____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
Ќауково-практичний коментар рим≥нального кодексу ”крањни в≥д 5 кв≥тн¤ 2001 року. «а ред.ћ.≤. ћельника, ћ.≤. ’авронюка
–озд≥л VII «Ћќ„»Ќ» ” —‘≈–≤ √ќ—ѕќƒј–—№ ќѓ ƒ≤яЋ№Ќќ—“≤
”мисне
розголошенн¤ комерц≥йноњ таЇмниц≥ без
згоди њњ власника особою, ¤к≥й ц¤ таЇмниц¤
в≥дома у звТ¤зку з профеайрою або
службовою д≥¤льн≥стю, ¤кщо воно вчинене з
корисливих чи ≥нших особистих мотив≥в ≥
завдало ≥стотноњ шкоди субТЇкту
господарськоњ д≥¤льност≥,Ч
караЇтьс¤
штрафом в≥д двохсот до пТ¤тисот
неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в
громад¤н з позбавленн¤м права об≥ймати
певн≥ посади чи займатис¤ певною д≥¤льн≥стю
на строк до трьох рок≥в, або виправними
роботами на строк до двох рок≥в, або
позбавленн¤м вол≥ на той самий строк.
1.
ќбТЇкт злочину аналог≥чний обТЇкту
злочину, передбаченого ст. 231.
ѕро
пон¤тт¤ комерц≥йноњ таЇмниц≥ див.
коментар до ст. 231.
2.
ќбТЇктивна сторона злочину пол¤гаЇ у
д≥¤х, ¤кими комерц≥йна таЇмниц¤ п≥ддаЇтьс¤
розголошенню, тобто доводитьс¤ до в≥дома
сторонн≥х ос≥б (хоча б одн≥Їњ особи), та
насл≥дках у вигл¤д≥ спричиненн¤ ≥стотноњ
шкоди субТЇкту господарськоњ д≥¤льност≥.
–озголошенн¤
може бути, зд≥йснене будь-¤ким способом (усно,
письмово, ≥з застосуванн¤м засоб≥в звТ¤зку,
через друкован≥ чи ≥нш≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ,
через компТютерн≥ мереж≥ тощо). ѕро
пон¤тт¤ розголошенн¤ таЇмниц≥ див. також
коментар до ст, ст. 132 145, 168, 328.
–озголошенн¤
зазначеноњ ≥нформац≥њ утворюЇ склад
даного злочину за умови, ¤кщо воно вчинене
без згоди власника таЇмниц≥.
ѕ≥д
згодою на розголошенн¤ комерц≥йноњ таЇмниц≥
сл≥д розум≥ти ч≥тко виражену згоду на це
громад¤нина-п≥дприЇмц¤, кер≥вника (≥ншоњ
уповноваженоњ особи) чи кер≥вного органу
юридичноњ особи Ч власника таЇмниц≥.
Ќе визнаЇтьс¤
розголошенн¤м передача (ознайомленн¤)
службовою особою органу державноњ влади (сл≥дчим,
прокурором, суддею тощо) ≥ншим особам в≥домостей,
що Ї комерц≥йною таЇмницею, ¤кщо така
передача (ознайомленн¤) Ї насл≥дком
виконанн¤ вимог закону наприклад,
направленн¤ сл≥дчим матер≥ал≥в крим≥нальноњ
справи, в ¤к≥й м≥ст¤тьс¤ отриман≥ ним в≥домост≥,
що Ї комерц≥йною таЇмницею, дл¤
ознайомленн¤ прокурору чи направленн¤
такоњ крим≥нальноњ справи прокурором до
суду, що призводить до ознайомленн¤ з цими
в≥домост¤ми судд≥). ¬одночас пов≥домленн¤
цими особами комерц≥йноњ таЇмниц≥ ≥ншим
особам, що не обумовлювалось виконанн¤м
ними своњх службових обовТ¤зк≥в, квал≥ф≥куЇтьс¤
за ст. 232.
«лочин Ї
зак≥нченим з моменту спричиненн¤
власников≥ комерц≥йноњ таЇмниц≥ ≥стотноњ
шкоди. ≤стотна шкода Ї оц≥ночним пон¤тт¤м.
