____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава VII
ќрган≥зац≥¤
роботи аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
центральних та м≥сцевих орган≥в державноњ
виконавчоњ влади
[начало]|[продолжение]
¬иконавчу
владу в област¤х, районах, районах в
јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим, у м≥стах иЇв≥
та —евастопол≥, районах у м≥стах иЇв≥ та
—евастопол≥ зд≥йснюють в≥дпов≥дно
обласн≥, районн≥, районн≥ в јвтономн≥й
–еспубл≥ц≥ рим, ињвська та
—евастопольська м≥ськ≥, районн≥ в цих
м≥стах державн≥ адм≥н≥страц≥њ. ¬они Ї
м≥сцевими органами виконавчоњ влади ≥
вход¤ть до Їдиноњ системи орган≥в
державноњ виконавчоњ влади та в межах
своњх повноважень зд≥йснюють виконавчу
владу на в≥дпов≥дн≥й адм≥н≥стративно-територ≥альн≥й
одиниц≥, а також реал≥зують повноваженн¤,
делегован≥ њм в≥дпов≥дною радою.
”
пол≥тико-правов≥й практиц≥ ”крањни
≥нститут м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й вперше було запроваджено у
1992 р. «аконом ”крањни "ѕро представника
ѕрезидента ”крањни". —аме цим «аконом
було в≥докремлено м≥сцев≥ органи
виконавчоњ влади, ¤к≥ були заснован≥ на
баз≥ виконавчо-розпор¤дчих орган≥в
районних ≥ обласних рад, в≥д орган≥в
м≥сцевого та рег≥онального
самовр¤дуванн¤.
“аке
в≥докремленн¤ мало на мет≥:
а)
створити Їдину систему виконавчих орган≥в
на м≥сц¤х на чол≥ з ѕрезидентом ”крањни;
б)
розмежувати функц≥њ та повноваженн¤ м≥ж
м≥сцевими державними органами (адм≥н≥страц≥¤ми)
та такою самост≥йною формою реал≥зац≥њ
публ≥чноњ влади, ¤к м≥сцеве та рег≥ональне
самовр¤дуванн¤.
“аким
чином, в ”крањн≥ почавс¤ процес
роздержавленн¤ м≥сцевих рад, ¤к≥
становили пол≥тичну основу колишньоњ
рад¤нськоњ ”крањни.
≤з
затвердженн¤м ѕоложенн¤ про м≥сцеву
державну адм≥н≥страц≥ю ”казом ѕрезидента
”крањни в≥д 14 кв≥тн¤ 1992 р. адм≥н≥страц≥њ
стали системою орган≥в державноњ
виконавчоњ влади, що утворювалис¤
представниками ѕрезидента,
п≥дпор¤дковувалис¤ ѕрезидентов≥ та
аб≥нетов≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ≤стотна
децентрал≥зац≥¤ влади з по¤вою системи
адм≥н≥страц≥й дала прив≥д стверджувати,
що ”крањна в≥дходить в≥д ун≥тарноњ модел≥
форми державного устрою, в≥дбуваЇтьс¤ њњ
федерал≥зац≥¤. Ќа м≥сц¤х з'¤вилис¤ ¤вища
"двовладд¤" та протисто¤нн¤ м≥ж
представниками ѕрезидента та головами
в≥дпов≥дних рад. ѕрихильники рад¤нськоњ
влади вимагали скасуванн¤ ≥нституту
представника ѕрезидента ≥ в≥дновленн¤
староњ рол≥ м≥сцевих рад. ‘актично в
лютому 1994 р. ¬ерховна –ада ”крањни
прийн¤ла законодавство, ¤ким п≥сл¤
вибор≥в у червн≥ 1994 р. м≥сцевих рад
≥нститут представника ѕрезидента
скасовувавс¤, а м≥сцев≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ повинн≥ були
трансформуватис¤ у виконавч≥ ком≥тети
м≥сцевих рад.
«
обранн¤м у липн≥ 1994 р. ѕрезидентом ”крањни
Ћ. ƒ. учму вертикаль м≥сцевоњ державноњ
виконавчоњ влади було в≥дновлено.
¬насл≥док укладенн¤ 8 червн¤ 1995 р.
онституц≥йного договору голови м≥сцевих
рад очолили м≥сцев≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ за сум≥сництвом. —истема
м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й на чол≥
з њх головами довела свою життЇздатн≥сть ≥
була закр≥плена онституц≥Їю ”крањни 1996 р.
