справу;
в)
забезпеченн¤ виконанн¤ зобов'¤зань, що
випливають з м≥жнародних договор≥в
”крањни стосовно митноњ справи;
г)
вдосконаленн¤ засоб≥в митного
регулюванн¤ торговельно-економ≥чних
в≥дносин, виход¤чи з пр≥оритет≥в розвитку
економ≥ки ”крањни ≥ створенн¤ спри¤тливих
умов дл¤ њњ участ≥ у м≥жнародному
розпод≥л≥ прац≥;
д)
своЇчасне й повне внесенн¤ до
республ≥канського бюджету мита, податк≥в
та ≥нших сум, що надход¤ть в≥д митних
орган≥в ≥ п≥дл¤гають зарахуванню до цього
бюджету;
е)
спри¤нн¤ у зд≥йсненн≥ заход≥в щодо
захисту ≥нтерес≥в споживач≥в товар≥в, що
вивоз¤тьс¤, ≥ додержанн¤ суб'Їктами
зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥
≥нтерес≥в ”крањни на зовн≥шньому ринку:
Ї)
спри¤нн¤ створенню умов дл¤ прискоренн¤
товарооб≥гу ≥ пасажиропотоку через митний
кордон ”крањни;
ж)
боротьба з контрабандою, порушенн¤ми
митних правил ≥ законодавства про податки,
що њх ст¤гують при перем≥щенн≥ через
митний кордон ”крањни товар≥в та ≥нших
предмет≥в;
з)
забезпеченн¤ участ≥ ”крањни у
м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥ з питань
митноњ справи, включаючи припиненн¤
незаконного обороту наркотичних засоб≥в
та психотропних речовин, зброњ, предмет≥в
культурноњ та ≥сторичноњ спадщини, об'Їкт≥в
≥нтелектуальноњ власност≥;
и)
веденн¤ митноњ статистики;
≥)
забезпеченн¤ ≥нформованост≥ державних
орган≥в, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й
та громад¤н з питань митноњ справи;
њ)
орган≥зац≥¤ п≥дготовки, переп≥дготовки та
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ спец≥ал≥ст≥в у
галуз≥ митноњ справи.
«д≥йснюючи
передбачен≥ законодавством завданн¤,
ћитна служба реал≥зуЇ орган≥зац≥йну,
контрольну, координуючу, нормотворчу,
м≥жнародну та де¤к≥ ≥нш≥ функц≥њ, форми ≥
методи. ѕри виконанн≥ покладених на нењ
функц≥й взаЇмод≥Ї з м≥н≥стерствами,
≥ншими центральними ≥ м≥сцевими органами
державноњ влади, п≥дприЇмствами,
установами та орган≥зац≥¤ми ус≥х форм
власност≥.
ћитна
служба у межах своњх повноважень видаЇ
накази та ≥нструкц≥њ, орган≥зовуЇ ≥
перев≥р¤Ї њх виконанн¤, а у раз≥ потреби
разом з ≥ншими органами державного та
господарського буд≥вництва видаЇ сп≥льн≥
акти.
ѓњ
очолюЇ голова, ¤кий маЇ заступник≥в. «а
поданн¤м голови заступник≥в призначаЇ
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни. √олова ћитноњ
служби персонально в≥дпов≥даЇ за
виконанн¤ покладених на службу завдань ≥
зд≥йсненн¤ нею своњх функц≥й. ” ћитн≥й
служб≥ створюЇтьс¤ колег≥¤ у склад≥
голови, заступник≥в голови за посадою та
≥нших кер≥вних прац≥вник≥в, у тому числ≥ й
≥нших орган≥в державноњ виконавчоњ влади
та представник≥в громадських об'Їднань.
„лен≥в колег≥њ затверджуЇ аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни за поданн¤м голови
ћитноњ служби. —вою роботу колег≥¤
проводить шл¤хом зас≥дань, ¤к≥ збираютьс¤
за потребою, але не р≥дше ¤к два рази на
квартал. олег≥¤ приймаЇ р≥шенн¤
б≥льш≥стю присутн≥х на зас≥данн≥ член≥в
колег≥њ. –≥шенн¤ провод¤тьс¤ у житт¤, ¤к
правило, наказами голови ћитноњ служби.
√ранична
чисельн≥сть ≥ фонд оплати прац≥
прац≥вник≥в центрального апарату ћитноњ
служби затверджуютьс¤ аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни, а структура
центрального апарату - в≥це-прем'Їр-м≥н≥стром
”крањни, до компетенц≥њ ¤кого входить
орган≥зац≥¤ ≥ забезпеченн¤ зд≥йсненн¤
митноњ справи. Ўтатний розпис
центрального апарату та ѕоложенн¤ про
його структурн≥ п≥дрозд≥ли затверджуЇ
голова ћитноњ служби.
ƒержавна
митна служба ”крањни Ї юридичною особою,
маЇ самост≥йний баланс, розрахунковий та
≥нш≥ рахунки в установах банк≥в, печатку
≥з зображенн¤м ƒержавного √ерба ”крањни ≥
своњм найменуванн¤м.
[начало]|[продолжение]
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|