____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
ƒержавне буд≥вництво та м≥сцеве самовр¤дуванн¤ (навчальний пос≥бник). / олод≥й ј.ћ., ќл≥йник ј.ё/2000/
√лава I
ѕон¤тт¤
та загальна характеристика державного
буд≥вництва та м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в
”крањн≥
ƒержавна
служба в ”крањн≥ - це профес≥йна
д≥¤льн≥сть ос≥б, ¤к≥ об≥ймають посади в
державних органах та њх апарат≥ щодо
практичного виконанн¤ завдань ≥ функц≥й
держави та одержують зароб≥тну плату за
рахунок державних кошт≥в.
÷≥
особи Ї державними службовц¤ми ≥ мають
в≥дпов≥дн≥ службов≥ повноваженн¤ та
об≥ймають певн≥ посади.
ѕосада
- це визначена структурою ≥ штатним
розписом первинна структурна одиниц¤
державного органу та його апарату, на ¤ку
покладено встановлене нормативними
актами коло службових повноважень.
ѕосадовими
особами в≥дпов≥дно до «акону ”крањни "ѕро
державну службу" вважаютьс¤ кер≥вники
та заступники кер≥вник≥в державних
орган≥в та њх апарату, ≥нш≥ державн≥
службовц≥, на ¤ких законами або ≥ншими
нормативними актами покладено зд≥йсненн¤
орган≥зац≥йно-розпор¤дчих та
консультативно-дорадчих функц≥й.
ƒо
основних принцип≥в державноњ служби «акон
в≥дносить:
а)
служ≥нн¤ народу ”крањни;
б)
демократизм ≥ законн≥сть;
в)
гуман≥зм ≥ соц≥альна справедлив≥сть;
г)
пр≥оритет прав людини ≥ громад¤нина;
д)
профес≥онал≥зм, компетентн≥сть,
≥н≥ц≥ативн≥сть, чесн≥сть, в≥ддан≥сть
справ≥;
е)
персональна в≥дпов≥дальн≥сть за
виконанн¤ службових обов'¤зк≥в ≥
дисципл≥на;
Ї)
додержанн¤ прав та законних ≥нтерес≥в
орган≥в м≥сцевого ≥ рег≥онального
самовр¤дуванн¤;
ж)
додержанн¤ прав п≥дприЇмств, установ та
орган≥зац≥й, об'Їднань громад¤н.
ѕраво
на державну службу мають громад¤ни
”крањни незалежно в≥д походженн¤,
соц≥ального ≥ майнового стану, расовоњ ≥
нац≥ональноњ належност≥, стат≥,
пол≥тичних погл¤д≥в, рел≥г≥йних
переконань, м≥сц¤ проживанн¤, ¤к≥ здобули
в≥дпов≥дну осв≥ту ≥ профес≥йну п≥дготовку
та пройшли у встановленому пор¤дку
конкурсний доб≥р або за ≥ншою процедурою,
передбаченою аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ƒержавний
службовець повинен:
а)
сумл≥нно виконувати своњ службов≥ обов'¤зки;
б)
шанобливо ставитис¤ до громад¤н,
кер≥вник≥в ≥ сп≥вроб≥тник≥в,
додержуватис¤ високоњ культури
сп≥лкуванн¤;
в)
не допускати д≥й ≥ вчинк≥в, ¤к≥ можуть
зашкодити ≥нтересам державноњ служби чи
негативно вплинути на репутац≥ю
державного службовц¤.
ѕравовий
статус ѕрезидента ”крањни, √олови
¬ерховноњ –ади ”крањни та його
заступник≥в, гол≥в пост≥йних ком≥с≥й
¬ерховноњ –ади ”крањни та њх заступник≥в,
народних депутат≥в ”крањни, ѕрем'Їр-м≥н≥стра
”крањни, член≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни, √олови та член≥в онституц≥йного
—уду ”крањни, √олови та судд≥в ¬ерховного
—уду ”крањни, √олови та арб≥тр≥в ¬ищого
арб≥тражного суду ”крањни, √енерального
прокурора ”крањни та його заступник≥в
регулюЇтьс¤ онституц≥Їю та спец≥альними
законами ”крањни.
