____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
Ќауково-практичний коментар рим≥нального кодексу ”крањни в≥д 5 кв≥тн¤ 2001 року. «а ред.ћ.≤. ћельника, ћ.≤. ’авронюка
–озд≥л XI «Ћќ„»Ќ» ѕ–ќ“» Ѕ≈«ѕ≈ » –”’” “ј ≈ —ѕЋ”ј“ј÷≤ѓ “–јЌ—ѕќ–“”
ѕорушенн¤
правил, норм ≥ стандарт≥в, що стосуютьс¤
убезпеченн¤ дорожнього руху, вчинене
особою, в≥дпов≥дальною за буд≥вництво,
реконструкц≥ю, ремонт чи утриманн¤ шл¤х≥в,
вулиць, зал≥зничних перењзд≥в, ≥нших
шл¤хових споруд, або особою, ¤ка виконуЇ
так≥ роботи, ¤кщо це порушенн¤ спричинило
потерп≥лому середньоњ т¤жкост≥ т≥лесне
ушкодженн¤, т¤жке т≥лесне ушкодженн¤ або
смерть,Ч
караЇтьс¤
штрафом до ста неоподатковуваних м≥н≥мум≥в
доход≥в громад¤н або виправними роботами
на строк до двох рок≥в, або обмеженн¤м вол≥
на строк до пТ¤ти рок≥в, або позбавленн¤м
вол≥ на строк до пТ¤ти рок≥в.
1.
ќсновним безпосередн≥м обТЇктом
злочину Ї безпека експлуатац≥њ шл¤хових
споруд, а його додатковим обовТ¤зковим обТЇктом
Ч здоровТ¤ або житт¤ особи.
2.
ѕредметом злочину закон називаЇ шл¤хи,
вулиц≥, зал≥зничн≥ перењзди, ≥нш≥ шл¤хов≥
споруди.
Ўл¤ховими
спорудами Ї споруди, по ¤ких зд≥йснюЇтьс¤
рух автомоб≥льного та под≥бного до нього
вид≥в транспорту,Ч маг≥стральн≥ автомоб≥льн≥
шл¤хи, п≥дТњзн≥ дороги, вулиц≥ та площ≥ м≥ст,
≥нших населених пункт≥в. ¬они включають в
себе насип, покритт¤, рейков≥ трамвайн≥
шл¤хи, п≥дв≥сн≥ тролейбусн≥ проводи, розм≥тку,
знаки, св≥тлофори, шлагбауми, ≥нженерн≥
конструкц≥њ (п≥дп≥рн≥ ст≥нки, кам≥ннЇвловлююч≥
с≥тки, мости, в≥адуки, тунел≥, водов≥дв≥дн≥
пристроњ), системи звТ¤зку та терм≥нового
виклику допомоги тощо.
3.
ќбТЇктивна сторона злочину включаЇ в
себе так≥ обовТ¤зков≥ ознаки, ¤к д≥¤нн¤,
насл≥дки ≥ причинний звТ¤зок м≥ж ними.
ƒ≥¤нн¤
при вчиненн≥ цього злочину може
виражатис¤ у д≥њ або безд≥¤льност≥. ¬оно
зд≥йснюЇтьс¤ в процес≥ спорудженн¤ й
експлуатац≥њ шл¤хових споруд.
ѕри буд≥вництв≥
порушенн¤ правил, норм ≥ стандарт≥в, що
стосуютьс¤ убезпеченн¤ дорожнього руху,
передбачаЇ, зокрема, проектуванн¤
транспортних обТЇкт≥в з в≥дступами в≥д
вимог безпеки дл¤ даноњ категор≥њ дор≥г (недотриманн¤
рад≥ус≥в закругленн¤, по-довжного ≥
поперечного проф≥л≥в, осьового
навантаженн¤, пропускноњ здатност≥ та м≥цност≥
мост≥в, використовуваних матер≥ал≥в),
спорудженн¤ з в≥дхиленн¤ми в≥д проекту чи
взагал≥ без належноњ проектноњ документац≥њ
тощо.
