|
|
||||||||||
|
ї »нформаци¤ о книге
|
08.01.06Ђ |
√осподарський кодекс ”крањни: оментар. Ђќд≥ссейї, 2004. Ч 848 с. «а загальною редакц≥Їю д.ю.н., проф. —јЌ≤ј’ћ≈“ќ¬ќѓ Ќ.ќ. |
√лава 8
ƒ≈–∆ј¬Ќ≤ “ј ќћ”ЌјЋ№Ќ≤ ”Ќ≤“ј–Ќ≤ ѕ≤ƒѕ–»™ћ—“¬ј
—татт¤ 73. ѕон¤тт¤ державного ун≥тарного
п≥дприЇмства
1. ƒержавне ун≥тарне п≥дприЇмство утворюЇтьс¤ компетент
ним органом державноњ влади в розпор¤дчому пор¤дку на баз≥
в≥докремленоњ частини державноњ власност≥, ¤к правило, без по
д≥лу њњ на частки, ≥ входить до сфери його управл≥нн¤.
2. ќрган державноњ влади, до сфери управл≥нн¤ ¤кого вхо
дить п≥дприЇмство, Ї представником власника ≥ виконуЇ його
функц≥њ у межах, визначених цим одексом та ≥ншими законо
давчими актами.
172
ч ћн ƒ1,|ћ11≤11≤1111(≤ ун≥тарного п≥дпрн≥ мт≥ї шчшѕуши у
доржнпн≥й їл≥м ■пит≥ ≤ ≤≤≤≤ ≤≤≤≤≤Ћ Ќ .... њњ ≤≤≤≤ “ј »ћ ѕ≤ƒѕ≤ћЌ мгтнпи ..ї
≥мш≥Ќ гоп≥одЂ|"'-'ї>го в≥днмин чи н|≥нп≤ ош-р≥≥≥и≥.по≥о уприї
≤. ≤≤анмщ≥уш≥шињ державного у≥≥≥≥≥≥|шо≥о т ч≥ри. м. ..... ......г.
≥ м≥гтити ел≥та #ƒ(≤|≤∆≤ї≤≤»≤* п≥дприї метої.
' Ћ шжањнн* ун≥чч≥р≥нї п≥д≥≥римигпш ≥ї' ≥пчч< ≥пдиои≥дальиоет≥ ла
'≥оо.н≥'нлн≥њњп≥ми илн< ни≥см ≤ ирмшу илиди, до сфери упрнпл≤я-
11)1 ћ ќ√ќ ≤ЌЎ≤ѓ ≤≤’ќƒ»“№.
. ќрганом у≥≥≥ш¤л≥мпн доржањ≥≥≥ою ун≥тарною п≥дприЇмств
≥ кср≥пник п≥дириЇмгтна. пкий ≥≥ри:и≥ачи(:тм*( ор≥апом, до сфе
ри унрнкл≥ ≥ ¤кого иходит≥. п≥д≥≥ри≥≥њ≥≥-≥≥ю, ≤ <: ≤≤≤ƒ≤≤ѕ≤“≤≤Ќћ цьо
му орп≥шш≥.
7. «аконом можуть бути визначен≥ особливост≥ статусу кор≥нники дсржл≥шшо
ун≥тарного ≥≥≥днригмгтна, н тому числ≥ и ста по илено и≥дни≥цену
≥≥≥д≥≥он≥дальњ≥≥гт≥. кер≥њшињсн :≥н релул≥.тнти роботи п≥д≥њрт мстиа.
. ƒержанн≥ ун≥тарн≥ п≥дприсмствп д≥ють нк дгржлш≥≥ комерц≥йн≥ п≥дпригмст≥ш
або кн:нш≥≥≥ н≥дпрж метнн.
1. ƒ(>()жш≥но ун≥тарне н≥дприсмст≥ш <; юридичною псобои≥ ≥ тому
йому властии≥ нењ оинаки юридичноњ особи, {'азом Х) тим, воно мас
пенн≥ особливост≥, що н≥др≥≥≥≥шют≥. його в≥д ≤нших п≥дприЇмств.
ƒсрж≥њњ≥не ун≥тарне п≥дприЇмство стпорюстьс¤ 1 д≥Ї на основ≥ т≥ль
ки одншњ форми власност≥ Ч державноњ.