–егулюванн¤
правового становища державних службовц≥в,
¤к≥ працюють в апарат≥ орган≥в
прокуратури, суд≥в, дипломатичноњ служби,
митного контролю, служби безпеки,
внутр≥шн≥х справ та ≥нших, зд≥йснюЇтьс¤
в≥дпов≥дно до цього «акону, ¤кщо ≥нше не
передбачено законами ”крањни.
ќсновними
обов'¤зками державних службовц≥в Ї:
Х
додержанн¤ онституц≥њ ”крањни та ≥нших
акт≥в законодавства ”крањни;
Х
забезпеченн¤ ефективноњ роботи та
виконанн¤ завдань державних орган≥в
в≥дпов≥дно до њхньоњ компетенц≥њ;
Х
недопущенн¤ порушень прав ≥ свобод людини
≥ громад¤нина;
Х
безпосереднЇ виконанн¤ покладених на них
службових обов'¤зк≥в, своЇчасне й точне
виконанн¤ р≥шень державних орган≥в чи
посадових ос≥б, розпор¤джень ≥ вказ≥вок
своњх кер≥вник≥в;
Х
збереженн¤ державноњ таЇмниц≥, ≥нформац≥њ
про громад¤н, що стала њм в≥дома п≥д час
виконанн¤ обов'¤зк≥в державноњ служби, а
також ≥ншоњ ≥нформац≥њ, ¤ка зг≥дно з
законодавством не п≥дл¤гаЇ розголошенню;
Х
пост≥йне вдосконаленн¤ орган≥зац≥њ своЇњ
роботи та п≥двищенн¤ профес≥йноњ
квал≥ф≥кац≥њ;
Х
сумл≥нне виконанн¤ своњх службових обов'¤зк≥в,
≥н≥ц≥атива ≥ творч≥сть у робот≥.
ƒержавний
службовець повинен д≥¤ти в межах своњх
повноважень. ” раз≥ одержанн¤ дорученн¤,
¤ке суперечить чинному законодавству,
державн≥й службовець зобов'¤заний
нев≥дкладно в письмов≥й форм≥ допов≥сти
про це посадов≥й особ≥, ¤ка дала дорученн¤,
а у раз≥ напол¤ганн¤ на його виконанн≥
пов≥домити вищу за посадою особу.
ƒержавн≥
службовц≥ мають право:
Х
користуватис¤ правами ≥ свободами, ¤к≥
гарантуютьс¤ громад¤нам ”крањни
онституц≥Їю ≥ законами ”крањни;
Х
брати участь у розгл¤д≥ питань ≥ прийн¤тт≥
в межах своњх повноважень р≥шень;
Х
одержувати в≥д державних орган≥в,
п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й,
орган≥в м≥сцевого та рег≥онального
самовр¤дуванн¤ необх≥дну ≥нформац≥ю з
питань, що належать до њхньоњ компетенц≥њ;
Х
на повагу особистоњ г≥дност≥, справедливе
≥ шанобливе ставленн¤ до себе з боку
кер≥вник≥в, сп≥вроб≥тник≥в ≥ громад¤н;
Х
вимагати затвердженн¤ кер≥вником ч≥тко
визначеного обс¤гу службових повноважень
за посадою службовц¤;
Х
на оплату прац≥ залежно в≥д посади, ¤ку в≥н
об≥ймаЇ, рангу, ¤кий йому присвоюЇтьс¤,
¤кост≥, досв≥ду та стажу роботи;
Х
безперешкодно ознайомлюватис¤ з
матер≥алами, що стосуютьс¤ проходженн¤
ним державноњ служби, у раз≥ потреби
давати особист≥ по¤сненн¤;
Х
на просуванн¤ по служб≥ з урахуванн¤м
квал≥ф≥кац≥њ та зд≥бностей, сумл≥нного
виконанн¤ своњх службових обов'¤зк≥в,
участь у конкурсах па зам≥щенн¤ посад
б≥льш високоњ категор≥њ;
Х
вимагати службового розсл≥дуванн¤ з метою
зн¤тт¤ безп≥дставних, на думку службовц¤,
звинувачень або п≥дозри;
Х
на здоров≥, безпечн≥ та належн≥ дл¤
високопродуктивноњ роботи умови прац≥;
Х
на соц≥альний ≥ правовий захист
в≥дпов≥дно до його статусу;
Х
захищати своњ законн≥ права та ≥нтереси у
вищесто¤щих державних органах та у
судовому пор¤дку.
