____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава VII
ќрган≥зац≥¤
роботи аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
центральних та м≥сцевих орган≥в державноњ
виконавчоњ влади
аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни Ї вищим органом у
систем≥ орган≥в виконавчоњ влади. ¬≥н
в≥дпов≥дальний перед ѕрезидентом ”крањни
та п≥дконтрольний ≥ п≥дзв≥тний ¬ерховн≥й
–ад≥ ”крањни у межах, передбачених
онституц≥Їю ”крањни. ” своњй д≥¤льност≥
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни керуЇтьс¤
онституц≥Їю ≥ законами ”крањни, актами
ѕрезидента ”крањни.
аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни складаЇтьс¤ з
-
ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни,
-
ѕершого в≥це-прем'Їр-м≥н≥стра,
-
трьох в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр≥в та м≥н≥стр≥в.
ƒо
його складу вход¤ть так≥ м≥н≥стри:
а)
аграрноњ пол≥тики;
б)
внутр≥шн≥х справ;
в)
еколог≥њ та природних ресурс≥в;
г)
економ≥ки;
д)
палива ≥ енергетики;
е)
закордонних справ;
Ї)
культури ≥ мистецтв;
ж)
з питань надзвичайних ситуац≥й та у
справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в
„орнобильськоњ катастрофи;
з)
оборони;
й)
осв≥ти ≥ науки;
≥)
охорони здоров'¤;
њ)
прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики;
й)
транспорту;
к)
ф≥нанс≥в;
л)
юстиц≥њ.
ѕрем'Їр-м≥н≥стра
”крањни призначаЇ ѕрезидент ”крањни за
згодою б≥льш ¤к половини в≥д
конституц≥йного складу ¬ерховноњ –ади
”крањни. ѕерсональний склад аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни призначаЇтьс¤
ѕрезидентом ”крањни за поданн¤м ѕрем'Їр-м≥н≥стра
”крањни.
„лени
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни складають
прис¤гу ”крањнському народов≥ перед
ѕрезидентом ”крањни на пленарному
зас≥данн≥ ¬ерховноњ –ади ”крањни. ƒата
складенн¤ прис¤ги новосформованим
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни визначаЇтьс¤
ѕрезидентом ”крањни та √оловою ¬ерховноњ
–ади ”крањни, але не п≥зн≥ше ¤к через п'¤ть
дн≥в п≥сл¤ сформуванн¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни.
ѕрис¤га
оголошуЇтьс¤ ѕрем'Їр-м≥н≥стром ”крањни ≥
п≥дписуЇтьс¤ кожним членом аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни. Ќаступн≥
новопризначен≥ члени аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни особисто складають ≥ п≥дписують
прис¤гу.
¬≥дмова
члена аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни скласти
прис¤гу маЇ насл≥дком зв≥льненн¤ його з
посади.
Ќовосформований
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни набуваЇ
повноважень з моменту складенн¤ прис¤ги
не менш ¤к двома третинами в≥д загальноњ
чисельност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—воњ
повноваженн¤ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни
складаЇ перед новообраним ѕрезидентом
”крањни. ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни та ≥ ≥нш≥
члени ”р¤ду можуть за¤вити про свою
в≥дставку ѕрезидентов≥ ”крањни. Ќасл≥дком
в≥дставки ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни маЇ
бути в≥дставка всього складу ”р¤ду
”крањни. ” раз≥ коли ¬ерховна –ада ”крањни
прийн¤ла резолюц≥ю недов≥ри аб≥нетов≥
ћ≥н≥стр≥в ”крањни, у в≥дставку маЇ п≥ти
весь аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ѕ≥сл¤
прийн¤тт¤ в≥дставки ѕрезидентом ”крањни
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни за дорученн¤м
ѕрезидента продовжуЇ виконувати своњ
повноваженн¤ до початку роботи
новосформованого аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни, але не довше н≥ж ш≥стдес¤т дн≥в.
ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни зобов'¤заний
подати ѕрезидентов≥ ”крањни за¤ву про
в≥дставку аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни за
р≥шенн¤м ѕрезидента ”крањни чи у зв'¤зку з
прийн¤тт¤м ¬ерховною –адою ”крањни
резолюц≥њ недов≥ри, ≥ ¬ерховна –ада
”крањни розгл¤даЇ ѕрограму д≥¤льност≥
новоствореного аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни ≥ приймаЇ р≥шенн¤ щодо њњ
схваленн¤. якщо ѕрограму схвалено, то
прот¤гом одного року п≥сл¤ њњ схваленн¤
питанн¤ про в≥дпов≥дальн≥сть аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни не може розгл¤датис¤. Ќа
пропозиц≥ю не менш ¤к одн≥Їњ третини
народних депутат≥в ”крањни в≥д њњ
конституц≥йного складу ¬ерховна –ада
”крањни може розгл¤нути питанн¤ про
в≥дпов≥дальн≥сть аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни та прийн¤ти резолюц≥ю недов≥ри
аб≥нетов≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни б≥льш≥стю
голос≥в в≥д конституц≥йного складу
¬ерховноњ –ади ”крањни. ѕитанн¤ про
в≥дпов≥дальн≥сть аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни ¬ерховна –ада може розгл¤дати не
б≥льше одного разу прот¤гом одн≥Їњ
черговоњ сес≥њ.
ƒо
повноважень аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
в≥днос¤ть передбачен≥ онституц≥Їю ≥
законами його права та обов'¤зки, серед
¤ких:
-
забезпеченн¤ державного суверен≥тету та
економ≥чноњ самост≥йност≥ ”крањни,
зд≥йсненн¤ внутр≥шньоњ ≥ зовн≥шньоњ
пол≥тики держави, виконанн¤ онституц≥њ ≥
закон≥в ”крањни, акт≥в ѕрезидента ”крањни;
-
вживанн¤ заход≥в щодо забезпеченн¤ прав ≥
свобод людини ≥ громад¤нина;
-
забезпеченн¤ проведенн¤ ф≥нансовоњ,
ц≥новоњ, ≥нвестиц≥йноњ та податковоњ
пол≥тики;
-
пол≥тики у сферах прац≥ й зайн¤тост≥
населенн¤, соц≥ального захисту, осв≥ти,
науки ≥ культури, охорони природи,
еколог≥чноњ безпеки ≥
природокористуванн¤;
-
розробка ≥ зд≥йсненн¤ загальнодержавних
програм економ≥чного, науково-техн≥чного,
соц≥ального ≥ культурного розвитку
”крањни;
-
забезпеченн¤ р≥вних умов розвитку вс≥х
форм власност≥;
-
зд≥йсненн¤ управл≥нн¤ об'Їктами державноњ
власност≥ в≥дпов≥дно до закону;
-
розробка проекту закону про ƒержавний
бюджет ”крањни ≥ забезпеченн¤ виконанн¤
затвердженого ¬ерховною –адою ”крањни
ƒержавного бюджету ”крањни, поданн¤
¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни зв≥ту про його
виконанн¤;
-
зд≥йсненн¤ заход≥в щодо забезпеченн¤
обороноздатност≥ ≥ нац≥ональноњ безпеки
”крањни, громадського пор¤дку, боротьби з≥
злочинн≥стю;
-
орган≥зац≥¤ ≥ забезпеченн¤ зд≥йсненн¤
зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ ”крањни,
митноњ справи;
-
спр¤муванн¤ ≥ координац≥¤ роботи
м≥н≥стерств, ≥нших орган≥в виконавчоњ
влади;
-
виконанн¤ ≥нших функц≥й, визначених
онституц≥Їю ≥ законами ”крањни, актами
ѕрезидента ”крањни.