÷≥л≥сна державш≥ основа, на ¤к≥й зд≥йснюЇтьс¤ д≥¤льн≥сть державного
п≥дприЇмства, обумовлюЇ ун≥тарну (Їдину) природу ц≥Їњ юридичноњ особи.
ƒержавне ун≥тарне п≥дприЇмство функц≥онуЇ на баз≥ державного мнйш≥, що
закр≥плюЇтьс¤ за державним п≥дприЇмством на прав≥ господарського в≥данн¤ або
оперативного управл≥нн¤. ћайно, закр≥плено власником за ун≥тарним
п≥дприЇмством, складаЇ …ого статутний фонд. …ого розм≥р, джерела ≥ пор¤док
створенн¤ передбачен≥ в установчому документ≥ Ч статут≥. “иповий статут
державного п≥дприЇмства затверджений накипами ћ≥неконом≥ки, ћ≥нпрац≥,
ћ≥нф≥ну ≥ ‘онду державного майна ”крањни л≥д 22.04.98 р.
2. ѕредставником власника Ч держави <; в≥дпов≥дний орган
державноњ влади, до сфери управл≥нн¤ ¤кого входить державне
ун≥тарне п≥дприЇмство. ‘ункц≥њ власника майна (органа, уповно
важеного управл¤ти державним майном) щодо державного ун≥
тарного п≥дприЇмства зд≥йснюЇ галузеве м≥н≥стерство (в≥домство),
до сфери д≥¤льност≥ ¤кого входить п≥дприЇмство.
3. ¬ласник майна, створюючи державне ун≥тарне п≥дприЇмство
"вд≥л¤ючи …ого необх≥дною майновою базою, не втрачаЇ прав на
"о. ÷е майно залишаЇтьс¤ у державн≥й власност≥, а державне
агарне п≥дприЇмство маЇ право господарського в≥данн¤ (держа-ме комерц≥йно
п≥дприЇмство) або право оперативного управл≥н-■н (казенне п≥дприЇмство).
ќск≥льки державне ун≥тарне п≥дпри-метво не г власником, це обумовлюЇ
необх≥дн≥сть виконанн¤ вка-
.;≥вок власника (в≥дпов≥дно до його компетенц≥њ) ≥ узгодженн¤ з
ним основних питань д≥¤льност≥.
4. —пец≥альна вимога пред'¤вл¤Їтьс¤ до найменуванн¤ держа
вного ун≥тарного п≥дприЇмства, у ¤кому маЇ бути зазначене, що
таке п≥дприЇмство Ї державним.
5. ¬≥дпов≥дальн≥сть державного ун≥тарного п≥дприЇмства за його
зобов'¤занн¤ми настаЇ за загальними правилами в≥дпов≥дальнос
т≥, установленоњ дл¤ юридичноњ особи. ÷е п≥дприЇмство не в≥дпо
в≥даЇ за зобов'¤занн¤ми свого засновника та органа влади, до сфе
ри управл≥нн¤ ¤кого воно входить.
6-7. ”правл≥нн¤ державним ун≥тарним п≥дприЇмством зд≥йснюЇтьс¤ одноособовим
кер≥вником, ¤кий призначаЇтьс¤ на посаду шл¤хом укладенн¤ з ним контракту
органом, уповноваженим управл¤ти державним майном. ер≥вник державного
ун≥тарного п≥дприЇмства д≥Ї на основ≥ Їдиноначальност≥ ≥ представл¤Ї його
без дорученн¤ в силу наданих …ому законом повноважень.
8. 4.8 статт≥, що коментуЇтьс¤, називаЇ два види державних ун≥тарних
п≥дприЇмств Ч комерц≥йн≥ ≥ казенн≥. ¬≥дм≥нн≥сть м≥ж ними Ч у тому, що
державн≥ комерц≥йн≥ п≥дприЇмства волод≥ють, користуютьс¤ ≥ розпор¤джаютьс¤
майном на основ≥ права господарського в≥данн¤, а казенн≥ п≥дприЇмства Ч на
основ≥ права оперативного управл≥нн¤ (див ст.ст. 74-77 √ та коментар до цих
статей).
—татт¤ 74. ƒержавне комерц≥йне п≥дприЇмство
1. ƒержавне комерц≥йне п≥дприЇмство Ї суб'Їктом п≥дприЇм
ницькоњ д≥¤льност≥, д≥Ї на основ≥ статуту на принципах п≥дпри
Їмництва, зазначених у статт≥ 44 цього одексу, ≥ несе в≥дпов≥
дальн≥сть за насл≥дки своЇњ д≥¤льност≥ ус≥м належним йому на
прав≥ господарського в≥данн¤ майном зг≥дно з цим одексом та
≥ншими законами, прийн¤тими в≥дпов≥дно до цього одексу.