онкретн≥
обов'¤зки та права державних службовц≥в
визначаютьс¤ на основ≥ типових
квал≥ф≥кац≥йних характеристик ≥
в≥дображаютьс¤ у посадових положенн¤х та
≥нструкц≥¤х, що њх затверджують кер≥вники
в≥дпов≥дних державних орган≥в у межах
закону та њхньоњ компетенц≥њ.
Ќе
можуть бути обраними або призначеними на
посаду в державному орган≥ та його апарат≥
особи, ¤к≥:
Х
визнан≥ у встановленому пор¤дку
нед≥Їздатними;
Х
мають судим≥сть, що Ї несум≥сною ≥з
зайн¤тт¤м посади;
Х
у раз≥ прийн¤тт¤ па службу будуть
безпосередньо п≥дпор¤дкован≥ або
п≥длегл≥ особам, ¤к≥ Ї њхн≥ми близькими
родичами чи сво¤ками;
Х
в ≥нших випадках, встановлених законами
”крањни.
ƒекларуванн¤
доход≥в державних службовц≥в.
ќсоба,
¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади
державного службовц¤ третьоњ-сьомоњ
категор≥й, передбачених ст. 25 цього «акону,
подаЇ за м≥сцем майбутньоњ служби
в≥домост≥ про доходи та зобов'¤занн¤
ф≥нансового характеру, в тому числ≥ ≥ за
кордоном, щодо себе ≥ член≥в своЇњ с≥м'њ.
ќсоба, ¤ка претендуЇ на зайн¤тт¤ посади
державного службовц¤ першоњ ≥ другоњ
категор≥й, передбачених ст. 25 цього «акону,
повинна подати також в≥домост≥ про
належн≥ њй та членам њњ с≥м'њ нерухоме та
ц≥нне рухоме майно, вклади у банках ≥ ц≥нн≥
папери.
«азначен≥
в≥домост≥ державний службовець подаЇ
щор≥чно. ѕор¤док поданн¤, збер≥ганн¤ та
використанн¤ цих в≥домостей встановлюЇ
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ќсобливост≥
дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥
державних службовц≥в.
ƒисципл≥нарн≥
ст¤гненн¤ застосовуютьс¤ до державного
службовц¤ за невиконанн¤ чи неналежне
виконанн¤ службових обов'¤зк≥в,
перевищенн¤ своњх повноважень, порушенн¤
обмежень, пов'¤заних з проходженн¤м
державноњ служби, а також за вчинок, що
порочить його ¤к державного службовц¤ або
дискредитуЇ державний орган, у ¤кому в≥н
працюЇ.
ƒо
службовц≥в, кр≥м дисципл≥нарних ст¤гнень,
передбачених чинним законодавством про
працю ”крањни, можуть застосовуватис¤
так≥ заходи дисципл≥нарного впливу:
Х
попередженн¤ про неповну службову
в≥дпов≥дн≥сть;
Х
затримка до одного року у присвоЇнн≥
чергового рангу або у призначенн≥ на вищу
посаду.
√оловне
управл≥нн¤ державноњ служби при аб≥нет≥
ћ≥н≥стр≥в ”крањни (√оловдержслужба) Ї
центральним органом державноњ виконавчоњ
влади, п≥дв≥домчим аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни. ¬она забезпечуЇ проведенн¤
Їдиноњ державноњ пол≥тики у сфер≥
державноњ служби та функц≥ональне
управл≥нн¤ державною службою.