ѕор¤док
орган≥зац≥њ ≥ функц≥онуванн¤ м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й закр≥плюЇтьс¤
онституц≥Їю та «аконом ”крањни "ѕро
м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ" в≥д 9
кв≥тн¤ 1999 р. та ≥ншими законами. ѕевн≥
особливост≥ зд≥йсненн¤ виконавчоњ влади у
м≥ст≥ иЇв≥ встановлюютьс¤ «аконом
”крањни "ѕро столицю ”крањни - м≥сто-герой"
ињв" в≥д 15 с≥чн¤ 1999 р. ќсобливост≥
зд≥йсненн¤ виконавчоњ влади у м≥ст≥
—евастопол≥ мають бути закр≥плен≥ законом
про статус м≥ст≥ —евастопол¤, ¤кий до
цього часу не прийн¤то.
ѕор¤док
формуванн¤ м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й визначено у розд≥л≥ другому
«акону ”крањни "ѕро м≥сцев≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ".
‘ормуютьс¤
м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ у склад≥:
а)
голови;
б)
перших заступник≥в та заступник≥в голови;
в)
кер≥вник≥в управл≥нь, в≥дд≥л≥в та ≥нших
структурних п≥дрозд≥л≥в.
√олови
м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й
призначаютьс¤ на посаду ѕрезидентом
”крањни за поданн¤м аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни на строк повноважень ѕрезидента
”крањни.
ƒо
кандидат≥в на посади гол≥в м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й, њх перших
заступник≥в та заступник≥в, кер≥вник≥в
управл≥нь, в≥дд≥л≥в та ≥нших структурних
п≥дрозд≥л≥в законодавство пред'¤вл¤Ї так≥
вимоги:
-
бути громад¤нином ”крањни;
-
не можуть бути народними депутатами
”крањни чи мати ≥нший представницький
мандат;
-
не можуть сум≥щати свою службову
д≥¤льн≥сть з ≥ншою, у тому числ≥ ≥ на
громадських засадах, кр≥м викладацькоњ,
науковоњ та творчоњ у позаробочий час;
-
не можуть входити до складу кер≥вного
органу чи нагл¤довоњ ради п≥дприЇмств чи
≥нших орган≥зац≥й, що мають на мет≥
одержанн¤ прибутку;
-
не можуть мати судимост≥ за вчиненн¤
умисного злочину, ¤ка не погашена або не
зн¤та у встановленому законом пор¤дку.
аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни на своЇму зас≥данн≥
розгл¤даЇ кандидатури на посади гол≥в
м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й ≥
приймаЇ р≥шенн¤ про поданн¤ њх ѕрезиденту
”крањни дл¤ призначенн¤. андидатури на
посаду гол≥в обласних державних
адм≥н≥страц≥й на розгл¤д аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни вносить ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни, кандидатури на посади гол≥в
районних державних адм≥н≥страц≥й -
в≥дпов≥дн≥ голови обласних державних
адм≥н≥страц≥й, а районних у јвтономн≥й
–еспубл≥ц≥ рим державних адм≥н≥страц≥й -
голова –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ
–еспубл≥ки рим. «акон не закр≥плюЇ
пор¤дку внесенн¤ кандидатур на посади
гол≥в м≥ських иЇва та —евастопол¤,
районних у цих м≥стах державних
адм≥н≥страц≥й. ¬важаЇмо, що кандидатури на
посади голови ињвськоњ ≥
—евастопольськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ
на розгл¤д аб≥нету ћ≥н≥стр≥в маЇ
пропонувати ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни, а на
посади гол≥в районних у м≥стах иЇв≥ та
—евастопол≥ -в≥дпов≥дно голови м≥ських
ињвськоњ ≥ —евастопольськоњ державних
адм≥н≥страц≥й. ѕропонуЇмо врегулювати ц≥
пропозиц≥њ в≥дпов≥дними законами.
ѕовноваженн¤
голови м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й
набувають з моменту призначенн¤. ¬они
формують склад м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й. ѕерш≥ заступники гол≥в
обласних державних адм≥н≥страц≥й
призначаютьс¤ на посаду головами обласних
державних адм≥н≥страц≥й за згодою з ѕрем'Їр-м≥н≥стром
”крањни. «аступники голови обласних
державних адм≥н≥страц≥й призначаютьс¤ на
посаду головами цих адм≥н≥страц≥њ за
погодженн¤м з в≥дпов≥дним в≥це-прем'Їр-м≥н≥стром
”крањни.