2. ћайно державного комерц≥йного п≥дприЇмства закр≥плю
Їтьс¤ за ним на прав≥ господарського в≥данн¤.
3. —татутний фонд державного комерц≥йного п≥дприЇмства
утворюЇтьс¤ уповноваженим органом, до сфери управл≥нн¤ ¤кого
воно входить, до реЇстрац≥њ цього п≥дприЇмства ¤к суб'Їкта гос
подарюванн¤. ћ≥н≥мальний розм≥р статутного фонду державно
го комерц≥йного п≥дприЇмства встановлюЇтьс¤ законом.
4. ” раз≥ ¤кщо варт≥сть актив≥в державного комерц≥йного
п≥дприЇмства за результатами …ого д≥¤льност≥ ви¤витьс¤ мен-
174
статутного фонд), передбачений статутом ≥≥≥.^
*о“^6∞√¤–зан"¤™миикр"м мп*адк≥в. передбачених цим олекц≥њ “«бнткн завдан≥
державному комерц≥йному п≥дприЇмству внасл≥док виконанн¤ р≥шень орган≥в
державноњ влади чи орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ¤к≥ було визнано судом
неконституц≥йними або нед≥йсними, п≥дл¤гають в≥дшкодуванню зазначеними
органами добров≥льно або за р≥шенн¤м суду.
7. ƒержавне ун≥тарне комерц≥йне п≥дприЇмство може бути перетворено у
випадках та пор¤дку, передбачених законом, у корпоратизоване п≥дприЇмство
(державне акц≥онерне товариство). ќсобливост≥ д≥¤льност≥ корпоратизованнх
п≥дприЇмств визначаютьс¤ цим одексом та ≥ншими законами.
1. ƒержавне комерц≥йне п≥дприЇмство Ї орган≥зац≥йво-право-
вою формою, у ¤к≥й зд≥йснюють д≥¤льн≥сть комерц≥йн≥ юридичн≥
особи, що Ї суб'Їктами п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. ќск≥льки дер
жавне комерц≥йне п≥дприЇмство Ї суб'Їктом п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥, на нього поширюютьс¤ положенн¤ розд≥лу 4 √оспо
дарського кодексу, що регламентуЇ п≥дприЇмництво.
¬≥дм≥нн≥сть державних комерц≥йних п≥дприЇмств в≥д ≥нших комерц≥йних
юридичних ос≥б пол¤гаЇ в тому, що вони не над≥л¤ютьс¤ правом власност≥ на
майно, що закр≥плюЇтьс¤ за ними.
2. ÷е п≥дприЇмство д≥Ї на основ≥ права господарського в≥данн¤,
урегульованого в ст.136 √ (днв. коментар до ц≥Їњ статт≥). ѕрава
п≥дприЇмства щодо самост≥йного використанн¤ ≥ розпор¤дженн¤
майном обмежен≥.
3. Ќа в≥дм≥ну в≥д ≥нших комерц≥йних п≥дприЇмств, створенн¤
¤ких допускаЇтьс¤ законом при формуванн≥ його засновниками
частини статутного фонду, статутний фонд державного комерц≥й
но- Щд,≤„>иемстю повн≥стю утворюЇтьс¤ уповноваженим орга
ном до його державноњ реЇстрац≥њ.
■√ДЌ≤!!ЩЌ≤—:≤.—ѕ≤8в≥да∞шЂїї ∞*–Щт≥ "Ђстих
6. 4.6 статт≥, що коментуЇтьс¤, встановлюЇ можливост≥ захисту
,р:≥в ≥ ≥нтерес≥в державного комерц≥йного п≥дприЇмства при ви
конанн≥ ним р≥шень орган≥в державноњ влади або орган≥в м≥сце
вого самовр¤дуванн¤, що були визнан≥ судом неконституц≥йними
або нед≥йсними. якщо при цьому п≥дприЇмству були завдан≥ збитки, воно маЇ
право звернутис¤ до зазначених орган≥в або до суду з вимогою про њх
в≥дшкодуванн¤.