–еконструкц≥¤
шл¤хових споруд Ч це њх кор≥нне оновленн¤
≥ покращенн¤, а ремонт шл¤хових споруд Ч
це в≥дновленн¤ њх втрачених властивостей
≥ усуненн¤ пошкоджень (при цьому вже на
стад≥њ проектуванн¤ не передбачаЇтьс¤
доведенн¤ ремонтованих обТЇкт≥в до стану,
коли вони в≥дпов≥дають вимогам безпечного
руху й експлуатац≥њ, чи в ход≥ виконанн¤
роб≥т не дотримуютьс¤ встановлен≥ вимоги).
ѕ≥д
утриманн¤м шл¤хових споруд розум≥ють п≥дтриманн¤
њх в безпечному стан≥ (зокрема шл¤хом
попередженн¤ про небезпеку, недопущенн¤
пошкоджень, виставленн¤ знак≥в та
захисних засоб≥в, посипанн¤ слизьких д≥л¤нок
п≥ском тощо) або ж заборону њх експлуатац≥њ
при неможливост≥ убезпеченн¤ руху.
«лочинне
д≥¤нн¤ пол¤гаЇ в порушенн≥ правил, норм ≥
стандарт≥в, ¤к≥ регламентують повТ¤зан≥ з
безпекою руху вимоги до проведенн¤ певних
роб≥т, а також до стану побудованих,
реконструйованих, в≥дремонтованих ч≥л
таких, ¤к≥ перебувають в експлуатац≥њ,
транспортних споруд. “аке порушенн¤ стосуЇтьс¤
недотриманн¤ встановлених м≥н≥мальних
вимог до безпечного руху на шл¤хах,
вулиц¤х, обТЇктах в≥дпов≥дноњ категор≥њ,
виду, ¤кщо рух зд≥йснюЇтьс¤ з дотриманн¤м
ѕравил дорожнього руху,
рим≥нальна
в≥дпов≥дальн≥сть за ст. 288 настаЇ лише тод≥,
коли насл≥дком зазначеного у ст. 288
порушенн¤ стало спричиненн¤ потерп≥лому
середньоњ т¤жкост≥, т¤жкого т≥лесного
ушкодженн¤ або смерт≥. ѕро пон¤тт¤
середньоњ т¤жкост≥ ≥ т¤жкого т≥лесного
ушкодженн¤ див. коментар до ст. ст. 121 ≥ 122.
ѕричинний
звТ¤зок м≥ж порушенн¤м правил, норм ≥
стандарт≥в, що стосуютьс¤ убезпеченн¤
дорожнього руху, характеризуЇтьс¤ такими
ж рисами, ¤к ≥ причинний звТ¤зок в
злочинах, передбачених ст. ст. 277, 287 (див.
коментар до цих статей).
4.
—убТЇкт злочину спец≥альний. Ќим
можуть бути особи: 1) в≥дпов≥дальн≥ за буд≥вництво,
експлуатац≥ю, ремонт чи утриманн¤
транспортних обТЇкт≥в, тобто прац≥вники,
на ¤ких покладено спец≥альн≥ обовТ¤зки в
ц≥й сфер≥ наказом або розпор¤дженн¤м чи
¤к≥ виконують так≥ обовТ¤зки, виход¤чи з
об≥йманоњ посади (начальник шл¤ховоњ
експлуатац≥йноњ д≥льниц≥, головний ≥нженер
проекту тощо); 2) ¤к≥ виконують так≥ роботи,
причому ¤к безпосередн≥ виконавц≥ (бульдозеристи,
вод≥њ п≥скорвзкидальних машин, машин≥сти
асфальтоукладник≥в), так ≥ кер≥вники в≥дпов≥дних
роб≥т (майстри, бригадири, начальники д≥льниць).
5.
—убТЇктивна сторона злочину визначаЇтьс¤
ставленн¤м винного до насл≥дк≥в ≥
характеризуЇтьс¤ необережною виною.