ќрган≥зац≥йною
формою роботи аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
Ї його зас≥данн¤, ¤к≥ скликаютьс¤ ѕрем'Їр-м≥н≥стром
”крањни. ѕер≥одичн≥сть проведенн¤
зас≥дань аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни (дал≥
- зас≥дань) визначаЇ ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни з урахуванн¤м пропозиц≥й ≥нших
член≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та
в≥дпов≥дно до “имчасового регламенту
зас≥дань. ¬они можуть скликатис¤ ѕрем'Їр-м≥н≥стром
”крањни за власною ≥н≥ц≥ативою, а також за
≥н≥ц≥ативою ѕрезидента ”крањни або не
менше одн≥Їњ п'¤тоњ в≥д загальноњ
чисельност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
«ас≥данн¤
Ї повноважним, ¤кщо на ньому присутн≥ не
менш ¤к дв≥ третини в≥д загальноњ
чисельност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ”
раз≥ неможливост≥ м≥н≥стра вз¤ти участь у
зас≥данн≥ його зам≥щаЇ з правом дорадчого
голосу перший заступник м≥н≥стра, а у
вин¤ткових випадках - один ≥з заступник≥в
м≥н≥стра. ”р¤д за пропозиц≥¤ми його член≥в
затверджуЇ перел≥к ос≥б, ¤к≥ мають право
пост≥йно брати участь у його зас≥данн¤х з
правом дорадчого голосу. ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни або один з в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр≥в
”крањни за власною ≥н≥ц≥ативою або за
поданн¤м ≥нших член≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни визначаЇ ос≥б, ¤к≥ мають право за
окремим запрошенн¤м вз¤ти участь у
зас≥данн≥ з правом дорадчого голосу п≥д
час розгл¤ду конкретних питань.
Ќа
зас≥данн¤х головуЇ ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни. ѕор¤док денний зас≥дань
затверджуЇ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ѕроект пор¤дку денного вносить ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни з урахуванн¤м пропозиц≥й ≥нших
член≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
¬≥дпов≥дно до “имчасового регламенту
зас≥дань можуть розгл¤датис¤ так≥ питанн¤:
-
програма д≥¤льност≥ ”р¤ду на строк його
повноважень;
-
проекти прогноз≥в ≥ план≥в економ≥чного
та соц≥ального розвитку ”крањни;
-
забезпеченн¤ реал≥зац≥њ основних
напр¤м≥в внутр≥шньоњ ≥ зовн≥шньоњ
пол≥тики;
-
проекти ƒержавного бюджету ”крањни та
зв≥ту про його виконанн¤;
-
проекти найважлив≥ших законодавчих акт≥в
≥ загальнодержавних програм;
-
пропозиц≥њ про граничний р≥вень
внутр≥шнього державного боргу;
-
проекти м≥жнародних договор≥в з питань, що
належать до в≥данн¤ ”р¤ду;
-
про вираженн¤ ¬ерховною –адою ”крањни
недов≥ри аб≥нетов≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни або
про його в≥дставку;
-
≥нш≥ питанн¤, ¤к≥ належать до компетенц≥њ
”р¤ду.
«ас≥данн¤
протоколюЇтьс¤ ≥ стенографуЇтьс¤.
ѕротокол ≥ стенограма зас≥данн¤ аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни Ї оф≥ц≥йними
документами, що п≥дтверджують процес
обговоренн¤ ≥ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ѕор¤док веденн¤
протоколу ≥ стенограми зас≥данн¤
встановлюЇтьс¤ постановою аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
«
кожного питанн¤ пор¤дку денного зас≥данн¤
ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни визначаЇ
допов≥дача ≥ в раз≥ потреби -
сп≥вдопов≥дач≥в. ѕ≥сл¤ допов≥д≥
в≥дбуваЇтьс¤ обговоренн¤ проекту р≥шенн¤.
” раз≥ потреби в ход≥ обговоренн¤ питанн¤
на зас≥данн¤ запрошуютьс¤ ≥
заслуховуютьс¤ в≥дпов≥дн≥ фах≥вц≥.
аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни па основ≥ та на
виконанн¤ онституц≥њ ”крањни ≥ закон≥в
”крањни, акт≥в ѕрезидента ”крањни приймаЇ
на своњх зас≥данн¤х у межах своЇњ
компетенц≥њ постанови ≥ розпор¤дженн¤,
обов'¤зков≥ дл¤ виконанн¤ на територ≥њ
”крањни.
ѕостанови
- це акти аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, що
мають нормативний характер, найб≥льш
важливе або загальне значенн¤ та м≥ст¤ть
правов≥ норми, ¤к≥ в≥дпов≥дають
положенн¤м онституц≥њ ≥ законам, актам
ѕрезидента ”крањни.
–озпор¤дженн¤
- це акти з орган≥зац≥йно-розпор¤дчих та
≥нших поточних питань, що њх видаЇ аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ѕор¤док п≥дготовки
проект≥в постанов ≥ розпор¤джень аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни закр≥плюЇтьс¤
ѕоложенн¤м про п≥дготовку проект≥в
постанов ≥ розпор¤джень аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ожен
член аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни маЇ право
виступити з ≥н≥ц≥ативою прийн¤тт¤ акт≥в
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ѕ≥дготовка
проект≥в постанов, ≥нших нормативно-правових
акт≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
зд≥йснюЇтьс¤ м≥н≥стерствами, а у раз≥
потреби - за участю ≥нших центральних
орган≥в виконавчоњ влади ≥з залученн¤м, за
згодою, народних депутат≥в ”крањни,
науковц≥в, ≥нших фах≥вц≥в. ƒл¤ оплати
прац≥ фах≥вц≥в, залучених до робочих груп
з п≥дготовки проект≥в постанов та
проект≥в закон≥в у бюджет≥ аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни формуЇтьс¤ спец≥альний
ц≥льовий фонд, пор¤док використанн¤ ¤кого
затверджуЇ аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни. «
ц≥Їю метою можуть залучатис¤ також кошти
недержавних фонд≥в та громадських
орган≥зац≥й.
”с≥
проекти нормативних акт≥в, п≥дготовлен≥
дл¤ розгл¤ду аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
направл¤ютьс¤ одному з в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр≥в
”крањни зг≥дно з розпод≥лом повноважень
м≥ж ними.
¬≥це-прем'Їр-м≥н≥стр
”крањни у раз≥ незгоди з положенн¤ми
отриманого проекту даЇ його ≥н≥ц≥атору
аргументовану в≥дпов≥дь у письмов≥й форм≥
у 10-денний строк. ” раз≥ схваленн¤ в≥це-прем'Їр-м≥н≥стром
”крањни отриманого проекту нормативного
акта в≥н направл¤Ї його на експертизу
ћ≥н≥стерству юстиц≥њ та в≥дпов≥дним
центральним органам виконавчоњ влади
”крањни. ѕроект нормативного акта може
бути направлений на експертизу або дл¤
дач≥ висновк≥в у науков≥ установи,
м≥сцевим державним адм≥н≥страц≥¤м,
органам м≥сцевого самовр¤дуванн¤, об'Їднанн¤м
громад¤н та ≥ншим орган≥зац≥¤м чи окремим
фах≥вц¤м, а також опубл≥кований за
р≥шенн¤м в≥це-прем'Їр-м≥н≥стра ”крањни дл¤
обговоренн¤ та збору пропозиц≥й.
«а
результатами експертизи проекту
нормативного акта в≥це-прем'Їр-м≥н≥стр
”крањни в≥зуЇ його ≥ разом з висновками
експертизи направл¤Ї на розгл¤д аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
–≥шенн¤
у форм≥ постанов ≥ розпор¤джень аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни приймаютьс¤ шл¤хом
голосуванн¤ на зас≥данн¤х аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ѕостанови
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни приймаютьс¤
б≥льш≥стю голос≥в в≥д загальноњ
чисельност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
–озпор¤дженн¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
приймаютьс¤ б≥льш≥стю голос≥в член≥в
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, присутн≥х на
зас≥данн≥. «а р≥вноњ к≥лькост≥ голос≥в
голос ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни Ї
вир≥шальним.