”
своњй д≥¤льност≥ √оловдержслужба
керуЇтьс¤ онституц≥Їю та законами
”крањни, постановами ¬ерховноњ –ади
”крањни, указами ≥ розпор¤дженн¤ми
ѕрезидента ”крањни, декретами,
постановами ≥ розпор¤дженн¤ми аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни, а також своњм
ѕоложенн¤м. ” межах своњх повноважень
√оловдержслужба орган≥зовуЇ виконанн¤
акт≥в законодавства ”крањни та зд≥йснюЇ
систематичний контроль за њх виконанн¤м а
також:
а)
узагальнюЇ практику застосуванн¤
законодавства з питань, що належать до њњ
компетенц≥њ; б) розробл¤Ї пропозиц≥њ щодо
його вдосконаленн¤ та вносить њх па
розгл¤д аб≥нетов≥ ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ќсновними
завданн¤ми √оловдержслужби Ї:
-
забезпеченн¤ разом з ≥ншими державними
органами реал≥зац≥њ загальних напр¤м≥в
державноњ пол≥тики у сфер≥ державноњ
служби в центральних та м≥сцевих органах
державноњ виконавчоњ влади, в м≥сцевих
радах та њх органах;
-
забезпеченн¤ функц≥онального управл≥нн¤
державною службою;
-
розробка поточних, довгострокових
прогноз≥в ≥ план≥в потреби центральних та
м≥сцевих орган≥в державноњ виконавчоњ
влади, м≥сцевих рад народних депутат≥в та
њх орган≥в у кадрах;
-
розробка заход≥в щодо п≥двищенн¤
ефективност≥ ≥ державноњ служби в
центральних та м≥сцевих органах державноњ
виконавчоњ влади, м≥сцевих радах та њх
органах,
-
координац≥¤ ≥ контроль за њх виконанн¤м;
-
зд≥йсненн¤ методичного кер≥вництва
проведенн¤м конкурсного добору державних
службовц≥в у центральних та м≥сцевих
органах державноњ виконавчоњ влади,
м≥сцевих радах та њх органах;
-
орган≥зац≥¤ навчанн¤ та профес≥йноњ
п≥дготовки державних службовц≥в;
-
орган≥зац≥¤, координац≥¤ та забезпеченн¤
умов дл¤ розширенн¤ наукових досл≥джень з
питань державноњ служби;
-
контроль за додержанн¤м визначених
«аконом ”крањни "ѕро державну службу"
умов реал≥зац≥њ громад¤нами ”крањни права
на державну службу.
√оловдержслужба
в≥дпов≥дно до покладених на нењ завдань:
1)
розробл¤Ї ≥ вносить на розгл¤д аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни проекти нормативних
акт≥в з питань державноњ служби;
2)
проводить анал≥з фактичного складу
державних службовц≥в та готуЇ пропозиц≥њ
державним органам щодо п≥двищенн¤
ефективност≥ њх роботи;
3)
веде комп'ютерний обл≥к даних про
державних службовц≥в;
4)
готуЇ за поданн¤м м≥н≥стерств ≥ в≥домств
проекти р≥шень про заохоченн¤ та
нагородженн¤ державних службовц≥в першоњ
та другоњ категор≥й, вносить пропозиц≥њ
про застосуванн¤ дисципл≥нарних ст¤гнень
до державних службовц≥в цих категор≥й;
5)
погоджуЇ пропозиц≥њ м≥н≥стерств ≥
в≥домств щодо призначенн¤ ос≥б на посади