3.
—убТЇктом злочину може бути особа: 1)
¤к≥й комерц≥йна таЇмниц¤ стала в≥дома
внасл≥док њњ особливих взаЇмов≥дносин з
власником таЇмниц≥ (наприклад, службова
особа господарського товариства, член
спостережноњ ради, рев≥з≥йноњ ком≥с≥њ, сп≥ввласник
в≥дпов≥дноњ юридичноњ особи тощо); 2) ¤ка Ї
представником контрагента чи партнера в≥дпов≥дного
субТЇкта господарськоњ д≥¤льност≥ ≥
отримала ≥нформац≥ю, що Ї комерц≥йною таЇмницею,
п≥д умовою њњ нерозголо-шенн¤; 3) ¤ка Ї
службовою особою органу державноњ влади (зокрема
сл≥дчим, прокурором, суддею) ≥ отримала в≥дпов≥дн≥
в≥домост≥ на п≥дстав≥ закону п≥д час
виконанн¤ своњх службових обовТ¤зк≥в.
4.
—убТЇктивна сторона злочину
характеризуЇтьс¤ пр¤мим умислом ≥
корисливим чи ≥ншим особистим мотивом. ≤ншим
особистим, мотивом може бути прихильн≥сть
чи, навпаки, непри¤знь до певноњ особи,
бажанн¤ зашкодити кер≥вникам або
власникам п≥дприЇмства чи орган≥зац≥њ,
¤к≥ чимось образили винного тощо.
1.
ѕриватизац≥¤ державного, комунального
майна шл¤хом заниженн¤ його вартост≥
через визначенн¤ њњ у спос≥б, не
передбачений законом, або використанн¤ п≥дроблених
приватизац≥йних документ≥в, а також сама
приватизац≥¤ майна, ¤ке не п≥дл¤гаЇ
приватизац≥њ зг≥дно з законом, або
приватизац≥¤ неправомочною особою, Ч
караютьс¤
позбавленн¤м вол≥ на строк в≥д трьох до пТ¤ти
рок≥в.
2.
ƒ≥¤нн¤, передбачене частиною першою ц≥Їњ
статт≥, ¤кщо воно призвело до незаконноњ
приватизац≥њ майна державноњ чи
комунальноњ власност≥ в великих розм≥рах,
або вчинене групою ос≥б за попередньою
змовою, Ч
караЇтьс¤
позбавленн¤м вол≥ на строк в≥д пТ¤ти до
дванадц¤ти рок≥в з конф≥скац≥Їю майна або
без такоњ.
ѕрим≥тка.
¬еликим розм≥ром, передбаченим у ц≥й статт≥,
визнаЇтьс¤ незаконна приватизац≥¤ майна
на суму, що у тис¤чу ≥ б≥льше раз≥в
перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум
доход≥в громад¤н.
1.
ќбТЇктом злочину Ї передбачений
законодавством пор¤док приватизац≥њ
державного ≥ комунального майна.
2.
ѕредмет злочину Ч державне ≥
комунальне майно.
ѕ≥д
державним майном сл≥д розум≥ти майно, що
перебуваЇ у державн≥й власност≥, а також
майно, ¤ке належить јвтономн≥й –еспубл≥ц≥
рим.
ƒо обТЇкт≥в
державноњ власност≥, що п≥дл¤гають
приватизац≥њ, належать: 1) майноТп≥дприЇмств,
цех≥в, виробництв, д≥льниць, ≥нших п≥дрозд≥л≥в,
¤к≥ Ї Їдиними (ц≥л≥сними) майновими
комплексами, ¤кщо в раз≥ њх вид≥ленн¤ у
самост≥йн≥ п≥дприЇмства не порушуЇтьс¤
технолог≥чна Їдн≥сть виробництва з
основноњ спец≥ал≥зац≥њ п≥дприЇмства, з≥
структури ¤кого вони вид≥л¤ютьс¤; 2) обТЇкти
незавершеного буд≥вництва та
законсервован≥ обТЇкти; 3) акц≥њ (частки,
пањ), що належать держав≥ у майн≥
господарських товариств та ≥нших обТЇднань.
