____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава VIII
ќрган≥зац≥¤
роботи орган≥в та посадових ос≥б
м≥сцевого самовр¤дуванн¤
ќргани
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ Ї юридичними
особами ≥ над≥л¤ютьс¤ «аконом ”крањни "ѕро
м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥" та
≥ншими законами власними повноваженн¤ми,
у межах ¤ких д≥ють самост≥йно ≥ несуть
в≥дпов≥дальн≥сть за свою д≥¤льн≥сть
в≥дпов≥дно до закону. ќрганам м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ чинним законодавством
можуть надаватис¤ окрем≥ повноваженн¤
орган≥в виконавчоњ влади, у зд≥йсненн≥
¤ких вони п≥дконтрольн≥ в≥дпов≥дним
органам виконавчоњ влади. ≤нститут
передач≥ повноважень у юридичн≥й науц≥
називаЇтьс¤ њх делегуванн¤м. ” контекст≥
розгл¤ду питанн¤ зазначимо, що делегован≥
повноваженн¤ - повноваженн¤ орган≥в
виконавчоњ влади, надан≥ органам
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ законом, а також
повноваженн¤ орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, ¤к≥ передаютьс¤
в≥дпов≥дним м≥сцевим державним
адм≥н≥страц≥¤м за р≥шенн¤м районних,
обласних рад.
«
метою врахуванн¤ ≥сторичних, нац≥онально-культурних,
соц≥ально-економ≥чних та ≥нших
особливостей зд≥йсненн¤ м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ представницький орган
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ на основ≥
онституц≥њ ”крањни та у межах «акону
”крањни "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в
”крањн≥" може прийн¤ти статут
територ≥альноњ громади села, селища, м≥ста.
—татут територ≥альноњ громади п≥дл¤гаЇ
державн≥й реЇстрац≥њ в органах
ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни. ѕ≥дставою
дл¤ в≥дмови в державн≥й реЇстрац≥њ
статуту територ≥альноњ громади може бути
його нев≥дпов≥дн≥сть онституц≥њ та
законам ”крањни. ¬≥дмова в реЇстрац≥њ
статуту територ≥альноњ громади може бути
оскаржена в судовому пор¤дку.
ƒержавний
контроль за д≥¤льн≥стю орган≥в та
посадових ос≥б м≥сцевого самовр¤дуванн¤
може зд≥йснюватис¤ лише на п≥дстав≥, в
межах повноважень та у спос≥б, що
передбачен≥ онституц≥Їю та законами
”крањни, ≥ не повинен призводити до
втручанн¤ орган≥в державноњ влади чи њх
посадових ос≥б у зд≥йсненн¤ органами
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ наданих њм
власних повноважень.
ќбмеженн¤
прав територ≥альних громад на м≥сцеве
самовр¤дуванн¤ зг≥дно з онституц≥Їю та
законами ”крањни може бути застосовано
лише в умовах воЇнного чи надзвичайного
стану.
“еритор≥альн≥
громади с≥л, селищ, м≥ст можуть мати власну
символ≥ку (герб, прапор тощо), ¤ка
в≥дображаЇ њх ≥сторичн≥, культурн≥,
соц≥ально-економ≥чн≥ та ≥нш≥ м≥сцев≥
особливост≥ ≥ традиц≥њ. « урахуванн¤м
пропозиц≥й орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ с≥л, селищ, м≥ст районними,
обласними радами може бути затверджена
символ≥ка в≥дпов≥дно району, област≥.
«м≥ст, опис та пор¤док використанн¤
символ≥ки територ≥альних громад с≥л,
селищ, м≥ст, район≥в ≥ областей
визначаютьс¤ в≥дпов≥дною радою зг≥дно з
законом.
Ќа
будинках, де працюють ради та њх виконавч≥
ком≥тети, п≥дн≥маЇтьс¤ ƒержавний ѕрапор
”крањни.
