____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава ≤≤≤
ќрган≥зац≥¤
роботи –ахунковоњ ѕалати
–ахункова
палата зд≥йснюЇ державний ф≥нансово-економ≥чний
контроль на засадах(принципах):
-
законност≥ - д≥¤льн≥сть –ахунковоњ палати
ірунтуЇтьс¤ виключно на законодавств≥ ≥
будь-¤ке втручанн¤ в цю д≥¤льн≥сть
категорично заборон¤Їтьс¤;
-
плановост≥ - д≥¤льн≥сть –ахунковоњ палати
Ї посл≥довною, прогнозованою та системною.
÷¤ д≥¤льн≥сть орган≥зуЇтьс¤ ≥ проводитьс¤
–ахунковою палатою на основ≥ р≥чних ≥
поточних план≥в;
-
об'Їктивност≥ - д≥¤льн≥сть –ахунковоњ
палати Ї достов≥рною. ¬она в≥дпов≥даЇ
характеров≥ сусп≥льних в≥дносин,
економ≥чним, пол≥тичним та ≥деолог≥чним
процесам, що в≥дбуваютьс¤ у сусп≥льств≥;
-
незалежност≥ - у межах своЇњ компетенц≥њ
–ахункова палата самост≥йно вир≥шуЇ вс≥
питанн¤, пов'¤зан≥ з≥ зд≥йсненн¤м контролю,
проведенн¤м перев≥рок, рев≥з≥й та
обстеженн¤;
-
гласност≥ - робота –ахунковоњ палати Ї
в≥дкритою. –ахункова палата в≥дпов≥дно до
цього принципу регул¤рно поширюЇ
≥нформац≥ю про свою д≥¤льн≥сть у засобах
масовоњ ≥нформац≥њ, а ўор≥чний зв≥т про
роботу –ахунковоњ палати перед ¬ерховною
–адою ”крањни нав≥ть п≥дл¤гаЇ обов'¤зковому
опубл≥куванню.
–ахункова
палата зд≥йснюЇ так≥ функц≥њ:
1)
контролюЇ виконанн¤ закон≥в ”крањни та
прийн¤тих ¬ерховною –адою ”крањни
постанов, виконанн¤ ƒержавного бюджету
”крањни, ф≥нансуванн¤ загальнодержавних
програм у частин≥, що стосуЇтьс¤
використанн¤ кошт≥в цього бюджету;
2)
зд≥йснюЇ за дорученн¤м ¬ерховноњ –ади
”крањни контроль за виконанн¤м ƒержавного
бюджету ”крањни за поквартальним
розпод≥лом доход≥в ≥ видатк≥в в≥дпов≥дно
до показник≥в цього бюджету, у тому числ≥
видатк≥в з обслуговуванн¤ внутр≥шнього ≥
зовн≥шнього боргу ”крањни, витрачанн¤м
кошт≥в ц≥льових фонд≥в;
3)
перев≥р¤Ї за дорученн¤м ком≥тет≥в
¬ерховноњ –ади ”крањни використанн¤ за
призначенн¤м органами виконавчоњ влади
кошт≥в загальнодержавних ц≥льових фонд≥в
та кошт≥в позабюджетних фонд≥в ≥ подаЇ за
насл≥дками перев≥рки ¬ерховн≥й –ад≥
”крањни висновки щодо можливостей
скороченн¤ видатк≥в по кожному фонду
окремо та доц≥льност≥ спр¤муванн¤
вилучених кошт≥в на ф≥нансуванн¤ ≥нших
видатк≥в ƒержавного бюджету ”крањни;
4)
контролюЇ ефективн≥сть управл≥нн¤
коштами ƒержавного бюджету ”крањни
ƒержавним казначейством ”крањни,
законн≥сть ≥ своЇчасн≥сть руху кошт≥в
ƒержавного бюджету ”крањни, у тому числ≥
кошт≥в загальнодержавних ц≥льових фонд≥в
у Ќац≥ональному банку ”крањни,
уповноважених банках та кредитних
установах ”крањни;
5)
надаЇ консультац≥њ органам ≥ посадовим