« метою
рац≥онального та ефективного
застосуванн¤ способ≥в приватизац≥њ њњ обТЇкти
залежно в≥д низки ознак (чисельн≥сть
працюючих, варт≥сть основних фонд≥в, на¤вн≥сть
стратег≥чного значенн¤ дл¤ економ≥ки та
безпеки держави тощо) у ƒержавн≥й програм≥
приватизац≥њ класиф≥куютьс¤ за групами Ч
ј, ¬, √, ƒ, ≈ та ∆.
омунальним
визнаЇтьс¤ майно, ¤ке перебуваЇ у
комунальн≥й власност≥. ѕравом комунальноњ
власност≥ визнаЇтьс¤ право територ≥альноњ
громади села, селища або м≥ста волод≥ти,
економно та ефективно користуватис¤ ≥
розпор¤джатис¤ на св≥й розсуд майном, що
належить њй, ¤к безпосередньо, так ≥ через
представницьк≥ органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤.
¬≥дчуженн¤
комунального майна регулюЇтьс¤
загальними положенн¤ми законодавчих
акт≥в з питань приватизац≥њ ≥ зд≥йснюЇтьс¤
органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤. ќстанн≥
вправ≥ приймати р≥шенн¤ про передачу ≥ншим
органам окремих повноважень щодо управл≥нн¤
майном, ¤ке належить до комунальноњ
власност≥ в≥дпов≥дноњ територ≥альноњ
громади, визначенн¤ меж цих повноважень та
умов њх зд≥йсненн¤.
ѕредметом
цього злочину не виступають обТЇкти
державного земельного та житлового фонд≥в.
3.
« обТЇктивноњ сторони злочин може
про¤вл¤тис¤ у форм≥ приватизац≥њ
державного чи комунального майна: 1) шл¤хом
заниженн¤ його вартост≥ через визначенн¤
њњ у спос≥б, не передбачений законом; 2)
шл¤хом використанн¤ п≥дроблених
приватизац≥йних документ≥в; 3) ¤ке зг≥дно з
законом не п≥дл¤гаЇ приватизац≥њ; 4)
неправомочною особою.
ѕ≥д
приватизац≥Їю сл≥д розум≥ти один ≥з
способ≥в зм≥ни форми власност≥, а саме в≥дчуженн¤
державного або комунального майна на
користь ф≥зичних та юридичних ос≥б, ¤к≥ в≥дпов≥дно
до законодавства про приватизац≥ю можуть
бути покупц¤ми. ¬ сучасних умовах
роздержавленн¤ власност≥ в≥дбуваЇтьс¤ у
форм≥ оплатноњ ≥ндив≥дуальноњ приватизац≥њ
майна, ¤ка пол¤гаЇ у вивченн≥ попиту на
конкретний обТЇкт приватизац≥њ,
врахуванн≥ конТюнктури ринку, на основ≥
цього Ч визначенн≥ способу продажу, ¤кий
максимально враховуЇ особливост≥
становища кожного обТЇкта, з метою
концентрац≥њ кап≥талу та забезпеченн¤
ефективного функц≥онуванн¤ п≥дприЇмства
у п≥сл¤приватизац≥йний пер≥од.
—убТЇктами
приватизац≥њ Ї: 1) органи приватизац≥њ; 2)
покупц≥ (громад¤ни ”крањни, ≥ноземн≥
громад¤ни, особи без громад¤нства; юридичн≥
особи, зареЇстрован≥ на територ≥њ ”крањни,
кр≥м випадк≥в, передбачених
законодавством; юридичн≥ особи ≥нших
держав); 3) посередники (дов≥рч≥ товариства,
≥нвестиц≥йн≥ фонди та ≥нвестиц≥йн≥ компан≥њ
тощо).