ѕерш≥
заступники ≥ заступники гол≥в районних
державних адм≥н≥страц≥й призначаютьс¤ на
посади головами цих адм≥н≥страц≥й за
погодженн¤м з в≥дпов≥дними заступниками
гол≥в обласних державних адм≥н≥страц≥й.
ер≥вники управл≥нь, в≥дд≥л≥в та ≥нших
структурних п≥дрозд≥л≥в м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й призначаютьс¤ на
посаду та зв≥льн¤ютьс¤ з посади головами
в≥дпов≥дних державних адм≥н≥страц≥й за
погодженн¤м з органами виконавчоњ влади
вищого р≥вн¤ у пор¤дку, що визначаЇтьс¤
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ѕершого
заступника ≥ заступник≥в гол≥в, а також
кер≥вник≥в структурних п≥дрозд≥л≥в
районноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ в
јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим призначаЇ
голова в≥дпов≥дноњ районноњ державноњ
адм≥н≥страц≥њ за погодженн¤м з
в≥дпов≥дними посадовими особами –ади
м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим.
ѕерший
заступник ≥ заступники голови ињвськоњ
м≥ськоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ,
повноваженн¤ ¤ких стосуютьс¤ сфери
виконавчоњ влади, призначаютьс¤ на посаду
та зв≥льн¤ютьс¤ з посади ињвським
м≥ським головою за погодженн¤м в≥дпов≥дно
з ѕрезидентом та аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в
”крањни. ѕризначенн¤ та зв≥льненн¤ з посад
заступник≥в голови ињвськоњ м≥ськоњ
державноњ адм≥н≥страц≥њ з питань
зд≥йсненн¤ самовр¤дних повноважень
ињвський м≥ський голова погоджуЇ з
ињвською м≥ською радою.
«аконодавством
не врегульовано пор¤док призначенн¤ на
посаду та зв≥льненн¤ з посади перших
заступник≥в ≥ заступник≥в та кер≥вник≥в
управл≥нь ≥ в≥дд≥л≥в —евастопольськоњ
м≥ськоњ та районних у м≥стах иЇв≥ ≥
—евастопол≥ державних адм≥н≥страц≥й. —л≥д
врегулювати ц≥ прогалини в законах.
«аконом
урегульовано ≥ пор¤док припиненн¤
повноважень гол≥в м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й, њх перших заступник≥в,
заступник≥в ≥ кер≥вник≥в управл≥нь,
в≥дд≥л≥в та ≥нших структурних п≥дрозд≥л≥в.
√олови
м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й
продовжують виконувати своњ повноваженн¤
до призначенн¤ у встановленому пор¤дку
нових гол≥в м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й. ÷¤ норма д≥Ї у вс≥х
випадках припиненн¤ повноважень голови
м≥сцевоњ державноњ адм≥н≥страц≥њ, кр≥м
випадку його смерт≥. ƒумаЇтьс¤, що у такому
раз≥ повноваженн¤ голови тимчасово
зд≥йснюЇ виконуючий обов'¤зки, що
призначаЇтьс¤ ѕрезидентом ”крањни. —аме
таке положенн¤ ≥ пропонуЇтьс¤ закр≥пити
законодавче.
ѕовноваженн¤
гол≥в м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й
припин¤ютьс¤ ѕрезидентом ”крањни у раз≥:
Х
порушенн¤ ними онституц≥њ ≥ закон≥в
”крањни;
Х
втрати громад¤нства, ви¤вленн¤ факту
подв≥йного громад¤нства;
Х
визнанн¤ судом нед≥Їздатним;
Х
вињзду на проживанн¤ в ≥ншу крањну;
Х
набранн¤ законноњ сили обвинувального
вироку суду;
Х
порушенн¤ вимог несум≥сност≥;
Х
за власною ≥н≥ц≥ативою ѕрезидента ”крањни
з п≥дстав, передбачених законодавством
про м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ та
державну службу.
ѕрипин¤ютьс¤
њх повноваженн¤ з моменту:
а)
прийн¤тт¤ в≥дставки голови в≥дпов≥дноњ
обласноњ державноњ адм≥н≥страц≥њ;
б)
поданн¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в з п≥дстав,
передбачених законодавством про державну
службу;
в)
висловленн¤ недов≥ри простою б≥льш≥стю
голос≥в в≥д складу в≥дпов≥дноњ ради.