7. „. 7 статт≥, що коментуЇтьс¤, передбачаЇ можлив≥сть перетво
ренн¤ державного ун≥тарного комерц≥йного п≥дприЇмства в корпо-
ратизоване п≥дприЇмство (державне акц≥онерне товариство).
—татт¤ 75. ќсобливост≥ господарськоњ д≥¤льност≥ державних комерц≥йних
п≥дприЇмств
1. ƒержавне комерц≥йне п≥дприЇмство зобов'¤зане приймати
та виконувати доведен≥ до нього в установленому законодавст
вом пор¤дку державн≥ замовленн¤ ≥ державн≥ завданн¤, а та
кож враховувати њх при формуванн≥ виробничоњ програми, ви
значенн≥ перспектив свого економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку
та вибор≥ контрагент≥в.
2. ƒержавне комерц≥йне п≥дприЇмство не маЇ права безопла
тно передавати належне йому майно ≥ншим юридичним особам
чи громад¤нам, кр≥м випадк≥в, передбачених законом. ¬≥дчу
жувати, в≥ддавати в заставу майнов≥ об'Їкти, що належать до
основних фонд≥в, здавати в оренду ц≥л≥сн≥ майнов≥ комплекси
структурних одиниць та п≥дрозд≥л≥в державне комерц≥йне п≥д
приЇмство маЇ право лише за попередньою згодою органу, до
сфери управл≥нн¤ ¤кого воно входить, ≥, ¤к правило, на конку
рентних засадах.
| 3. ошти, одержан≥ в≥д продажу майнових об'Їкт≥в, що належать до основних
фонд≥в державного комерц≥йного п≥дприЇмства, спр¤мовуютьс¤ на ≥нвестуванн¤
виробничоњ д≥¤льност≥ цього п≥дприЇмства.
4. —писанн¤ з балансу не повн≥стю амортизованих основних
фонд≥в, а також прискорена амортизац≥¤ основних фонд≥в дер
жавного комерц≥йного п≥дприЇмства можуть проводитис¤ лише
за згодою органу, до сфери управл≥нн¤ ¤кого входить дане п≥д
приЇмство.
5. ƒержавн≥ комерц≥йн≥ п≥дприЇмства утворюють за рахунок
прибутку (доходу) спец≥альн≥ (ц≥льов≥) фонди, призначен≥ дл¤
покритт¤ витрат, пов'¤заних з њх д≥¤льн≥стю:
амортизац≥йний фонд; фонд розвитку виробництва; фонд споживанн¤ (оплати
прац≥);
176
Ћ“у—раз≥ з√ни'кер≥вника державного комерц≥йного п≥дприЇмства обов'¤зковим Ї
проведенн¤ рев≥з≥њ ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства в
пор¤дку, передбаченому зако-
Ќ∞8 ≤нш≥ особливост≥ господарськоњ та соц≥альноњ д≥¤льност≥ державних
комерц≥йних п≥дприЇмств визначаютьс¤ законом.
1. ќдн≥Їю з особливостей державного комерц≥йного п≥дприЇм
ства Ї обов'¤зок приймати ≥ виконувати державн≥ замовленн¤ ≥
державн≥ завданн¤, а також враховувати њх при плануванн≥ своЇњ
господарськоњ д≥¤льност≥.
2. ” ч.2 статт≥, що коментуЇтьс¤, м≥ст¤тьс¤ два ≥стотних обме
женн¤ правомочностей волод≥нн¤, користуванн¤ ≥ розпор¤дженн¤
майном, що складають належне державному комерц≥йному п≥дпри
Їмству право господарського в≥данн¤: 1) заборона безоплатноњ пе
редач≥ належного йому майна ≥ншим особам, кр≥м випадк≥в, уста
новлених законом; 2) в≥дчуженн¤, застава майнових об'Їкт≥в, що
в≥днос¤тьс¤ до основних фонд≥в, здача в оренду ц≥л≥сних майнових
комплекс≥в структурних одиниць ≥ п≥дрозд≥л≥в можлив≥ лише за
на¤вност≥ попередньоњ згоди органу, до сфери управл≥нн¤ ¤кого
входить п≥дприЇмство ≥, ¤к правило, на конкурентних засадах.
3. ќбов'¤зковою вимогою, ¤ка м≥ститьс¤ в ч.« статт≥, що комен
туЇтьс¤, Ї спр¤муванн¤ кошт≥в, отриманих в≥д продажу майнових
об'Їкт≥в, на ≥нвестуванн¤ виробничоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства.