ѕриватизац≥¤
державного майна зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом: а)
продажу обТЇкт≥в приватизац≥њ на аукц≥он≥,
за конкурсом; б) продажу акц≥й (часток, пањв),
що належать держав≥ у господарських
товариствах, на аукц≥он≥, за конкурсом, на
фондових б≥ржах та ≥ншими способами, що
передбачають загальнодоступн≥сть та
конкуренц≥ю покупц≥в; в) продажу на
конкурсн≥й основ≥ ц≥л≥сного майнового
комплексу державного п≥дприЇмства, що
приватизуЇтьс¤, або контрольного пакета
акц≥й в≥дкритого акц≥онерного товариства
при поданн≥ покупцем в≥дпов≥дних
документ≥в; г) викупу майна державного п≥дприЇмства
зг≥дно з альтернативним планом приватизац≥њ.
Ќеконкурентн≥
способи продажу майна державних п≥дприЇмств
застосовуютьс¤ щодо обТЇкт≥в, не проданих
на аукц≥он≥ чи за конкурсом.
ѕриватизац≥¤
законсервованих обТЇкт≥в та обТЇкт≥в
незавершеного буд≥вництва, п≥дприЇмств
торг≥вл≥, громадського харчуванн¤,
побутового обслуговуванн¤ населенн¤,
готельного господарства, туристичного
комплексу зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом: а) продажу
на аукц≥он≥ або за конкурсом; б) викупу. ƒоц≥льн≥сть
застосуванн¤ того чи ≥ншого способу
приватизац≥њ визначаЇтьс¤ органом
приватизац≥њ самост≥йно, кр≥м випадк≥в,
встановлених законодавством.
÷≥на
продажу обТЇкта, що п≥дл¤гаЇ приватизац≥њ
шл¤хом викупу, визначаЇтьс¤ експертним
шл¤хом або способами, що враховують потенц≥йну
прибутков≥сть, в≥дпов≥дно до методики,
затвердженоњ ћ.
ѕродаж
обТЇкт≥в приватизац≥њ на аукц≥он≥ пол¤гаЇ
у передач≥ права власност≥ покупцев≥, ¤кий
запропонував у ход≥ торг≥в найвищу ц≥ну.
ѕродаж обТЇкт≥в приватизац≥њ за
конкурсом Ч це передача права власност≥
покупцев≥, ¤кий запропонував найкращ≥
умови експлуатац≥њ обТЇкта або за р≥вних
умов Ч найвищу ц≥ну.
ѕ≥дприЇмства
јѕ можуть приватизуватись т≥льки шл¤хом
перетворенн¤ њх на —ѕ або ¬ј“ у пор¤дку,
передбаченому законодавством.
ѕродаж
державного або комунального майна
неналежним дл¤ даного обТЇкта способом,
непроведенн¤ експертноњ оц≥нки, у тому
раз≥, коли њњ проведенн¤ було обовТ¤зковим,
що мало своњм насл≥дком заниженн¤ вартост≥
приватизованого майна, а також безоплатну
передачу майна у власн≥сть ф≥зичних або
юридичних ос≥б, кр≥м випадк≥в,
передбачених чинним законодавством, потр≥бно
квал≥ф≥кувати за ст. 233.
¬арт≥сть
Ч це сусп≥льне визначений екв≥валент у
грошов≥й форм≥. «аконодавство про
приватизац≥ю розр≥зн¤Ї так≥ види вартост≥
майна: балансова та переоц≥нена,
справедлива (ринкова), ≥нвестиц≥йна, л≥кв≥дац≥йна
та заставна варт≥сть, варт≥сть актив≥в,
варт≥сть в≥дтворенн¤ тощо.