«алишаЇтьс¤
неврегульованим питанн¤ припиненн¤
повноважень гол≥в районних державних
адм≥н≥страц≥й јвтономноњ –еспубл≥ки рим
у раз≥ припиненн¤ повноважень голови –ади
м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим ≥
гол≥в районних у м≥стах иЇв≥ ≥
—евастопол≥ державних адм≥н≥страц≥й у
раз≥ припиненн¤ повноважень гол≥в
ињвськоњ ≥ —евастопольськоњ м≥ських
державних адм≥н≥страц≥й. ѕропонуЇтьс¤
врегулювати ц≥ питанн¤ у законодавств≥.
ѕерш≥
заступники ≥ заступники гол≥в м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й за¤вл¤ють про
припиненн¤ своњх повноважень
новопризначеним головам м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й у день њх
призначенн¤.
”
межах бюджетних кошт≥в, що вид≥лен≥ на
утриманн¤ м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й, голови в≥дпов≥дних
адм≥н≥страц≥й визначають њх структуру.
ќр≥Їнтовний перел≥к управл≥нь, в≥дд≥л≥в
та ≥нших структурних п≥дрозд≥л≥в, а також
типов≥ положенн¤ про м≥сцев≥ державн≥
адм≥н≥страц≥њ затверджуЇ аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
¬они
д≥ють на засадах:
а)
в≥дпов≥дальност≥ перед людиною ≥ державою
за свою д≥¤льн≥сть;
б)
верховенства права;
в)
законност≥;
г)
пр≥оритетност≥ прав людини;
д)
гласност≥, в≥дкритост≥ та врахуванн¤
громадськоњ думки;
е)
поЇднанн¤ державних ≥ м≥сцевих ≥нтерес≥в
та ≥н.
ћ≥сцева
державна адм≥н≥страц≥¤ покликана
захищати права ≥ законн≥ ≥нтереси людини ≥
громад¤нина, а також держави. —аме держава
в≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањни
в≥дпов≥даЇ перед людиною за свою
д≥¤льн≥сть ≥ маЇ своњм головним обов'¤зком
утверджувати та забезпечувати права ≥
свободи людини. ƒержавна адм≥н≥страц≥¤
зобов'¤зана в≥дпов≥дально ставитис¤ до
виконанн¤ своњх обов'¤зк≥в ≥з
забезпеченн¤ комплексного соц≥ально-економ≥чного
розвитку територ≥њ та реал≥зац≥њ
державноњ пол≥тики у визначених
законодавством сферах управл≥нн¤. ¬она
д≥Ї на засадах законност≥, керуючись у
своњй д≥¤льност≥ онституц≥Їю та законами
”крањни, указами ≥ розпор¤дженн¤ми
ѕрезидента ”крањни, постановами ≥
розпор¤дженн¤ми аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни та ≥ншими актами законодавства, а
також орган≥в виконавчоњ влади вищого
р≥вн¤. –айонн≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ
јвтономноњ –еспубл≥ки рим керуютьс¤
також р≥шенн¤ми та постановами ¬ерховноњ
–ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
р≥шенн¤ми –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ
–еспубл≥ки рим, ¤кщо њх прийн¤то у межах
њх повноважень.
√ласн≥сть
≥ в≥дкрит≥сть д≥¤льност≥ м≥сцевих
державних адм≥н≥страц≥й характеризуЇтьс¤
можлив≥стю висв≥тлювати свою роботу через
засоби масовоњ ≥нформац≥њ, залучати до нењ
громадськ≥ орган≥зац≥њ, взаЇмод≥¤ти з
м≥сцевими громадами, пол≥тичними парт≥¤ми,
в≥дпов≥дними представницькими органами
та органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤.
ѕоЇднанн¤
загальнодержавних ≥ м≥сцевих ≥нтерес≥в у
д≥¤льност≥ м≥сцевих державних
адм≥н≥страц≥й ви¤вл¤Їтьс¤ в орган≥зац≥њ
зд≥йсненн¤ загальнодержавних програм на
певн≥й територ≥њ та розробц≥ ≥ зд≥йсненн≥
програм м≥сцевого значенн¤.
ƒержавна
адм≥н≥страц≥¤ Ї юридичною особою, маЇ
печатку ≥з зображенн¤м ƒержавного √ерба
”крањни та своњм найменуванн¤м, рахунки в
установах банк≥в ”крањни. Ќа будинку, де
розм≥щуЇтьс¤ державна адм≥н≥страц≥¤,
п≥д≥ймаЇтьс¤ ƒержавний ѕрапор ”крањни та
встановлюЇтьс¤ вив≥ска за Їдиним зразком,
¤кий затверджуЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в
”крањни.