4. ќбов'¤зковою Ї попередн¤ згода органу, до сфери управл≥нн¤
¤кого входить державне комерц≥йне п≥дприЇмство, на списанн¤ з
балансу не повн≥стю амортизованих основних фонд≥в ≥ прискоре
ну амортизац≥ю основних фонд≥в п≥дприЇмства.
5. 4.5 статт≥, що коментуЇтьс¤, називаЇ чотири види спец≥аль
них (ц≥льових) фонд≥в, призначених дл¤ покритт¤ витрат, пов'¤
заних з д≥¤льн≥стю державних комерц≥йних п≥дприЇмств: амор
тизац≥йний фонд, фонд розвитку виробництва, фонд споживанн¤
(оплати пращ), резервний фонд. «а рахунок прибутку (доходу)
ѓѓѓ…ѓѓ√’й^√"^Щй ≥нш≥ фќ…ƒ…' ~ч∞*
6. «аконом повинн≥ визначатис¤: а) пор¤док визначенн¤ їДД
м¤тг*≥њ≥п н≥ ≤√-ѕ„„√„”ї . ' ≤≤'•'ƒ^' визначенн¤ нор-
""√о√—и√ ро^√'" явного комерц≥й^-ƒќ формуванн¤' ≥ 'ви√р√с√н“цих ≈^"*"4""4 "
ѕ∞–я-
ќдн≥Їю з особливостей державного комерц≥йного п≥лприкм .-,-ЂЂИ вимога
обов'¤зкового проведенн¤ рев≥з≥њ ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥
п≥дприЇмства при зм≥н≥ його кор≥вникї.
8 —пец≥альний закон, що визначаЇ особливост≥ господарсько! ≥ соц≥альноњ
д≥¤льност≥ державних комерц≥йних п≥дприЇмств (кр≥м тих котр≥ передбачен≥
√осподарським кодексом), дотепер не при-
йн¤тий.
—татт¤ 76. азенне п≥дприЇмство
1. азенн≥ п≥дприЇмства створюютьс¤ у галуз¤х народного господарства, в
¤ких:
законом дозволено зд≥йсненн¤ господарськоњ д≥¤льност≥ лише державним
п≥дприЇмствам;
основним (понад п'¤тдес¤т в≥дсотк≥в) споживачем продукц≥њ (роб≥т, послуг)
виступаЇ держава;
за умовами господарюванн¤ неможлива в≥льна конкуренц≥¤ товаровиробник≥в чи
споживач≥в;
переважаючим (понад п'¤тдес¤т в≥дсотк≥в) Ї виробництво сусп≥льно необх≥дноњ
продукц≥њ (роб≥т, послуг), ¤ке за своњми умовами ≥ характером потреб, що ним
задовольн¤ютьс¤, ¤к правило, не може бути рентабельним;
приватизац≥ю майнових комплекс≥в державних п≥дприЇмств заборонено законом.
„ 2. азенне п≥дприЇмство створюЇтьс¤ за р≥шенн¤м аб≥нету
\ ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ” р≥шенн≥ про створенн¤ казенного п≥дпр¤жу Їмства
визначаютьс¤ обс¤г ≥ характер основноњ д≥¤льност≥ п≥д-/ приЇмства, а також
орган, до сфери управл≥нн¤ ¤кого входить п≥дприЇмство, що створюЇтьс¤.
–еорган≥зац≥¤ ≥ л≥кв≥дац≥¤ казенного п≥дприЇмства провод¤тьс¤ в≥дпов≥дно до
вимог цього одексу за р≥шенн¤м органу, до компетенц≥њ ¤кого належить
створенн¤ даного п≥дприЇмства.
3. ћайно казенного п≥дприЇмства закр≥плюЇтьс¤ за ним на
прав≥ оперативного управл≥нн¤ в обс¤з≥, зазначеному в статут≥
п≥дприЇмства.
4. азенне п≥дприЇмство Ї юридичною особою, маЇ в≥дпов≥д
н≥ рахунки в установах державного банку, печатку ≤з своњм на
йменуванн¤м.