«аниженн¤
вартост≥ обТЇкт≥в приватизац≥њ Ч це,
зокрема: незаконне списанн¤ або в≥дчуженн¤
основних та оборотних фонд≥в п≥дприЇмства
в пер≥од п≥дготовки до його приватизац≥њ,
непроведенн¤ ≥ндексац≥њ вартост≥
основних засоб≥в, порушенн¤ пор¤дку
проведенн¤ ≥нвентаризац≥њ майна,
заниженн¤ обс¤г≥в виробничих площ обТЇкта
приватизац≥њ п≥д час визначенн¤ його
вартост≥. ” тому раз≥, коли заниженн¤
вартост≥ державного або комунального
майна поЇднуЇтьс¤ з використанн¤м п≥дроблених
приватизац≥йних документ≥в (наприклад,
передавального балансу п≥дприЇмства,
акт≥в ≥нвентаризац≥њ майна та ≥нвентаризац≥йних
опис≥в, зв≥т≥в про експертну оц≥нку ц≥л≥сних
майнових комплекс≥в, висновк≥в експерт≥в
про варт≥сть майна), дана обставина впливаЇ
на обс¤г обвинуваченн¤ ≥ повинна знайти в≥дображенн¤
у процесуальних документах.
¬икористанн¤
п≥дроблених приватизац≥йних документ≥в
передбачаЇ використанн¤ таких документ≥в
у процес≥ приватизац≥њ державного чи
комунального майна.
ѕ≥д
приватизац≥Їю майна, ¤ке не п≥дл¤гаЇ
приватизац≥њ, потр≥бно розум≥ти укладанн¤
договор≥в куп≥вл≥-продажу щодо таких обТЇкт≥в
державноњ або комунальноњ власност≥, в≥дчуженн¤
¤ких на користь ф≥зичних та юридичних ос≥б
чинним законодавством або р≥шенн¤м м≥сцевих
рад в≥дпов≥дного р≥вн¤ заборонено.
ѕриватизац≥њ
не п≥дл¤гають обТЇкти, що мають
загальнодержавне значенн¤, а також казенн≥
п≥дприЇмства. ѕерел≥к обТЇкт≥в права
державноњ власност≥, що не п≥дл¤гають
приватизац≥њ, не Ї пост≥йним ≥ незм≥нюваним.
«атвердженн¤ такого перел≥ку Ч виключна
компетенц≥¤ ¬–. ѕо≥менний перел≥к
зазначених обТЇкт≥в, ¤к≥ розпод≥л¤ютьс¤
за органами управл≥нн¤ та област¤ми,
затверджуЇтьс¤ ¬– за поданн¤м ћ у форм≥
прийн¤тт¤ в≥дпов≥дного «акону. Ќа казенне
п≥дприЇмство за р≥шенн¤м ћ може бути
перетворене державне п≥дприЇмство, ¤ке, в≥дпов≥дно
до чинного законодавства ”крањни, не п≥дл¤гаЇ
приватизац≥њ.
ќбТЇкти
державноњ власност≥, ¤к≥ п≥дл¤гають
приватизац≥њ, под≥л¤ютьс¤ на дв≥ категор≥њ:
1) так≥, що приватизуютьс¤ за погодженн¤м з
ћ (наприклад, майнов≥ комплекси п≥дприЇмств-монопол≥с-т≥в
на ринку в≥дпов≥дних товар≥в ”крањни, п≥дприЇмств
¬ѕ , що п≥дл¤гають конверс≥њ, п≥дприЇмств,
приватизац≥¤ ¤ких зд≥йснюЇтьс¤ ≥з
залученн¤м ≥ноземних ≥нвестиц≥й за м≥жнародними
договорами ”крањни); 2) так≥, дл¤ приватизац≥њ
¤ких не вимагаЇтьс¤ погодженн¤ з ћ.
ѕорушенн¤
встановленого пор¤дку приватизац≥њ в≥дпов≥дного
державного майна (зд≥йсненн¤ њњ без
погодженн¤ з ћ),-¤ка не Ї в≥дчуженн¤м
майна, що саме не п≥дл¤гаЇ приватизац≥њ,
ознак розгл¤дуваного складу злочину не м≥стить.
ќбТЇктами
малоњ приватизац≥њ не можуть бути буд≥вл≥
(споруди, прим≥щенн¤) або њх окрем≥ частини,
¤к≥ становл¤ть нац≥ональну, культурну та ≥сторичну
ц≥нн≥сть ≥ перебувають п≥д охороною
держави. Ќе п≥дл¤гають приватизац≥њ
визначен≥ у встановленому пор¤дку
спец≥ал≥зован≥ п≥дприЇмства торг≥вл≥, що
обслуговують виключно громад¤н, ¤к≥ мають
п≥льги зг≥дно з чинним законодавством.