ћ≥сцев≥
державн≥ адм≥н≥страц≥њ у межах своњх
повноважень, зд≥йснюючи основн≥ завданн¤,
забезпечують:
-
виконанн¤ онституц≥њ, закон≥в ”крањни,
акт≥в ѕрезидента ”крањни, аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни та ≥нших орган≥в
виконавчоњ влади;
-
законн≥сть ≥ правопор¤док;
-
додержанн¤ прав ≥ свобод громад¤н;
-
виконанн¤ державних ≥ рег≥ональних
програм соц≥ально-економ≥чного та
культурного розвитку, програм охорони
довк≥лл¤, а в м≥сц¤х компактного
проживанн¤ кор≥нних народ≥в ≥
нац≥ональних меншин - також програм њх
нац≥онально-культурного розвитку;
-
п≥дготовку та виконанн¤ в≥дпов≥дних
обласних ≥ районних бюджет≥в;
-
зв≥т про виконанн¤ в≥дпов≥дних бюджет≥в
та програм;
-
взаЇмод≥ю з органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤;
-
реал≥зац≥ю ≥нших наданих державою, а також
делегованих в≥дпов≥дними радами
повноважень.
«аконодавство
закр≥плюЇ певне коло питань, що њх
вир≥шують м≥сцев≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ
у р≥зних сферах життЇд≥¤льност≥ населенн¤
певноњ територ≥њ:
1)
забезпеченн¤ законност≥, охорони прав,
свобод ≥ законних ≥нтерес≥в людини ≥
громад¤нина;
2)
соц≥ально-економ≥чного розвитку
в≥дпов≥дноњ територ≥њ;
3)
бюджету, ф≥нанс≥в та обл≥ку;
4)
управл≥нн¤ майном, приватизац≥њ та
п≥дприЇмництва;
5)
промисловост≥, с≥льського господарства,
буд≥вництва, транспорту ≥ зв'¤зку;
6)
науки, осв≥ти, культури, охорони здоров'¤,
ф≥зкультури ≥ спорту, ж≥нок, с≥м'њ, молод≥
та неповнол≥тн≥х;
7)
використанн¤ земл≥, природних ресурс≥в,
охорони довк≥лл¤;
8)
зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥;
9)
оборонноњ роботи та моб≥л≥зац≥йноњ
п≥дготовки;
10)
соц≥ального захисту, зайн¤тост≥ населенн¤,
прац≥ та зароб≥тноњ плати.
ћ≥сцев≥
державн≥ адм≥н≥страц≥њ можуть розв'¤зувати
й ≥нш≥ питанн¤, ¤к≥ в≥днесено до њхнього
в≥данн¤.
ѕри
зд≥йсненн≥ своњх повноважень м≥сцев≥
державн≥ адм≥н≥страц≥њ мають певн≥,
передбачен≥ законодавством права:
-
перев≥р¤ти стан додержанн¤ онституц≥њ,
закон≥в ”крањни та ≥нших законодавчих
акт≥в, включаючи акти орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤;
-
перев≥р¤ти д≥¤льн≥сть посадових ос≥б ≥
кер≥вник≥в п≥дприЇмств, установ та
орган≥зац≥й р≥зних форм власност≥ ≥
п≥дпор¤дкуванн¤ з питань додержанн¤
законодавства;
-
залучати вчених, фах≥вц≥в, представник≥в
громадськост≥ до проведенн¤ перев≥рок,
п≥дготовки ≥ розгл¤ду питань, що вход¤ть
до компетенц≥њ цих адм≥н≥страц≥й;
-
одержувати в≥дпов≥дну статистичну
≥нформац≥ю та ≥нш≥ дан≥ в≥д державних
орган≥в ≥ орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, њх посадових ос≥б,
пол≥тичних парт≥й, громадських ≥
рел≥г≥йних орган≥зац≥й, п≥дприЇмств,
установ, орган≥зац≥й та њх ф≥л≥ал≥в ≥
в≥дд≥лень незалежно в≥д форм≥ власност≥;
-
в≥дпов≥дно до чинного законодавства
давати обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤
розпор¤дженн¤ кер≥вникам орган≥зац≥й
р≥зних форм власност≥ та њх структурним
п≥дрозд≥лам ≥ громад¤нам з контрольованих
питань;
-
порушувати питанн¤ про в≥дпов≥дальн≥сть
вищеназваних суб'Їкт≥в у встановленому
законом пор¤дку та зд≥йснювати ≥нш≥
функц≥њ, передбачен≥ чинним
законодавством.
[начало]|[продолжение]
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|