ўо
стосуЇтьс¤ безпосередньо проблеми
компетенц≥њ, чинним законодавством
”крањни встановлено, що с≥льськ≥, селищн≥,
м≥ськ≥ ради правомочн≥ розгл¤дати ≥
вир≥шувати питанн¤, в≥днесен≥
онституц≥Їю ”крањни, «аконом ”крањни "ѕро
м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥" та
≥ншими законами до њх в≥данн¤. “ак,
виключно на пленарних зас≥данн¤х
с≥льськоњ, селищноњ, м≥ськоњ ради
вир≥шуютьс¤ так≥ питанн¤:
1)
затвердженн¤ регламенту ради;
2)
утворенн¤ ≥ л≥кв≥дац≥¤ пост≥йних та ≥нших
ком≥с≥й ради, затвердженн¤ та зм≥на њх
складу, обранн¤ гол≥в ком≥с≥й;
3)
утворенн¤ виконавчого ком≥тету ради,
визначенн¤ його чисельност≥, затвердженн¤
персонального складу; внесенн¤ зм≥н до
складу виконавчого ком≥тету та його
розпуск;
4)
обранн¤ за пропозиц≥Їю с≥льського,
селищного, м≥ського голови на посаду та
зв≥льненн¤ з посади секретар¤ ради;
5)
затвердженн¤ за пропозиц≥Їю с≥льського,
селищного, м≥ського голови структури
виконавчих орган≥в ради, загальноњ
чисельност≥ апарату ради та њњ виконавчих
орган≥в, витрат на њх утриманн¤ ≥ т. д.
¬иключно
на пленарних зас≥данн¤х м≥ських рад (м≥ст
з районним под≥лом), кр≥м вищезазначених
повноважень, вир≥шуютьс¤ так≥ питанн¤:
1)
визначенн¤ обс¤гу ≥ меж повноважень, ¤к≥
зд≥йснюють районн≥ у м≥стах (у раз≥ њх
створенн¤) та њх виконавч≥ органи в
≥нтересах територ≥альних громад район≥в у
м≥стах:
2)
встановленн¤ норматив≥в централ≥зац≥њ
кошт≥в в≥д земельного податку на
спец≥альних бюджетних рахунках район≥в
м≥ста.
ѕовноваженн¤
виконавчих орган≥в с≥льських, селищних,
м≥ських рад диференц≥юютьс¤ на власн≥ (самовр¤дн≥)
≥ делегован≥ та мають м≥сце:
1)
у сфер≥ соц≥ально-економ≥чного ≥
культурного розвитку, плануванн¤ та
обл≥ку.
÷е,
зокрема:
а)
п≥дготовка програм соц≥ально-економ≥чного
та культурного розвитку с≥л, селищ, м≥ст,
ц≥льових програм з ≥нших питань
самовр¤дуванн¤, поданн¤ њх на
затвердженн¤ ради, орган≥зац≥¤ њх
виконанн¤; поданн¤ рад≥ зв≥т≥в про х≥д ≥
результати виконанн¤ цих програм:
б)
забезпеченн¤ збалансованого економ≥чного
та соц≥ального розвитку в≥дпов≥дноњ
територ≥њ, ефективного використанн¤
природних, трудових ≥ ф≥нансових ресурс≥в;
в)
забезпеченн¤ складанн¤ баланс≥в
ф≥нансових, трудових ресурс≥в, грошових
доход≥в ≥ видатк≥в, необх≥дних дл¤
управл≥нн¤ соц≥ально-економ≥чним ≥
культурним розвитком в≥дпов≥дноњ
територ≥њ, а також визначенн¤ потреби у
м≥сцевих буд≥вельних матер≥алах, палив≥;
г)
розгл¤д проект≥в план≥в п≥дприЇмств ≥
орган≥зац≥й, ¤к≥ належать до комунальноњ
власност≥ в≥дпов≥дних територ≥альних
громад, внесенн¤ до них зауважень та
пропозиц≥й, зд≥йсненн¤ контролю за њх
виконанн¤м:
д)
попередн≥й розгл¤д план≥в використанн¤
природних ресурс≥в м≥сцевого значенн¤ на
в≥дпов≥дн≥й територ≥њ, пропозиц≥й щодо
розм≥щенн¤, спец≥ал≥зац≥њ та розвитку
п≥дприЇмств та орган≥зац≥й незалежно в≥д
форм власност≥, внесенн¤ у раз≥ потреби до
в≥дпов≥дних орган≥в виконавчоњ влади
пропозиц≥й з цих питань тощо;
2)
у галуз≥ бюджету, ф≥нанс≥в ≥ ц≥н, а саме:
а)
складанн¤ проекту м≥сцевого бюджету,
поданн¤ його на затвердженн¤ в≥дпов≥дноњ
ради, забезпеченн¤ виконанн¤ бюджету:
щоквартальне поданн¤ рад≥ письмових
зв≥т≥в про х≥д ≥ результати виконанн¤
бюджету; п≥дготовка ≥ поданн¤ в≥дпов≥дно