«аклади культури, прим≥щенн¤ та буд≥вл≥
соц≥ально-побутового призначенн¤,
споруджен≥ за рахунок кошт≥в державних п≥дприЇмств,
¤к≥ обслуговують населен≥ пункти, райони
чи м≥крорайони у м≥стах, громадськ≥ орган≥зац≥њ
або певн≥ профес≥йн≥ колективи, можуть
бути у встановленому пор¤дку виключен≥ з
перел≥ку обТЇкт≥в малоњ приватизац≥њ за р≥шенн¤м
орган≥в ‘ƒћ, м≥сцевих рад в≥дпов≥дного р≥вн¤.
ѕриватизац≥¤
неправомочною особою передус≥м означаЇ,
що ¤к покупець державного чи комунального
майна виступаЇ особа, ¤к≥й чинним
законодавством не дозволено брати участь
у приватизац≥њ та укладати в≥дпов≥дн≥
договори куп≥вл≥-продажу.
ѕокупц¤ми
обТЇкт≥в приватизац≥њ не можуть бути: а)
юридичн≥ особи, у майн≥ ¤ких частка
державноњ власност≥ перевищуЇ 25 %; б)
органи дзржавноњ влади та м≥сцевого
самовр¤дуванн¤; в) прац≥вники державних
орган≥в приватизац≥њ; г) юридичн≥ особи,
майно ¤ких перебуваЇ у комунальн≥й
власност≥. ѕокупц¤ми обТЇкт≥в малоњ
ƒержавною
програмою приватизац≥њ стосовно
конкретних обТЇкт≥в можуть бути
встановлен≥ ≥нш≥ обмеженн¤ або особливост≥
участ≥ покупц≥в у приватизац≥њ, включаючи
галузев≥ та сумарн≥ квоти на придбанн¤
юридичними особами державного майна та
акц≥й.
«аконодавство
про пор¤док проведенн¤ в≥дкритих торг≥в
встановлюЇ, що у тендерах з продажу
пакет≥в акц≥й ¬ј“ не дозвол¤Їтьс¤ брати
участь: 1) радникам; 2) њх аф≥л≥йованим
особам. –адник Ч це юридична особа (група
юридичних ос≥б), ¤ка надаЇ послуги з п≥дготовки
та проведенн¤ в≥дкритих торг≥в. ƒо аф≥л≥йованих
ос≥б, ¤к≥ виключаютьс¤ з процедури торг≥в,
належать: а) юридичн≥ особи, ¤к≥
безпосередньо або опосередковано волод≥ють
(або мають право за договором на придбанн¤)
10 або б≥льше в≥дсотками акц≥й (пањв, часток)
радника; б) юридичн≥ особи, в ¤ких радник
безпосередньо або опосередковано волод≥Ї
10 або б≥льше в≥дсотками акц≥й (пањв, часток);
в) юридичн≥ особи, ¤к≥ безпосередньо чи
опосередковано мають сп≥льно з радником
компан≥ю, ¤ка Ї њх учасником; г) ф≥зичн≥
особи, ¤к≥ об≥ймають кер≥вн≥ посади в
зазначених вище компан≥¤х або отримали в≥д
них позику в будь-¤к≥й форм≥, розм≥р ¤коњ
перевищуЇ 10 000 долар≥в —Ўј, а також члени њхн≥х
с≥мей; д) ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ безпосередньо
або опосередковано волод≥ють 10 або б≥льше
в≥дсотками акц≥й (пањв, часток) у
зазначених вище компан≥¤х, а також члени њхн≥х
с≥мей; е) юридичн≥ особи, в ¤ких зазначен≥
вище особи безпосередньо або
опосередковано волод≥ють 10 або б≥льше в≥дсотками
акц≥й (пањв, часток), а також члени њхн≥х с≥мей.