державних службовц≥в першоњ та другоњ
категор≥й з присвоЇнн¤м њм ранг≥в з метою
визначенн¤ њх в≥дпов≥дност≥ вимогам
«акону ”крањни "ѕро державну службу";
6)
визначаЇ напр¤ми спец≥ал≥зац≥њ державних
службовц≥в дл¤ навчанн¤, переп≥дготовки
та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, контролюЇ
проведенн¤ ц≥Їњ роботи;
7)
погоджуЇ державне замовленн¤ на
п≥дготовку спец≥ал≥ст≥в дл¤ державноњ
служби;
8)
зд≥йснюЇ контроль за навчанн¤м,
переп≥дготовкою та п≥двищенн¤м
квал≥ф≥кац≥њ державних службовц≥в, у тому
числ≥ за межами ”крањни, готуЇ в≥дпов≥дн≥
пропозиц≥њ;
9)
надаЇ орган≥зац≥йно-методичну допомогу
центральним та м≥сцевим органам державноњ
виконавчоњ влади ≥ м≥сцевим радам та њх
органам у розробц≥ нормативних акт≥в щодо
профес≥йно-квал≥ф≥кац≥йних вимог до
державних службовц≥в;
10)
бере участь у п≥дготовц≥ дл¤ розгл¤ду
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни пропозиц≥й
про в≥днесенн¤ ≥снуючих посад державних
службовц≥в, не перел≥чених у ст. 25 «акону
”крањни "ѕро державну службу", а також
нових посад державних службовц≥в до
в≥дпов≥дних категор≥й;
11)
даЇ роз'¤сненн¤ з питань, що належать до њњ
компетенц≥њ;
12)
у раз≥ потреби бере участь у перев≥рц≥
факт≥в порушенн¤ етики повед≥нки
державними службовц¤ми;
13)
орган≥зовуЇ конференц≥њ, сем≥нари ≥
наради з питань державноњ служби;
14)
видаЇ "¬≥сник державноњ служби", в
¤кому публ≥куЇ ≥нструктивн≥ матер≥али,
методичн≥ рекомендац≥њ, матер≥али
конференц≥й, сем≥нар≥в тощо;
15)
запроваджуЇ форми державноњ статистичноњ
зв≥тност≥ з питань державноњ служби у
пор¤дку, встановленому чинним
законодавством;
16)
розгл¤даЇ пропозиц≥њ, за¤ви, зверненн¤
державних службовц≥в, а також центральних
та м≥сцевих орган≥в державноњ виконавчоњ
влади, м≥сцевих рад народних депутат≥в та
њх орган≥в, вживаЇ у межах своЇњ
компетенц≥њ в≥дпов≥дних заход≥в;
17)
вивчаЇ досв≥д роботи державноњ служби в
≥нших крањнах, укладаЇ у встановленому
пор¤дку угоди (договори) про
сп≥вроб≥тництво;
18)
орган≥зовуЇ доб≥р кандидатур дл¤ роботи у
в≥дпов≥дних органах на проханн¤ цих
орган≥в;
19)
координуЇ роботу центральних та м≥сцевих
орган≥в державноњ виконавчоњ влади,
м≥сцевих рад та њх орган≥в з питань
п≥двищенн¤ профес≥йно-квал≥ф≥кац≥йних та
д≥лових ¤костей державних службовц≥в,
вдосконалюЇ форми та методи ц≥Їњ роботи.
ѕ≥д
час виконанн¤ покладених на
√оловдержслужбу функц≥й вона взаЇмод≥Ї з
≥ншими центральними та м≥сцевими органами
державноњ виконавчоњ влади ”крањни,
органами јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
м≥сцевими радами народних депутат≥в та њх
органами, а також з в≥дпов≥дними органами
≥нших крањн.