особам, ¤к≥ обираютьс¤, затверджуютьс¤ або
призначаютьс¤ ¬ерховною –адою ”крањни з
питань витрачанн¤ кошт≥в ƒержавного
бюджету ”крањни. ¬ ход≥ проведенн¤
перев≥рок ≥ анал≥зу стану економ≥ки
розробл¤Ї заходи щодо вишукуванн¤
можливостей ≥ нових джерел залученн¤
додаткових надходжень до ƒержавного
бюджету ”крањни ≥ вносить в≥дпов≥дн≥
пропозиц≥њ ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в ”крањни;
6)
зд≥йснюЇ за дорученн¤м ¬ерховноњ –ади
”крањни, ком≥тет≥в ¬ерховноњ –ади ”крањни
контрольн≥ функц≥њ щодо ф≥нансуванн¤
загальнодержавних програм економ≥чного,
науково-техн≥чного, соц≥ального ≥
нац≥онально-культурного розвитку, охорони
довк≥лл¤ та ≥нших програм, що њх
затверджуЇ ¬ерховна –ада ”крањни;
7)
контролюЇ ≥нвестиц≥йну д≥¤льн≥сть
орган≥в виконавчоњ влади, перев≥р¤Ї
законн≥сть та ефективн≥сть використанн¤
ф≥нансових ресурс≥в, що вид≥л¤ютьс¤ з
ƒержавного бюджету ”крањни на виконанн¤
загальнодержавних програм;
8)
проводить попередн≥й анал≥з до розгл¤ду
на зас≥данн¤х ком≥тет≥в та ¬ерховноњ –ади
”крањни зв≥т≥в јнтимонопольного ком≥тету
”крањни щодо зд≥йсненн¤ ним державного
контролю за додержанн¤м антимонопольного
законодавства, а також зв≥т≥в ‘онду
державного майна ”крањни та посадових
ос≥б, ¤ких обираЇ, призначаЇ або
затверджуЇ ¬ерховна –ада ”крањни, щодо
ефективного управл≥нн¤ майном, що Ї
основним нац≥ональним багатством,
власн≥стю украњнського народу;
9)
контролюЇ виконанн¤ р≥шень ¬ерховноњ –ади
”крањни про наданн¤ ”крањною позик та
економ≥чноњ допомоги ≥ноземним державам,
м≥жнародним орган≥зац≥¤м, передбачених у
ƒержавному бюджет≥ ”крањни, касове
виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни
Ќац≥ональним банком ”крањни та
уповноваженими банками;
10)
перев≥р¤Ї за дорученн¤м ¬ерховноњ –ади
”крањни в≥дпов≥дно до свого статусу
кошторис витрат, пов'¤заних з д≥¤льн≥стю
¬ерховноњ –ади ”крањни та њњ апарату,
допом≥жних орган≥в ≥ служб ѕрезидента
”крањни та апарату аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни, а також витрачанн¤ кошт≥в
державними установами та орган≥зац≥¤ми,
що д≥ють за кордоном ≥ ф≥нансуютьс¤ з
ƒержавного бюджету ”крањни;
11)
готуЇ ≥ даЇ висновки та в≥дпов≥д≥ на
зверненн¤ орган≥в виконавчоњ влади,
орган≥в прокуратури ≥ суду з питань, що
належать до њњ в≥данн¤;
12)
зд≥йснюЇ зв'¤зки з контрольними органами
≥ноземних держав та в≥дпов≥дними
м≥жнародними орган≥зац≥¤ми, укладаЇ з
ними угоди про сп≥вроб≥тництво.
¬иход¤чи
з цього законодавство ”крањни передбачаЇ
дл¤ –ахунковоњ палати так≥ повноваженн¤.