ѕриватизац≥ю
неправомочною особою сл≥д вбачати ≥ в тому
раз≥, коли догов≥р куп≥вл≥-продажу
державного або комунального майна укладаЇтьс¤
м≥ж покупцем ≥ таким продавцем, ¤кий не Ї
належним органом приватизац≥њ.
«лочин,
передбачений ст. 233, Ї зак≥нченим з моменту
незаконноњ приватизац≥њ державного або
комунального майна. ѕри цьому сл≥д мати на
уваз≥, що, за загальним правилом, право
власност≥ на приватизований обТЇкт
переходить до покупц¤ з моменту нотар≥ального
посв≥дченн¤ договору куп≥вл≥-продажу
майна.
Ќезаконну
приватизац≥ю державного або комунального
майна, ¤ка поЇднуЇтьс¤ з викраданн¤м майна,
ф≥ктивним п≥дприЇмництвом або крим≥нальне
караними порушенн¤ми законодавства про
банкрутство, потр≥бно квал≥ф≥кувати за
сукупн≥стю злочин≥в, передбачених ст. 233 ≥,
зокрема, ст. ст. 190, 191, 205, 219, 220.
4.
—убТЇктом злочину Ї осудна особа, ¤ка
дос¤гла 16-р≥чного в≥ку ≥ бере безпосередню
участь у приватизац≥њ державного чи
комунального майна. «а ст. 233 можуть квал≥ф≥куватись,
зокрема, д≥¤нн¤ прац≥вник≥в державних
орган≥в приватизац≥њ та орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, гол≥в та член≥в ≥нвентаризац≥йних
ком≥с≥й, ком≥с≥й з приватизац≥њ обТЇкт≥в,
тендерних ком≥с≥й, ком≥с≥й, створюваних
дл¤ визначенн¤ частки держави в
статутному фонд≥ п≥дприЇмств у пор¤дку њх
передприватизац≥йноњ п≥дготовки,
службових ос≥б (у першу чергу кер≥вник≥в ≥
головних бухгалтер≥в) п≥дприЇмств, ¤к≥ п≥дл¤гають
приватизац≥њ, ф≥зичних ос≥б та службових
ос≥б юридичних ос≥б Ч покупц≥в державного
чи комунального майна. —убТЇктом злочину
можуть визнаватис¤ також прац≥вники тих
юридичних ос≥б, ¤к≥ на п≥дстав≥ угод,
укладених з державними органами
приватизац≥њ, зд≥йснюють продаж
державного майна, у т.ч. у форм≥ проведенн¤
аукц≥он≥в.
ƒ≥њ
експерта, ¤кий спри¤в заниженню вартост≥
обТЇкта приватизац≥њ, сл≥д квал≥ф≥кувати
за ч. 5 ст. 27 ≥ ст. 233 ¤к пособництво незаконн≥й
приватизац≥њ державного або комунального
майна. «а на¤вност≥ дл¤ цього п≥дстав така
ж крим≥нально-правова оц≥нка маЇ даватись
д≥¤м прац≥вник≥в посередницьких орган≥зац≥й.
«а
на¤вност≥ п≥дстав за зловживанн¤ в процес≥
приватизац≥њ державного або комунального
майна службов≥ особи, у т.ч. державних
орган≥в приватизац≥њ, повинн≥
прит¤гуватись до в≥дпов≥дальност≥ за
вчиненн¤ злочин≥в у сфер≥ службовоњ д≥¤льност≥
(зокрема за ст. ст. 364, 366, 368).
5.
—убТЇктивна сторона злочину
характеризуЇтьс¤ пр¤мим умислом.
6.
вал≥ф≥куючими ознаками злочину (ч. 2
ст. 233) Ї незаконна приватизац≥¤ майна
державноњ чи комунальноњ власност≥: 1) у
великих розм≥рах; 2) вчинена за попередньою
змовою групою ос≥б.
Ќезаконна
приватизац≥¤ вважаЇтьс¤ вчиненою у
великих розм≥рах, ¤кщо варт≥сть
приватизованого майна у тис¤чу ≥ б≥льше
раз≥в перевищуЇ неоподатковуваний м≥н≥мум
доход≥в громад¤н (прим≥тка до ст. 233).