√оловдержслужба
маЇ право:
-
зд≥йснювати контроль за виконанн¤м «акону
”крањни "ѕро державну службу", ≥нших
акт≥в законодавства з питань державноњ
служби, вносити у встановленому пор¤дку
пропозиц≥њ про скасуванн¤ прийн¤тих
центральними та м≥сцевими органами
державноњ виконавчоњ влади, м≥сцевими
радами та њх органами р≥шень з питань
державноњ служби, ¤кщо вони суперечать
чинному законодавству:
-
одержувати безплатно у раз≥ потреби
передбачен≥ державною статистичною
зв≥тн≥стю дан≥ та ≥нш≥ необх≥дн≥
матер≥али в≥д центральних ≥ м≥сцевих
орган≥в державноњ виконавчоњ влади,
м≥сцевих рад та њх орган≥в;
-
утворювати (за погодженн¤м з в≥дпов≥дними
кер≥вниками) групи з учених, прац≥вник≥в
центральних та м≥сцевих орган≥в дл¤
п≥дготовки нормативних та ≥нших
матер≥ал≥в з питань державноњ служби.
√оловдержслужба
у межах своњх повноважень видаЇ на основ≥
й на виконанн¤ чинного законодавства
накази, орган≥зовуЇ та контролюЇ њх
виконанн¤. ” раз≥ потреби вона видаЇ разом
з ≥ншими органами державноњ виконавчоњ
влади, м≥сцевими радами та њх органами
сп≥льн≥ р≥шенн¤, њњ р≥шенн¤ з питань
державноњ служби, видан≥ у межах њњ
повноважень, Ї обов'¤зковими дл¤ виконанн¤
центральними та м≥сцевими органами
державноњ виконавчоњ влади, м≥сцевими
радами та њх органами.
√оловдержслужбу
очолюЇ начальник. ¬≥н та його заступники
призначаютьс¤ на посади та зв≥льн¤ютьс¤ з
посад у пор¤дку, передбаченому чинним
законодавством. –озпод≥л обов'¤зк≥в м≥ж
заступниками начальника проводить
начальник √оловного управл≥нн¤. ¬≥н
персонально в≥дпов≥даЇ за виконанн¤
покладених на нењ завдань ≥ зд≥йсненн¤ нею
функц≥й, встановлюЇ ступ≥нь
в≥дпов≥дальност≥ своњх заступник≥в ≥
кер≥вник≥в п≥дрозд≥л≥в √оловного
управл≥нн¤.
ƒл¤
погодженого розв'¤занн¤ питань, що
належать до компетенц≥њ √оловдержслужби,
обговоренн¤ найважлив≥ших напр¤м≥в њњ
поточноњ ≥ перспективноњ д≥¤льност≥ у
√оловному управл≥нн≥ утворюЇтьс¤ колег≥¤
у склад≥ начальника (голова колег≥њ),
заступник≥в начальника за посадою, а також
≥нших кер≥вних прац≥вник≥в √оловного
управл≥нн¤. „лен≥в колег≥њ затверджуЇ
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни. –≥шенн¤
колег≥њ провод¤тьс¤ у житт¤, ¤к правило,
наказами √оловного управл≥нн¤.
Ќачальник
√оловдержслужби, його заступники та ≥нш≥
в≥дпов≥дальн≥ прац≥вники за дорученн¤м
кер≥вництва √оловдержслужби мають право
брати участь у зас≥данн¤х колег≥й, ≥нших
зас≥данн¤х центральних та м≥сцевих
орган≥в державноњ виконавчоњ влади,
м≥сцевих рад та њх орган≥в, вивчати њх
зв≥ти, статистичн≥ та ≥нш≥ матер≥али з
питань, що належать до компетенц≥њ
√оловного управл≥нн¤.
√раничну
чисельн≥сть ≥ фонд оплати прац≥
прац≥вник≥в центрального апарату
√оловдержслужби затверджуЇ аб≥нет
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—труктуру
центрального апарату √оловдержслужби
затверджуЇ ”р¤довий —екретар; штатний
розпис центрального апарату √оловного
управл≥нн¤ та ѕоложенн¤ про його
структурн≥ п≥дрозд≥ли - начальник
√оловдержслужби.
√оловдержслужба
Ї юридичною особою, маЇ самост≥йний баланс,
рахунки в установах банк≥в, печатку ≥
бланки ≥з зображенн¤м ƒержавного √ерба
”крањни ≥ своњм найменуванн¤м.