5. ќрган, до сфери управл≥нн¤ ¤кого входить казенне п≥д
приЇмство, затверджуЇ статут п≥дприЇмства, призначаЇ його
го?^ї"8' ƒа— ?∞3в≤Ћ Ќа зд≥йсненн¤ Ђазенним п≥дприЇмством господарськоњ
ƒ≤яЋ№Ќќ—“≤, визначаЇ види продукц≥њ (роб≥т, повний дозв≥≥л »÷“¬∞ та
–еал≥зач≥Ђ> ¤коњ поширюЇтьс¤ зазна-
178
в. Ќайменуванн¤ казенного п≥дприЇмства повинно м≥стити слова Ђказенне
п≥дприЇмствої.
1. 4.1 статт≥, що коментуЇтьс¤, передбачаЇ галуз≥ народного господарства, у
¤ких створюютьс¤ казенн≥ п≥дприЇмства. ƒо них, зокрема, в≥днос¤тьс¤ галуз≥,
де за умовами господарюванн¤ неможлива в≥льна конкуренц≥¤ товаровиробник≥в
або споживач≥в, що Ї природними монопол≥¤ми. ¬≥дпов≥дно до «акону ”крањни
Ђѕро природн≥ монопол≥њї в≥д 20.04.2000 р. природна монопол≥¤ Ч це стан
товарного ринку, при ¤кому задоволенн¤ попиту на цьому ринку Ї б≥льш
ефективним за умови в≥дсутност≥ конкуренц≥њ внасл≥док технолог≥чних
особливостей виробництва (у зв'¤зку з ≥стотним зменшенн¤м витрат виробництва
на одиницю товару в м≥ру зб≥льшенн¤ обс¤г≥в виробництва), а товари
(послуги), що виробл¤ютьс¤ суб'Їктами природних монопол≥й, не можуть бути
зам≥нен≥ у споживанн≥ ≥ншими товарами (послугами), у зв'¤зку з чим попит на
цьому товарному ринку менше залежить в≥д зм≥ни ц≥н на ц≥ товари (послуги),
н≥ж попит на ≥нш≥ товари (послуги).
2. ѕравовий статус казенного п≥дприЇмства маЇ значн≥ особли
вост≥. ќсоблив≥стю казенного п≥дприЇмства Ї те, що його створен
н¤ ≥ припиненн¤ зд≥йснюЇтьс¤ за р≥шенн¤м аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни. ѕри цьому ч.2 статт≥, що коментуЇтьс¤, м≥стить вимоги
до зм≥сту р≥шенн¤ про створенн¤ казенного п≥дприЇмства. ѕере
творенн¤ державних п≥дприЇмств у казенн≥ урегульовано ѕоста
новою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни Ђѕро перетворенн¤ держав
них п≥дприЇмств у казенн≥ї в≥д 30.06.98 р. є 987.
3. Ќа в≥дм≥ну в≥д державного комерц≥йного п≥дприЇмства, май
но за ¤ким закр≥плюЇтьс¤ на прав≥ господарського в≥данн¤, май
но казенного п≥дприЇмства закр≥плюЇтьс¤ за ним на прав≥ опера
тивного управл≥нн¤, закр≥пленого в ст. 137 √ (див. коментар до
ц≥Їњ статт≥)..
4. —татус юридичноњ особи, ¤кий маЇ казенне п≥дприЇмство, даЇ
йому можлив≥сть самост≥йно брати участь у господарському об≥гу
в≥д свого ≥мен≥, нести самост≥йну майнову в≥дпов≥дальн≥сть, мати
поточн≥ та ≥нш≥ рахунки в банку ≥ печатку. ”становчим докуме
нтом казенного п≥дприЇмства Ї статут. “иповий статут казенного
п≥дприЇмства затверджений ѕостановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”кра
њни в≥д 16.06.98 р. є 914. азенне п≥дприЇмство зд≥йснюЇ оплату
пращ, виход¤чи з особливостей управл≥нн¤ казенним п≥дприЇмс
твом, в≥дпов≥дно до умов та в межах фонду оплати прац≥, затвер
джених органом управл≥нн¤ з урахуванн¤м умов, передбачених
галузевою угодою. ѕ≥дприЇмство зд≥йснюЇ бухгалтерський опера
тивний обл≥к та веде бухгалтерську ≥ статистичну зв≥тн≥сть зг≥л
но з законодавством ”крањни, а також обов'¤зкову зв≥тн≥сть за
‘ормою, що встановлюЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
ѕоточне (оперативноњ управл≥нн¤ п≥дприЇмством зд≥йсню, його кер≥вник. ” раз≥
