____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
Земельне право: курс лекцій для студентів юрид. вузів та факультетів. КОВТУН М.Г. - К.: Юмана, 2001.
§3. Контроль за використанням і охороною земель та їх моніторинг
Важливою функцією державного управління земельним фондом є контроль за
правильним використання і охороною землі всіма землекористувачами.
Завдання державного контролю за використанням і охороною земель полягають у
забезпеченні додержання всіма державними та громадськими органами, а також
підприємствами, установами, організаціями і громадянами вимог земельного
законодавства з метою ефективного використання та охорони земель.
Державний контроль за використанням і охороною земель здійснюється Радами
народних депутатів, а також Державним комітетом України по земельних ресурсах.
Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та іншими
спеціально уповноваженими на те державними органами.
Порядок здійснення державного контролю за використанням і охороною земель
встановлюється законодавством України.
Система контролю за використання і охороною земель включає в себе здійснення
ведення моніторингу земель.
Відповідно до Земельного кодексу України моніторинг земель являє собою систему
спостереження за станом земельного фонду, в тому числі земель, розташованих у
зонах радіоактивного забруднення, з метою своєчасного виявлення його змін, їх
оцінки, відвернення й ліквідації наслідків негативних процесів.
Об'єктом моніторингу земель є весь земельний фонд незалежно від форм власності
на землю.
Залежно від охоплених територій здійснюється такий моніторинг земель:
— глобальний — пов'язаний з міжнародними науково-технічними програмами;
6' 83
— національний — охоплює всю територію України;
— регіональний — на територіях, шо характеризуються
:ністю фізико-географічних, екологічних та економічних
умов.
— локальний — на територіях нижче регіонального рівня.
ло територій окремих земельних ділянок і елементарних струк
тур ландшафтно-екологічних комплексів.
Моніторинг земель складається із систематичних спостережень за станом земель
(зйомки, обстеження і вишукування;, виявлення змін, а також оцінки:
стану використання угідь, полів, ділянок;
процесів, пов'язаних із змінами родючості грунтів (роз
виток водної і вітрової ерозії, втрата гумусу, погіршення
структури фунту, заболочення і засолення), заростання
сільськогосподарських угідь, забруднення земель пестицида
ми, важкими металами, радіонуклідами та Іншими токсич
ними речовинами;
стану берегових ліній річок, морів, озер, заток, водо
сховищ, лиманів, гідротехнічних споруд;
процесів, пов"язаних з утворенням ярів, зсувів, сельо-
вими потоками, землетрусами, карстовими, кріогенними та
іншими явищами;
стану земель населених пунктів, територій, зайнятих
нафтогазодобувними об'єктами, очисними спорудами, гноє
сховищами, складами паливно-мастильних матеріалів, доб
рив, стоянками автотранспорту, захороненням токсичних
промислових відходів і радіоактивних матеріалів, а також
іншими промисловими об'єктами.
Спостереження за станом земель залежно від терміну та періодичності їх
проведення поділяються на:
базові (вихідні, що фіксують стан об'єкта спостережень
на момент початку ведення моніторингу земель):
періодичні (через рік і більше);
оперативні (фіксують поточні зміни).
Стан земельного фонду оцінюється шляхом аналізу ряду послідовних спостережень і
порівнянь одержаних показників-
їнформаційне забезпечення моніторинп' земель складається з даних, які мають
необхідну повноту для обєктивної оцінки ситуації її моделювання та
прогнозування.
Здійснення моніторингу земель забезпечує Держкомзем за участю Мінприроди,
Мінсільгосппроду, Української академії аграрних наук. Національного космічного
агентства та інших заінтересованих міністерств і відомств.
Основою технічного забезпечення моніторингу є автоматизована інформаційна
система.
Інформація, одержана під час спостережень за станом земельного фонду,
узагальнюється по районах, містах, областях, Республіці Крим, а також по
окремих природних комплексах і передається в пункти збору автоматизованої
Інформаційної системи обласних, Київського й Севастопольського міських
управлінь земельних ресурсів і Комітету по земельних ресурсах і земельній
реформі Республіки Крим.
За результатами оцінки стану земельного фонду складаються доповідні, прогнози
та рекомендації, що подаються до місцевих органів державної виконавчої влади,
органів місцевого й регіонального самоврядування та Держкомзему для вжиття
заходів до відвернення і ліквідації наслідків негативних процесів.
Copyright © 2004-2006 Все
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
Все
матераилы, представленные здесь, носят лишь ознакомительную цель.
Любое их незаконное
использование является нарушением авторских прав, поэтому после ознакомления рекомендуется приобрести эту литературу
в книжном магазине Вашего города.
| Povered by
STEP
|