«акон
”крањни У^ѕро дорожн≥й рухФ в≥д «ќ червн¤
1993р.
«акон
”крањни Уѕро транспортФ в≥д 10листопада
1994р.
«акон
”крањни Уѕро автомоб≥льний транспорт в≥д
5 кв≥тн¤ 2001 р.
ѕравила
дорожнього руху. «атверджен≥ постановою
ћ є1094 в≥д 31 грудн¤ 1993р.
™дин≥
правила ремонту й утриманн¤ автомоб≥льних
дор≥г, вулиць, зал≥зничник перењзд≥в,
правила користуванн¤ ними та охорони.
«атверджен≥ постановою ћ є198 в≥д «ќ
березн¤ 1994 р.
1.
Ќезаконне заволод≥нн¤ транспортним
засобом з будь-¤кою метою Ч
караЇтьс¤
штрафом в≥д одн≥Їњ тис¤ч≥ до одн≥Їњ тис¤ч≥
двохсот неоподатковуваних м≥н≥мум≥в
доход≥в громад¤н або позбавленн¤м вол≥ на
строк в≥д трьох до пТ¤ти рок≥в.
2.
“≥ сам≥ д≥њ, вчинен≥ за попередньою
змовою групою ос≥б або повторно, або поЇднан≥
з насильством, що не Ї небезпечним дл¤
житт¤ або здоровТ¤ потерп≥лого, або з
погрозою застосуванн¤ такого насильства,
або вчинен≥ з проникненн¤м у прим≥щенн¤ чи
≥нше сховище, або ¤кщо вони завдали значноњ
матер≥альноњ шкоди потерп≥лому.Ч
караютьс¤
позбавленн¤м вол≥ на строк в≥д пТ¤ти до
дес¤ти рок≥в.
3.
ƒ≥њ, передбачен≥ частинами першою або
другою ц≥Їњ статт≥, поЇднан≥ з насильством,
небезпечним дл¤ житт¤ чи здоровТ¤ потерп≥лого,
або з погрозою застосуванн¤ такого
насильства, або вчинен≥ орган≥зованою
групою, або щодо транспортного засобу,
варт≥сть ¤кого у дв≥ст≥ пТ¤тдес¤т раз≥в
перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум
доход≥в громад¤н,Ч
караютьс¤
позбавленн¤м вол≥ на строк в≥д дес¤ти до пТ¤тнадц¤ти
рок≥в з конф≥скац≥Їю майна.
4.
«в≥льн¤Їтьс¤ в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥
судом особа, ¤ка вперше вчинила д≥њ,
передбачен≥ ц≥Їю статтею (за вин¤тком
випадк≥в незаконного заволод≥нн¤
транспортним засобом ≥з застосуванн¤м
будь-¤кого насильства до потерп≥лого чи
погрозою застосуванн¤ такого насильства),
але добров≥льно за¤вила про це
правоохоронним органам, повернула
транспортний зас≥б власнику ≥ повн≥стю в≥дшкодувала
завдан≥ збитки.
ѕрим≥тки:
1. ѕ≥д незаконним заволод≥нн¤м
транспортним засобом у ц≥й статт≥ сл≥д
розум≥ти вчинене умисно, з будь-¤кою метою
протиправне вилученн¤ будь-¤ким способом
транспортного засобу у власника чи
користувача всупереч њх вол≥.
2. ¬≥дпов≥дно
до частини другоњ ц≥Їњ статт≥ п≥д повторн≥стю
сл≥д розум≥ти вчиненн¤ таких д≥й особою,
¤ка ран≥ше вчинила незаконне заволод≥нн¤
транспортним засобом або злочин,
передбачений статт¤ми 185, 186, 187, 189 - 191, 262
цього одексу.
1.
ќсновним безпосередн≥м обТЇктом
злочину Ї контрольоване використанн¤
транспортних засоб≥в, перел≥чених у прим≥тц≥
до ст. 286. ÷≥ транспортн≥ засоби виступають
предметом цього злочину (про њх пон¤тт¤
див. коментар до ст. 286). …ого додатковим
обовТ¤зковим або факультативним обТЇктом
Ч залежно в≥д конкретного способу
вчиненн¤ цього злочину Ч можуть виступати
житт¤ ≥ здоровТ¤ особи, власн≥сть, ≥нш≥
блага.