–егулюванн¤
правового стану державних службовц≥в, ¤к≥
працюють в апарат≥ орган≥в внутр≥шн≥х
справ зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до «акону
”крањни "ѕро державну службу", ¤кщо
≥нше не передбачено законами ”крањни.
ѕроходженн¤ служби особами р¤дового ≥
начальницького складу орган≥в внутр≥шн≥х
справ ”крањни регулюЇтьс¤ ѕоложенн¤м, що
затверджуЇтьс¤ постановою аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ƒо р¤дового ≥
начальницького складу орган≥в внутр≥шн≥х
справ ”крањни належать особи, ¤к≥
перебувають у кадрах ћ≥н≥стерства
внутр≥шн≥х справ ”крањни ≥ ¤ким присвоЇно
спец≥альн≥ званн¤, встановлен≥
законодавством.
Ќа
службу в органи внутр≥шн≥х справ
приймають на добров≥льних засадах ос≥б,
¤к≥ дос¤гли 18-р≥чного в≥ку, здатн≥ за
особистими ¤кост¤ми, осв≥тою ≥ станом
здоров'¤ виконувати покладен≥ на них обов'¤зки.
ѕризовники не п≥дл¤гають прийому на
службу в органи внутр≥шн≥х справ, за
вин¤тком випадк≥в, передбачених
законодавством.
–¤довий
≥ молодший начальницький склад орган≥в
внутр≥шн≥х справ комплектуЇтьс¤ на
догов≥рних засадах особами чолов≥чоњ
стат≥, ¤к≥ пройшли д≥йсну в≥йськову службу,
≥ншими особами, ¤к≥ перебувають у запас≥
«бройних —ил ”крањни (кр≥м оф≥цер≥в запасу),
а в раз≥ потреби ≥ ж≥нками. ѕор¤док та
умови укладанн¤ договору визначаЇ м≥н≥стр
внутр≥шн≥х справ ”крањни.
ќсоби
р¤дового ≥ молодшого начальницького
складу в органах внутр≥шн≥х справ
перебувають: чолов≥ки - до 45-р≥чного в≥ку,
ж≥нки - до 40-р≥чпого в≥ку. ” раз≥ потреби та
за згодою цих ос≥б, за умови њх придатност≥
до служби строк служби може бути подовжено
њм до п'¤ти рок≥в начальниками, ¤ким надано
право призначати па посади р¤дового ≥
молодшого начальницького складу.
ѕосади
середнього, старшого ≥ вищого
начальницького складу орган≥в внутр≥шн≥х
справ комплектуютьс¤ особами, ¤к≥ мають
вищу або спец≥альну середню осв≥ту ≥
в≥дпов≥дають вимогам служби в органах
внутр≥шн≥х справ. —ередн≥й начальницький
склад комплектуЇтьс¤ також особами
молодшого начальницького складу, ¤к≥
мають середню або вищу осв≥ту, досв≥д
практичноњ роботи в органах внутр≥шн≥х
справ ≥ позитивно зарекомендували себе па
служб≥. ќсоби середнього, старшого ≥
вищого начальницького складу залежно в≥д
присвоЇних њм спец≥альних звань
перебувають на служб≥ в органах
внутр≥шн≥х справ до такого в≥ку:
-
особи середнього ≥ старшого
начальницького складу, за вин¤тком
полковник≥в м≥л≥ц≥њ та полковник≥в
внутр≥шньоњ служби, - 45 рок≥в;
-
полковники м≥л≥ц≥њ та полковники
внутр≥шньоњ служби - 50 рок≥в;
-
генерал-майори м≥л≥ц≥њ, генерал-майори
внутр≥шньоњ служби - 55 рок≥в;
-
генерал-полковники внутр≥шньоњ служби - 60
рок≥в.
ќсоби
середнього, старшого ≥ вищого
начальницького складу, ¤к≥ дос¤гли
встановленого дл¤ них ѕоложенн¤м в≥ку,
п≥дл¤гають зв≥льненню в запас з
постановкою на в≥йськовий обл≥к або у
в≥дставку.