до районних, обласних рад необх≥дних
ф≥нансових показник≥в ≥ пропозиц≥й щодо
складанн¤ проект≥в районних ≥ обласних
бюджет≥в;
б)
встановленн¤ у пор¤дку ≥ межах, визначених
законодавством, тариф≥в щодо оплати
побутових, комунальних, транспортних та
≥нших послуг, ¤к≥ надаютьс¤
п≥дприЇмствами та орган≥зац≥¤ми
комунальноњ власност≥ в≥дпов≥дноњ
територ≥альноњ громади; погодженн¤ у
встановленому пор¤дку цих питань з
п≥дприЇмствами, установами та
орган≥зац≥¤ми, ¤к≥ не належать до
комунальноњ власност≥;
в)
встановленн¤ за узгодженим р≥шенн¤м
в≥дпов≥дних рад пор¤дку використанн¤
кошт≥в та ≥ншого майна, що перебувають у
сп≥льн≥й власност≥ територ≥альних громад;
г)
зд≥йсненн¤ у встановленому пор¤дку
ф≥нансуванн¤ видатк≥в з м≥сцевого бюджету;
д)
залученн¤ на догов≥рних засадах кошт≥в
п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й
незалежно в≥д форм власност≥,
розташованих на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ, та
кошт≥в населенн¤, а також бюджетних кошт≥в
на буд≥вництво, розширенн¤, ремонт ≥
утриманн¤ на пайових засадах об'Їкт≥в
соц≥альноњ ≥ виробничоњ ≥нфраструктури та
на заходи щодо охорони довк≥лл¤ тощо;
3)
щодо управл≥нн¤ комунальною власн≥стю,
тобто:
а)
управл≥нн¤ у межах, визначених радою,
майном, що належить до комунальноњ
власност≥ в≥дпов≥дних територ≥альних
громад;
б)
встановленн¤ пор¤дку та зд≥йсненн¤
контролю за використанн¤м прибутк≥в
п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й
комунальноњ власност≥ в≥дпов≥дних
територ≥альних громад;
в)
заслуховуванн¤ зв≥т≥в про роботу
кер≥вник≥в п≥дприЇмств, установ та
орган≥зац≥й комунальноњ власност≥
в≥дпов≥дних територ≥альних громад;
г)
п≥дготовка ≥ внесенн¤ на розгл¤д ради
пропозиц≥й щодо пор¤дку та умов
в≥дчуженн¤ комунального майна, проект≥в
м≥сцевих програм приватизац≥њ та перел≥ку
об'Їкт≥в комунальноњ власност≥, ¤к≥ не
п≥дл¤гають приватизац≥њ; орган≥зац≥¤
виконанн¤ цих програм;
поданн¤
рад≥ письмових зв≥т≥в про х≥д та
результати в≥дчуженн¤ комунального майна
≥ т. д.;
4)
у галуз≥ житлово-комунального
господарства, побутового, торговельного
обслуговуванн¤, громадського харчуванн¤,
транспорту ≥ зв'¤зку, а саме:
а)
управл≥нн¤ об'Їктами житлово-комунального
господарства, побутового, торговельного
обслуговуванн¤, транспорту ≥ зв'¤зку, що
перебувають у комунальн≥й власност≥
в≥дпов≥дних територ≥альних громад,
забезпеченн¤ њх належного утриманн¤ та
ефективноњ експлуатац≥њ, необх≥дного
р≥вн¤ та ¤кост≥ послуг населенню;
б)
обл≥к громад¤н, ¤к≥ в≥дпов≥дно до
законодавства потребують пол≥пшенн¤
житлових умов; розпод≥л та наданн¤
в≥дпов≥дно до законодавства житла, що
належить до комунальноњ власност≥; розв'¤занн¤
питань щодо використанн¤ нежилих
прим≥щень, будинк≥в ≥ споруд, ¤к≥ належать
до комунальноњ власност≥;
в)
спри¤нн¤ розширенню житлового
буд≥вництва, поданн¤ громад¤нам, ¤к≥ мають
потребу в житл≥, допомоги в буд≥вництв≥
житла, в отриманн≥ кредит≥в, у тому числ≥
п≥льгових, та субсид≥й дл¤ буд≥вництва чи
придбанн¤ житла; поданн¤ допомоги
власникам квартир (будинк≥в) в њх
обслуговуванн≥ та ремонт≥;
г)
спри¤нн¤ створенню об'Їднань
сп≥ввласник≥в багатоквартирних будинк≥в,
реЇстрац≥¤ таких об'Їднань;
д).