2.
ќбТЇктивна сторона злочину пол¤гаЇ у
незаконному заволод≥нн≥ транспортним
засобом. —истематичний анал≥з норм
ќсобливоњ частини даЇ змогу вид≥лити
так≥ ознаки д≥¤нн¤ при вчиненн≥ цього
злочину: 1) воно пол¤гаЇ лише в активн≥й
повед≥нц≥ Ч д≥њ; 2) д≥¤ про¤вл¤Їтьс¤ в
отриманн≥ можливост≥ керувати таким
транспортним засобом; 3) повед≥нка винного
Ї незаконною, в≥н не маЇ ан≥ д≥йсного, ан≥
у¤вного права на транспортний зас≥б,
заволод≥нн¤ ¤ким зд≥йснюЇ; 4) заволод≥нн¤
транспортним засобом зд≥йснюЇтьс¤ без ч≥тко
вираженого ≥ д≥йсного волеви¤вленн¤
власника або законного користувача
транспортного засобу. ѕри цьому вол¤
потерп≥лого або ≥гноруЇтьс¤ (при таЇмному
заволод≥нн≥), або подавл¤Їтьс¤ (при
застосуванн≥ насильства або погрози його
застосуванн¤), або ж фальсиф≥куЇтьс¤ (при
заволод≥нн≥ шл¤хом обману).
ѕон¤тт¤
заволод≥нн¤ транспортним засобом дано у п.
1 прим≥тки до ст. 289. ≤з ц≥Їњ прим≥тки
випливаЇ, що способом такого заволод≥нн¤ (протиправного
вилученн¤) може бути будь-¤кий (таЇмний, в≥дкритий,
обман тощо).
«ак≥нченим
злочин вважаЇтьс¤ з моменту, коли винний
отримав можлив≥сть керувати транспортним
засобом ≥ зд≥йснювати рух на ньому.
3.
—убТЇктом злочину Ї особа, ¤ка не маЇ
права на користуванн¤ транспортним
засобом, щодо ¤кого зд≥йснюЇтьс¤
незаконне заволод≥нн¤.
—убТЇктами
цього злочину не можуть виступати: а) вод≥њ
транспортних засоб≥в, закр≥плених за ними
адм≥н≥страц≥Їю п≥дприЇмств, установ,
орган≥зац≥й, в ¤ких працюють так≥ вод≥њ; б)
особи, в≥длов≥дальн≥ за техн≥чний стан та
експлуатац≥ю транспортних засоб≥в, закр≥плених
за ними (начальник колони, ≥нженер з
експлуатац≥њ тощо); в) особи, ¤ким власник
видав дорученн¤ на управл≥нн¤
транспортним засобом; г) сп≥ввласники
транспортного засобу; д) особи, ¤к≥
користуютьс¤ транспортним засобом за
згодою власника чи законного користувача,
хоча б ц¤ згода ≥ не була належно оформлена.
рим≥нальн≥й в≥дпов≥дальност≥ за злочин,
передбачений ч. 1 ст. 289, п≥дл¤гають осудн≥
особи, ¤к≥ дос¤гли 16-р≥чного, а за злочини,
передбачен≥ ч. 2 та 3 ст. 289,Ч 14-р≥чного в≥ку.
4.
—убТЇктивна сторона злочину
характеризуЇтьс¤ умислом. ќбовТ¤зковою
ознакою субТЇктивноњ сторони злочину Ї
мета. ѕроте вона в закон≥ не
конкретизована, чим п≥дкреслюЇтьс¤, що зм≥стом
крим≥нально-правовоњ заборони заволод≥нн¤
транспортним засобом може бути ¤к заволод≥нн¤
ним з нам≥ром н≥коли не повертати його
власников≥ (законному волод≥льцю), так ≥ з
нам≥ром використати його дл¤ проњзду у
певний пункт або дл¤ прогул¤нки, а пот≥м
повернути власников≥ (законному волод≥льцю)
чи кинути на дороз≥.