”
раз≥ потреби на служб≥ в органах
внутр≥шн≥х справ можуть бути залишен≥ на
строк до п'¤ти рок≥в:
-
особи середнього ≥ старшого
начальницького складу до полковника
м≥л≥ц≥њ та полковника внутр≥шньоњ служби
включно - начальниками, ¤ким надано право
призначати њх на посаду;
-
генерал-майори м≥л≥ц≥њ, генерал-майори
внутр≥шньоњ служби, -генерал-лейтенанти
м≥л≥ц≥њ, генерал-лейтенанти внутр≥шньоњ
служби - м≥н≥стром внутр≥шн≥х справ
”крањни;
-
генерал-полковники внутр≥шньоњ служби -
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
”
вин¤ткових випадках особам середнього,
старшого або вищого начальницького складу
строк служби в органах внутр≥шн≥х справ
може бути подовжено, з урахуванн¤м стану
здоров'¤ у такому самому пор¤дку повторно
до п'¤ти рок≥в, а де¤ким ≥з них, ¤к≥ мають
вчений ступ≥нь або вчене званн¤. - до
дес¤ти рок≥в. ќсоби середнього, старшого ≥
вищого начальницького складу, залишен≥ на
служб≥ в органах внутр≥шн≥х справ понад
граничний в≥к перебуванн¤ на служб≥,
можуть бути зв≥льнен≥ в запас «бройних —ил
”крањни або у в≥дставку до зак≥нченн¤
строку, на ¤кий вони були залишен≥ на
служб≥.
ƒострокове
зв≥льненн¤ з≥ служби ос≥б середнього,
старшого ≥ вищого начальницького складу,
¤к≥ не дос¤гли граничного в≥ку
перебуванн¤ на служб≥ в органах
внутр≥шн≥х справ, проводитьс¤:
а)
за станом здоров'¤ - в≥дпов≥дно до
висновк≥в в≥йськово-л≥карськоњ ком≥с≥њ;
б)
у зв'¤зку з≥ скороченн¤м штат≥в - у раз≥
в≥дсутност≥ можливост≥ використанн¤ на
служб≥;
в)
за власним бажанн¤м - за на¤вност≥ причин,
що перешкоджають виконанню службових обов'¤зк≥в;
г)
у зв'¤зку з переходом у встановленому
пор¤дку на роботу в ≥нш≥ м≥н≥стерства,
в≥домства (орган≥зац≥њ, установи);
д)
за службовою нев≥дпов≥дн≥стю;
е)
у раз≥ вчиненн¤ злочину, п≥сл¤ набранн¤
законноњ сили обвинувальним вироком суду.
¬≥йськовозобов'¤заних,
зарахованих до кадр≥в ћ≥н≥стерства
внутр≥шн≥х справ ”крањни на посади
р¤дового ≥ начальницького складу орган≥в
внутр≥шн≥х справ, включаючи курсант≥в ≥
слухач≥в навчальних заклад≥в
ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни, у
встановленому пор¤дку зн≥мають з
в≥йськового обл≥ку, вони перебувають па
спец≥альному обл≥ку ћ≥н≥стерства
внутр≥шн≥х справ ”крањни.
ѕитанн¤
дл¤ самоперев≥рки:
1.
ƒайте визначенн¤ державному буд≥вництву ≥
м≥сцевому самовр¤дуванню та покаж≥ть його
конституц≥йне закр≥пленн¤.
2.
¬изначте предмет ≥ метод державного
буд≥вництва ≥ м≥сцевого самовр¤дуванн¤ ¤к
науки.
3.
–озгл¤ньте джерела ≥ систему державного
буд≥вництва ≥ м≥сцевого самовр¤дуванн¤ ¤к
науки.
4.
ѕокаж≥ть систему державного буд≥вництва ≥
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ ¤к навчального
курсу.
5. –озкрийте правовий статус державного службовц¤ ≥ принципи державноњ служби.
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|