реЇстрац≥¤ житлово-буд≥вельних ≥ гаражних
кооператив≥в; прийн¤тт¤ р≥шень про
орган≥зац≥ю сто¤нок автомоб≥льного
транспорту, зд≥йсненн¤ контролю за њх
д≥¤льн≥стю в≥дпов≥дно до закону ≥ т. д.;
5)
у галуз≥ буд≥вництва це, зокрема:
а)
орган≥зац≥¤ за рахунок власних кошт≥в ≥ на
пайових засадах буд≥вництва,
реконструкц≥њ ≥ ремонту об'Їкт≥в
комунального господарства та соц≥ально-культурного
призначенн¤, жилих будинк≥в, а також
шл¤х≥в м≥сцевого значенн¤;
б)
виконанн¤ або делегуванн¤ на конкурсн≥й
основ≥ генеральн≥й буд≥вельн≥й
орган≥зац≥њ (п≥др¤дн≥й орган≥зац≥њ)
функц≥й замовника на буд≥вництво,
реконструкц≥ю ≥ ремонт житла, ≥нших об'Їкт≥в
соц≥альноњ та виробничоњ ≥нфраструктури
комунальноњ власност≥;
в)
розгл¤д ≥ внесенн¤ до в≥дпов≥дних орган≥в
виконавчоњ влади пропозиц≥й до план≥в ≥
програм буд≥вництва та реконструкц≥њ об'Їкт≥в
на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ тощо;
6)
у сфер≥ осв≥ти, охорони здоров'¤, культури,
ф≥зкультури ≥ спорту, а саме:
а)
управл≥нн¤ закладами осв≥ти, охорони
здоров'¤, культури, ф≥зкультури ≥ спорту,
оздоровчими закладами, ¤к≥ належать
територ≥альним громадам або передан≥ њм,
молод≥жними п≥дл≥тковими закладами за
м≥сцем проживанн¤, орган≥зац≥¤ њх
матер≥ально-техн≥чного та ф≥нансового
забезпеченн¤;
б)
забезпеченн¤ здобутт¤ неповнол≥тн≥ми
повноњ загальноњ середньоњ осв≥ти;
створенн¤ необх≥дних умов дл¤ вихованн¤
д≥тей, молод≥, розвитку њх зд≥бностей,
трудового навчанн¤, профес≥йноњ
ор≥Їнтац≥њ, продуктивноњ прац≥ учн≥в;
спри¤нн¤ д≥¤льност≥ дошк≥льних та
позашк≥льних навчально-виховних заклад≥в,
дит¤чих, молод≥жних та науково-просв≥тницьких
орган≥зац≥й;
в)
створенн¤ при загальноосв≥тн≥х
навчальних закладах комунальноњ
власност≥ фонду загальнообов'¤зкового
навчанн¤ за рахунок кошт≥в м≥сцевого
бюджету, залучених з ц≥Їю метою на
догов≥рних засадах кошт≥в п≥дприЇмств,
установ та орган≥зац≥й незалежно в≥д форм
власност≥, а також кошт≥в населенн¤, ≥нших
джерел: контроль за використанн¤м кошт≥в
цього фонду за призначенн¤м тощо.
р≥м
того повноваженн¤ виконавчих орган≥в
с≥льських, селищних, м≥ських рад
поширюютьс¤:
Х
у сфер≥ регулюванн¤ земельних в≥дносин та
охорони навколишнього природного
середовища;
Х
у сфер≥ соц≥ального захисту населенн¤;
Х
в галуз≥ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥;
Х
в галуз≥ оборонноњ роботи;
Х
щодо вир≥шенн¤ питань адм≥н≥стративно-територ≥ального
устрою;
Х
щодо забезпеченн¤ законност≥,
правопор¤дку, охорони прав, свобод ≥
законних ≥нтерес≥в громад¤н;
Х
щодо в≥дзначенн¤ державними нагородами,
в≥дзнаками ѕрезидента ”крањни та
присвоЇнн¤ почесних звань ”крањни та ≥н.
ѕитанн¤
орган≥зац≥њ управл≥нн¤ районами у м≥стах
належать до компетенц≥њ м≥ських рад.