5.
вал≥ф≥куючими ознаками незаконного
заволод≥нн¤ транспортним засобом Ї
вчиненн¤ цього д≥¤нн¤: 1) за попередньою
змовою групою ос≥б; 2) повторно; 3) у поЇднанн≥
з насильством, що не Ї небезпечним дл¤
житт¤ або здоровТ¤ потерп≥лого, або
погрозою застосуванн¤ такого насильства;
4) з проникненн¤м у прим≥щенн¤ чи ≥нше
сховище або 5) завданн¤ значноњ матер≥альноњ
шкоди потерп≥лому (ч. 2ст. 289).
ѕон¤тт¤
повторност≥ щодо цього злочину визначене
у п. 2 прим≥тки до ст. 289. ѕро пон¤тт¤
вчиненн¤ злочину групою ос≥б за
попередньоњ) змовою див. ст. 28 ≥ коментар до
нењ, про пон¤тт¤ насильства, що не Ї
небезпечним дл¤ житт¤ або здоровТ¤ потерп≥лого,
та погрози застосуванн¤ такого насильства
Ч коментар до ст, 186, про пон¤тт¤
проникненн¤ в прим≥щенн¤ чи ≥нше сховище
та значноњ матер≥альноњ шкоди Ч коментар,
викладений у «агальних положенн¤х до розд≥лу
VI ќсобливоњ частини .
ќсобливо
квал≥ф≥куючими ознаками злочину Ї
вчиненн¤ його: 1) у поЇднанн≥ з насильством,
небезпечним дл¤ житт¤ або здоровТ¤ потерп≥лого
або з погрозою застосуванн¤ такого
насильства; 2) орган≥зованою групою; 3) щодо
транспортного засобу, варт≥сть ¤кого на
момент заволод≥нн¤ ним у дв≥ст≥ пТ¤тдес¤т
раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум
доход≥в громад¤н (ч. « ст. 289).
ѕро
визначенн¤ вартост≥ транспортного засобу
див. коментар, викладений у «агальних
положенн¤х до розд≥лу VI ќсобливоњ частини
.
ѕро
пон¤тт¤ насильства, небезпечного дл¤
житт¤ або здоровТ¤ потерп≥лого, та
погрози застосуванн¤ такого насильства
див. коментар до ст. 187, про пон¤тт¤ орган≥зованоњ
групи Ч ст. 28 ≥ коментар до нењ.
6.
”мовами спец≥ального виду зв≥льненн¤
в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ за
вчиненн¤ злочину, передбаченого ст. 289, зг≥дно
з ч. 4 ц≥Їњ статт≥, Ї:
1)
вчиненн¤ незаконного заволод≥нн¤
транспортним засобом вперше. ÷¤ ознака маЇ
м≥сце, коли: а) так≥ д≥њ ран≥ше н≥коли не
вчин¤лис¤; б) сплив строк давност≥
прит¤гненн¤ до крим≥нальноњ в≥д-
пов≥дальност≥
за ран≥ше вчинене незаконне заволод≥нн¤
транспортним засобом (в≥дпов≥дно до ч. 1 ст.
49 строк давност≥ за д≥њ, передбачен≥ ч. 1 ст.
289, становить 5 рок≥в, ч. 2 ст. 289 Ч 10 рок≥в, ч.