”
раз≥ ¤кщо проект р≥шенн¤ аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни
не п≥дтримуЇ, воно не може бути прийн¤то.
јкти
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в п≥дписуЇ ѕрем'Їр-м≥н≥стр
”крањни. ѕостанови аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни, ¤к≥ мають нормативний характер,
п≥сл¤ п≥дписанн¤ ѕрем'Їр-м≥н≥стром
”крањни направл¤ютьс¤ ћ≥н≥стерству
юстиц≥њ ”крањни дл¤ включенн¤ њх до
™диного державного реЇстру нормативних
акт≥в у пор¤дку, визначеному законом, та
опубл≥куванн¤ у газет≥ "”р¤довий кур'Їр"
та "ќф≥ц≥йному в≥снику ”крањни". ¬они
набирають чинност≥ з дн¤ оф≥ц≥йного
опубл≥куванн¤, ¤кщо ними не встановлено
б≥льш п≥зн≥й строк набранн¤ чинност≥. ”
випадках, передбачених законом, постанови
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни або њх окрем≥
положенн¤, що м≥ст¤ть ≥нформац≥ю з
обмеженим доступом ≥ не визначають прав та
обов'¤зк≥в громад¤н, не п≥дл¤гають
опубл≥куванню ≥ набирають чинност≥ з дн¤
прийн¤тт¤, ¤кщо ними не встановлено б≥льш
п≥зн≥й строк набранн¤ чинност≥.
–озпор¤дженн¤
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни набирають
чинност≥ з моменту њх прийн¤тт¤, ¤кщо ними
не встановлено ≥нше, але не ран≥ше дн¤ њх
прийн¤тт¤. ¬они довод¤тьс¤ до в≥дома њх
виконавц≥в —екретар≥атом аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни ≥ у раз≥ потреби
оф≥ц≥йно оприлюднюютьс¤.
р≥м
постанов ≥ розпор¤джень, аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни на зас≥данн¤х можуть
оформл¤тис¤ в≥дпов≥дн≥ протокольн≥
р≥шенн¤. ѕротоколи зас≥дань готуютьс¤
—екретар≥атом аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
≥ розсилаютьс¤ членам ”р¤ду та ≥ншим
орган≥зац≥¤м за списком, що його
затверджуЇ ”р¤довий секретар, ≥
довод¤тьс¤ до виконавц≥в у вигл¤д≥
виписок. онтроль за виконанн¤м
протокольних р≥шень зд≥йснюЇ —екретар≥ат
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ¤кий готуЇ
≥нформац≥ю ѕрем'Їр-м≥н≥стру про стан
виконанн¤ вказаних доручень.
ƒ≥¤льн≥сть
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни забезпечуЇ
—екретар≥ат аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни,
що його очолюЇ ”р¤довий —екретар, ¤кий
призначаЇтьс¤ на посаду та зв≥льн¤Їтьс¤ з
посади аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни за
поданн¤м ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни.
ƒо
основних завдань —екретар≥ату належить:
а)
орган≥зац≥йне;
б)
експертно-анал≥тичне;
в)
правове;
г)
матер≥ально-техн≥чне та ≥нше забезпеченн¤
д≥¤льност≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—труктура
—екретар≥ату не може бути побудована за
галузевим принципом. —екретар≥ат д≥Ї на
п≥дстав≥ ѕоложенн¤, ¤ке затверджуЇтьс¤
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
“аким
чином, орган≥зац≥¤ д≥¤льност≥ аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни ¤к вищого органу в
систем≥ орган≥в виконавчоњ влади
передбачаЇтьс¤ онституц≥Їю, законами та
≥ншими актами ¬ерховноњ –ади ≥ ѕрезидента
”крањни, а також актами аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|