1)
зд≥йснювати експертно-анал≥тичн≥,
≥нформац≥йн≥ та ≥нш≥ види д≥¤льност≥, що
забезпечують контроль за використанн¤м
кошт≥в загальнодержавних ц≥льових фонд≥в,
кошт≥в позабюджетних фонд≥в, за ц≥льовим
використанн¤м ф≥нансово-кредитних ≥
валютних ресурс≥в п≥д час зд≥йсненн¤
загальнодержавних програм;
2)
проводити ф≥нансов≥ перев≥рки, рев≥з≥њ в
апарат≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни, органах
виконавчоњ влади, Ќац≥ональному банку
”крањни, ‘онд≥ державного майна ”крањни,
≥нших п≥дзв≥тних ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни
органах, а також на п≥дприЇмствах ≥ в
орган≥зац≥¤х незалежно в≥д форм власност≥
в межах, визначених законодавством
”крањни;
3)
перев≥р¤ти в апарат≥ ¬ерховноњ –ади
”крањни, органах виконавчоњ влади,
Ќац≥ональному банку ”крањни, ‘онд≥
державного майна ”крањни, ≥нших
п≥дзв≥тних ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни органах,
а також на п≥дприЇмствах ≥ в орган≥зац≥¤х
незалежно в≥д форм власност≥ грошов≥
документи, бухгалтерськ≥ книги, зв≥ти,
плани, кошториси витрат та ≥ншу
документац≥ю щодо ф≥нансово-господарськоњ
д≥¤льност≥, а також перев≥р¤ти касов≥
операц≥њ з гот≥вкою та ц≥нними паперами,
матер≥альн≥ ц≥нност≥, њх обл≥к, збер≥ганн¤
та витрачанн¤;
4)
отримувати в≥д кер≥вник≥в установ та
орган≥зац≥й, що перев≥р¤ютьс¤, всю
необх≥дну документац≥ю та ≥ншу ≥нформац≥ю
про ф≥нансово-господарську д≥¤льн≥сть;
5)
отримувати в≥д Ќац≥онального банку
”крањни, уповноважених банк≥в та ≥нших
кредитних установ необх≥дн≥ в≥домост≥ про
зд≥йснюван≥ ними операц≥њ ≥ стан рахунк≥в
установ та орган≥зац≥й, що перев≥р¤ютьс¤,
в≥д ≥нших п≥дприЇмств та орган≥зац≥й -
дов≥дки, коп≥њ документ≥в по операц≥¤х ≥
рахунках цих п≥дприЇмств та орган≥зац≥й;
6)
орган≥зовувати ≥ проводити оперативний
контроль за використанн¤м кошт≥в
ƒержавного бюджету ”крањни за зв≥тний
пер≥од;
7)
проводити комплексн≥ рев≥з≥њ ≥ тематичн≥
перев≥рки за окремими розд≥лами ≥
статт¤ми ƒержавного бюджету ”крањни, у
тому числ≥ бюджет≥в загальнодержавних
ц≥льових фонд≥в;
8)
проводити експертизу проект≥в ƒержавного
бюджету ”крањни, а також проект≥в закон≥в
та ≥нших нормативних акт≥в, м≥жнародних
договор≥в ”крањни, загальнодержавних
програм та ≥нших документ≥в, що стосуютьс¤
питань державного бюджету ≥ ф≥нанс≥в
”крањни;
9)
зд≥йснювати анал≥з та досл≥дженн¤
порушень ≥ в≥дхилень бюджетного процесу,
п≥дготовку ≥ внесенн¤ до ¬ерховноњ –ади
”крањни пропозиц≥й щодо њх усуненн¤, а
також удосконаленн¤ бюджетного
законодавства в ц≥лому;
10)
готувати ≥ подавати висновки до ¬ерховноњ
–ади ”крањни та њњ ком≥тет≥в щодо
виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни, у
тому числ≥ доход≥в ≥ видатк≥в
загальнодержавних ц≥льових фонд≥в,
ф≥нансуванн¤ загальнодержавних програм
за зв≥тний р≥к;
11)
направл¤ти матер≥али перев≥рок, рев≥з≥й
та обстежень аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
в≥дпов≥дним центральним органам
виконавчоњ влади, Ќац≥ональному банку
”крањни, ‘онду державного майна ”крањни,
п≥дприЇмствам, установам та орган≥зац≥¤м
дл¤ розгл¤ду ≥ вжитт¤ необх≥дних заход≥в;
12)
порушувати перед ¬ерховною –адою ”крањни,
ѕрезидентом ”крањни, а також органами
виконавчоњ влади клопотанн¤ про
прит¤гненн¤ до в≥дпов≥дальност≥
посадових ос≥б, винних у порушенн≥ вимог
чинного законодавства ”крањни, внасл≥док
чого завдано матер≥альноњ шкоди держав≥;
13)
залучати до проведенн¤ перев≥рок, рев≥з≥й
та обстежень на догов≥рних засадах
квал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в ≥ фах≥вц≥в-експерт≥в
з ≥нших установ та орган≥зац≥й, а також
прац≥вник≥в ≥нших державних контрольних,
податкових ≥ правоохоронних орган≥в з
оплатою њхньоњ прац≥ в необх≥дних
випадках за рахунок власних кошт≥в;
14)
у раз≥ ви¤вленн¤ п≥д час перев≥рок,
рев≥з≥й та обстежень факт≥в привласненн¤
грошей ≥ матер≥альних ц≥нностей, ≥нших
зловживань передавати матер≥али
перев≥рок, рев≥з≥й та обстежень до
правоохоронних орган≥в з ≥нформуванн¤м
про це ¬ерховноњ –ади ”крањни.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|