« ст. 289 Ч 15 рок≥в, за умови, що переб≥г
давност≥ не переривавс¤); в) судим≥сть у
особи, ¤ка була засуджена за ст. 289,
погашена або зн¤та;
2)
п≥д час незаконного заволод≥нн¤
транспортним засобом не були застосован≥
будь-¤ке насильство до потерп≥лого чи
погроза такого насильства;
3)
добров≥льна за¤ва про вчинене
правоохоронним органам, тобто за¤ва,
зроблена за власною волею, незалежно в≥д
мотив≥в ≥ не у звТ¤зку з тим, що про
вчинене стало в≥домо правоохоронним
органам. ƒобров≥льною за¤ва буде ≥ тод≥,
коли особа зробила њњ п≥д впливом своњх
родич≥в чи близьких;
4)
поверненн¤ транспортного засобу
власников≥. ¬идаЇтьс¤, що така умова буде
виконана ≥ в тому випадку, коли
транспортний зас≥б повернуто законному
користувачев≥, ¤кщо в≥н був вилучений у
нього;
5)
повне в≥дшкодуванн¤ завданих збитк≥в.
«битки можуть бути в≥дшкодован≥ ¤к винним,
так ≥ ≥ншими особами. „асткове в≥дшкодуванн¤
збитк≥в не в≥дпов≥даЇ зм≥сту ц≥Їњ умови.
«а
на¤вност≥ сукупност≥ вказаних умов зв≥льненн¤
в≥д крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥ Ї обовТ¤зковим
≥ безумовним.
«нищенн¤,
п≥дробка або зам≥на ≥дентиф≥кац≥йного
номера, номер≥в двигуна, шас≥ або кузова,
або зам≥на без дозволу в≥дпов≥дних
орган≥в номерноњ панел≥ з ≥дентиф≥кац≥йним
номером транспортного засобу Ч
караютьс¤
штрафом в≥д пТ¤тдес¤ти до двохсот
неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в
громад¤н або виправними роботами на строк
до двох рок≥в, або обмеженн¤м вол≥ на строк
до трьох рок≥в.
1.
ќбТЇкт злочину Ч контрольоване
використанн¤ транспортних засоб≥в, њх
вузл≥в та агрегат≥в.
“ранспортн≥
засоби ¤к джерела п≥двищеноњ небезпеки та
предмети, ¤к≥ становл¤ть велику матер≥альну
ц≥нн≥сть, повинн≥ п≥ддаватис¤ ≥дентиф≥кац≥њ.
« ц≥Їю метою вони, а також њх найважлив≥ш≥
вузли та агрегати позначаютьс¤ ≥ндив≥дуальними
номерами, причому номер шас≥ або кузова
вказуЇтьс¤ в св≥доцтв≥ про реЇстрац≥ю
транспортного засобу. ¬икористанн¤
транспортного засобу та його складових п≥д
д≥йсними ≥дентиф≥кац≥йними номерами
попереджуЇ вчиненн¤ ≥нших пос¤гань у
сфер≥ безпеки руху та експлуатац≥њ
транспорту, зокрема злочин≥в,
передбачених ст. ст. 286, 287, 289, оск≥льки
спри¤Ї встановленню транспортного засобу,
¤кий став знар¤дд¤м або предметом злочину.
2.
ѕредметом злочину Ї: 1) ≥дентиф≥кац≥йний
номер; 2) номери двигуна, шас≥ або кузова; 3)
номерна панель з ≥дентиф≥кац≥йним номером
транспортного засобу.
ѕ≥д ≥дентиф≥кац≥йним
номером сл≥д вважати реЇстрац≥йний номер
транспортного засобу Ч табличку, ¤ка
встановлюЇтьс¤ спереду ;та позаду
транспортного засобу ≥ м≥стить граф≥чн≥
символи та певну ≤сомб≥нац≥ю букв та цифр.
÷ей знак (реЇстрац≥йний номер) в ”крањн≥
видаЇтьс¤ органами ƒј≤ (њњ реЇстрац≥йно-екзаменац≥йними
п≥дрозд≥лами). Ќа трамва¤х ≥ тролейбусах
нанос¤тьс¤ реЇстрац≥йн≥ номери, що
надаютьс¤ в≥дпов≥дними в≥домствами.