ѕро
пон¤тт¤ вчиненн¤ злочину за попередньою
змовою групою ос≥б див ст. 28 ≥ коментар до
нењ.
онституц≥¤
”крањна (ст. ст. 13, 41, 85, 142).
«акон
”крањни Уѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥Т в≥д
27 березн¤ 1991 р. (ст. ст, 2,10, 37-39).
«акон
”крањни Уѕро приватизац≥ю невеликих
державних п≥дприЇмств (малу приватизац≥ю)Ф
в редакц≥њ в≥д 15 травн¤ 1996р.
«акон
”крањни Сѕро особливост≥ приватизац≥њ
майка в агропромисловому комплекс≥Ф в≥д 10
липн¤ 1996р.
«акон
”крањни У ѕро приватизац≥ю державного
майнаФ в редакц≥њ в≥д 19 лютого 1997р.
«акон
”крањни Уѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤Ф в≥д
21 травн¤ 1997 р, (ст. ст. 1, 16, 26, 29, 60).
«акон
”крањни Уѕро передачу обТЇкт≥в права
державноњ та комунальноњ власност≥Ф в≥д 3
березн¤ 1938 р.
«акон
”крањни Уѕро перел≥к обТЇкт≥в права
державноњ власност≥, що не п≥дл¤гають
приватизац≥њФ в≥д 7 липн¤ 1999 р.
«акон
”крањни Уѕро державну програму
приватизац≥њФ в≥д 18 травн¤ 2000 р.
«акон
”крањни Уѕро особливост≥ приватизац≥њ п≥дприЇмств,
що належать до сфери управл≥нн¤ ћ≥н≥стерства
оборони ”краТ≥ниФ в≥д 18 травн¤ 2000 р.
”каз
ѕрезидента ”крањни Уѕро особливост≥
приватизац≥њ обТЇкт≥в незавершеного буд≥вництваФ
є 591 в≥д28травн¤ 1999р.
–≥шенн¤
— у справ≥ щодо приватизац≥њ державного
майна є 01/1501-97 в≥д 1 липн¤ 1998 р.
–≥шенн¤
— у справ≥ про визначенн¤ способу малоњ
приватизац≥њ є 1-16/2000 в≥д 13 грудн¤ 2000 р.
ѕоложенн¤
про представництво ‘онду державного майна
”крањни у район≥, м≥ст≥. «атверджене
постановою ћє 412 в≥д 15 червн¤ 1994 р.
ћетодика
оц≥нки вартост≥ майна п≥д час приватизац≥њ.
«атверджена постановою ћ є 1554 в≥д 12
жовтн¤ 2000 р.
ѕерел≥к
офшорних зон. «атверджений розпор¤дженн¤м
ћ є 106-р в≥д 1 березн¤ 2000 р.
ѕоложенн¤
про ком≥с≥ю з приватизац≥њ. «атверджене
наказом ‘ƒћ в≥д 15 липн¤ 1997р. є743
ѕоложенн¤
про умови укладенн¤ (переукладенн¤) угоди
про продаж майна, що перебуваЇ у державн≥й
власност≥. «атверджене наказом ‘ƒћ є601 в≥д
27 березн¤ 1998р.
ѕоложенн¤
про пор¤док вивченн¤ потенц≥йних покупц≥в
на об екти приватизац≥њ. «атверджене
наказом ‘ƒћ є 1798 в≥д «ќ серпн¤ 2000 р.
ѕор¤док
наданн¤ державними органами приватизац≥њ
згоди на подальше в≥дчуженн¤ обТЇкт≥в,
придбаних покупц¤ми державного майна за
договорами куп≥вл≥-продажу. «атверджений
наказом ‘ƒћ є 500 в≥д «ќ березн¤ 2001 р.
ѕоложенн¤
про пор¤док експертноњ оц≥нки ц≥л≥сних
майнових комплекс≥в п≥д час њх приватизац≥њ
шл¤хом викупу та конкурентними способами.
«атверджене наказом ‘ƒћ є 763 в≥д 28 кв≥тн¤
2001 р.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|