–айонн≥ у м≥стах ради (у раз≥ њх створенн¤)
та њх виконавч≥ органи в≥дпов≥дно до
онституц≥њ та закон≥в ”крањни зд≥йснюють
управл≥нн¤ рухомим ≥ нерухомим майном та
≥ншими об'Їктами, що належать до
комунальноњ власност≥ територ≥альних
громад район≥в у м≥стах, формують,
затверджують, виконують в≥дпов≥дн≥
бюджети та контролюють њх виконанн¤, а
також зд≥йснюють ≥нш≥ повноваженн¤,
передбачен≥ законодавством ”крањни, в
обс¤гах ≥ межах, що визначаютьс¤ м≥ськими
радами.
ѕовноваженн¤
с≥льського, селищного, м≥ського голови
починаютьс¤ з моменту оголошенн¤
в≥дпов≥дною с≥льською, селищною, м≥ською
виборчою ком≥с≥Їю на пленарному зас≥данн≥
ради р≥шенн¤ про його обранн¤ ≥
зак≥нчуютьс¤ у момент вступу на цю посаду
≥ншоњ обраноњ в≥дпов≥дно до закону особи,
кр≥м випадк≥в дострокового припиненн¤
його повноважень. ѕовноваженн¤ с≥льського,
селищного, м≥ського голови можуть бути
припинен≥ достроково у випадках,
передбачених «аконом ”крањни "ѕро
м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в ”крањн≥".
—≥льський,
селищний, м≥ський голова:
1)
забезпечуЇ зд≥йсненн¤ у межах наданих
законом повноважень орган≥в виконавчоњ
влади на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ,
додержанн¤ онституц≥њ та закон≥в ”крањни,
виконанн¤ акт≥в ѕрезидента ”крањни та
в≥дпов≥дних орган≥в виконавчоњ влади;
2)
орган≥зовуЇ у межах, визначених «аконом
”крањни "ѕро м≥сцеве самовр¤дуванн¤ в
”крањн≥", роботу в≥дпов≥дноњ ради та њњ
виконавчого ком≥тету;
3)
п≥дписуЇ р≥шенн¤ ради та њњ виконавчого
ком≥тету;
4)
вносить на розгл¤д ради пропозиц≥ю щодо
кандидатури на посаду секретар¤ ради;
5)
вносить на розгл¤д ради пропозиц≥њ про
к≥льк≥сний ≥ персональний склад
виконавчого ком≥тету в≥дпов≥дноњ ради ≥ т.
д.
—≥льський,
селищний, м≥ський голова несе персональну
в≥дпов≥дальн≥сть за зд≥йсненн¤ наданих
йому законом повноважень. ѕри зд≥йсненн≥
наданих повноважень с≥льський, селищний,
м≥ський голова Ї п≥дзв≥тним,
п≥дконтрольним ≥ в≥дпов≥дальним перед
територ≥альною громадою, в≥дпов≥дальним
перед в≥дпов≥дною радою, а з питань
зд≥йсненн¤ виконавчими органами ради
повноважень орган≥в виконавчоњ влади
також п≥дконтрольним в≥дпов≥дним органам
виконавчоњ влади.
—≥льський,
селищний, м≥ський голова не р≥дше ¤к один
раз на р≥к зв≥туЇ про свою роботу перед
територ≥альною громадою на в≥дкрит≥й
зустр≥ч≥ з громад¤нами. Ќа вимогу не менше
половини депутат≥в в≥дпов≥дноњ ради
с≥льський, селищний, м≥ський голова зобов'¤заний
прозв≥тувати перед радою про роботу
виконавчих орган≥в ради у будь-¤кий
визначений ними терм≥н.
¬иключно
на пленарних зас≥данн¤х районноњ,
обласноњ ради вир≥шуютьс¤ так≥ питанн¤:
1)
обранн¤ голови ради, заступника голови
ради, зв≥льненн¤ њх з посади;
2)
утворенн¤, обранн¤ ≥ л≥кв≥дац≥¤ пост≥йних
та ≥нших ком≥с≥й ради, зм≥на њх складу,
обранн¤ гол≥в ком≥с≥й;
3)
утворенн¤ презид≥њ (колег≥њ) ради,
затвердженн¤ положенн¤ про нењ;
4)
затвердженн¤ за пропозиц≥Їю голови ради
структури, чисельност≥ виконавчого
апарату ради, витрат на утриманн¤ ради та
њњ виконавчого апарату;
5)
затвердженн¤ регламенту ради ≥ т. д.
–айонн≥
та обласн≥ ради можуть розгл¤дати й
вир≥шувати на пленарних зас≥данн¤х ≥нш≥
питанн¤, в≥днесен≥ до њх в≥данн¤
вищезгаданим «аконом.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|