≤ндив≥дуальний
номер двигуна, шас≥ (кузова) транспортного
засобу наноситьс¤ заводом-виготовлювачем
на передн≥й панел≥ п≥д капотом легкового
автомоб≥л¤ або над аркою переднього
колеса та дублюЇтьс¤ на окремих табличках,
закр≥плених в салон≥ (каб≥н≥), на рам≥
мотоцикла тощо. ” ньому вказуютьс¤ дата
випуску, тип кузова, номер двигуна, шас≥
або кузова, п≥д ¤ким транспортний зас≥б
випущений ≥з заводу, а на табличц≥
додатково Ч крањна, де виготовлено
транспортний зас≥б, п≥дприЇмство-виготовлювач,
тип та робочий ќбТЇм двигуна.
“ак≥
номери, призначен≥ дл¤ ≥дентиф≥кац≥њ
автомоб≥л¤ в процес≥ руху, п≥д час його реЇстрац≥њ,
перереЇстрац≥њ, техн≥чного огл¤ду,
вказуютьс¤ в св≥доцтв≥ про реЇстрац≥ю
транспортного засобу ≥ м≥ст¤тьс¤ в баз≥
даних орган≥в ƒј≤. ѕри зам≥н≥ реЇстрац≥йного
номера, двигуна, кузова (шас≥) до реЇстрац≥йних
документ≥в внос¤тьс¤ в≥дпов≥дн≥ зм≥ни або
вони зам≥нюютьс¤ на нов≥.
3.
ќбТЇктивна сторона злочину пол¤гаЇ у:
1) знищенн≥; 2) п≥дробц≥; 3) зам≥н≥ ≥дентиф≥кац≥йного
номера, номер≥в двигуна, шас≥ або кузова; 4)
зам≥н≥ без дозволу в≥дпов≥дних орган≥в
номерноњ панел≥ з ≥дентиф≥кац≥йним
номером транспортного засобу.
«нищенн¤
означаЇ приведенн¤ номера у стан, за ¤кого
неможливо його прочитати взагал≥ або без
проведенн¤ в≥дпов≥дноњ експертизи. ѕ≥дробка
Ч це виготовленн¤ нового номера чи
внесенн¤ у нього зм≥н, ¤к≥ викривл¤ють зм≥ст
д≥йсного номера, а зам≥на Ч це
використанн¤ номера ≥ншого транспортного
засобу ¤к зареЇстрованого, так ≥ зн¤того з
реЇстрац≥њ. «ам≥на без дозволу в≥дпов≥дних
орган≥в номерноњ панел≥ з ≥дентиф≥кац≥йним
номером транспортного засобу означаЇ
використанн¤ такоњ панел≥ ≥ншого
транспортного засобу без внесенн¤ в≥дпов≥дних
зм≥н у св≥доцтво про реЇстрац≥ю
транспортного засобу.
«лочин
вважаЇтьс¤ зак≥нченим з моменту вчиненн¤
вказаних у ст. 290 д≥й.
«нищенн¤,
зам≥на або п≥дробка номер≥в вузл≥в та
агрегат≥в транспортного засобу, ¤ка
супроводжуЇтьс¤ п≥дробленн¤м реЇстрац≥йних
документ≥в, додатково квал≥ф≥куЇтьс¤ ще
за ст. 358. «а експлуатац≥ю вод≥¤ми
транспортних засоб≥в, номери агрегат≥в
¤ких не в≥дпов≥дають записам у реЇстрац≥йних
документах, а також номери агрегат≥в ¤ких
знищено або п≥дроблено, встановлена адм≥н≥стративна
в≥дпов≥дальн≥сть у ст. 121-1 јѕ.
4.
—убТЇкт злочину загальний.
5.
—убТЇктивна сторона злочину
характеризуЇтьс¤ умислом,
ѕравила
державноњ реЇстрац≥њ та обл≥ку автомоб≥л≥в,
автобус≥в, а також само-„днихмашин,
сконструйованих на шас≥ автомоб≥л≥в,
мотоцикл≥в ус≥хтип≥в, марок ≥ моделей,
причеп≥в, нап≥впричеп≥в та мотокол¤сок.
«атверджен≥ постановою ћ Ќ≤ 1388 в≥д 7
вересн¤ 1998р.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|