призначенн¤ кер≥вника п≥дприЇмства на посаду м≥ж ним та органом управл≥нн¤
укладаЇтьс¤ контракт. гр≥н-нпк п≥дприЇмства самост≥йно вир≥шуЇ питанн¤
д≥¤льност≥ п≥дпри-Їмств√за вин¤тком в≥днесених законодавством або статутом
до компетенц≥њ органа управл≥нн¤. ер≥вник п≥дприЇмства: несе
в≥д-пов≥дальн≥сть за формуванн¤ ≥ виконанн¤ ф≥нансового плану 1 плану
розвитку п≥дприЇмства, результати господарськоњ д≥¤льно, ст≥ п≥дприЇмства,
виконанн¤ показник≥в ефективност≥ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства, використанн¤
державного майна ≥ прибутку зг≥дно з контрактом; самост≥йно визначаЇ
структуру управл≥нн¤ ≥ вста-новлюЇ штати з урахуванн¤м умов ≥ фонд≥в оплати
прац≥ п≥дприЇмства, за погодженн¤м з органом управл≥нн¤ призначаЇ та
зв≥льн¤Ї своњх заступник≥в ≥ головного бухгалтера; д≥Ї без дов≥реност≥ в≥д
≥мен≥ п≥дприЇмства, представл¤Ї його на вс≥х п≥дприЇмствах, в установах ≥
орган≥зац≥¤х; користуЇтьс¤ правом розпор¤дженн¤ майном та коштами
п≥дприЇмства в≥дпов≥дно до законодавства; укладаЇ договори, видаЇ
дов≥реност≥, в≥дкриваЇ в установах банк≥в поточн≥ та ≥нш≥ рахунки; у межах
своЇњ компетенц≥њ видаЇ накази та ≥нш≥ акти, даЇ вказ≥вки, обов'¤зков≥ дл¤
вс≥х п≥дрозд≥л≥в та прац≥вник≥в п≥дприЇмства; вир≥шуЇ ≥нш≥ питанн¤,
в≥днесен≥ законодавством, органом управл≥нн¤, статутом п≥дприЇмства та
контрактом до компетенц≥њ кер≥вника. Ќаказом ћ≥н≥стерства промисловоњ
пол≥тики ”крањни в≥д 12.10.98 р. є 371 затверджена форма контракту з
кер≥вником казенного п≥дприЇмства.
5. 4.5 статт≥, що коментуЇтьс¤, визначаЇ компетенц≥ю органа, до сфери
управл≥нн¤ ¤кого входить казенне п≥дприЇмство, щодо цього п≥дприЇмства: а)
призначенн¤ його кер≥вника; б) наданн¤ дозволу на зд≥йсненн¤ ним
господарськоњ д≥¤льност≥; в) визначенн¤ вид≥в продукц≥њ (роб≥т, послуг), на
виробництво ≥ реал≥зац≥ю ¤коњ поширюЇтьс¤ зазначений дозв≥л. р≥м цього,
в≥дпов≥дно до “ипового статуту казенного п≥дприЇмства, затвердженого
постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 16.06.98 р. є 914, орган
управл≥нн¤ зв≥льн¤Ї з посади кер≥вника п≥дприЇмства за погодженн¤м з
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, зд≥йснюЇ контроль за дотриманн¤м статуту ≥
приймаЇ р≥шенн¤ у зв'¤зку з його порушенн¤м; зд≥йснюЇ контроль за
ефективн≥стю використанн¤ майна що Ї у державн≥й власност≥ ≥ закр≥плене за
п≥дприЇмством; зд≥йснюЇ плануванн¤ ≥ ф≥нансовий контроль за господарською
д≥¤льн≥стю п≥д-приЇмства; затверджуЇ ф≥нансовий план та план розвитку
п≥дприЇмства ≥ обов'¤зково укладаЇ з п≥дприЇмством державн≥ контракти на
поставку продукц≥њ (виконанн¤ роб≥т, наданн¤ послуг) дл¤ державних потреб;
затверджуЇ умови та фонд оплати прац≥ казенного п≥дприЇмства з урахуванн¤м
умов, передбачених галузевою угодою. ќрган управл≥нн¤ не маЇ права
втручатис¤ в оперативну д≥¤льн≥сть кер≥вника п≥дприЇмства.
180
Copyright © 2004-2006 ¬се
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
¬се
матераилы, представленные здесь, нос¤т лишь ознакомительную цель.
Ћюбое их незаконное
использование ¤вл¤етс¤ нарушением авторских прав, поэтому после ознакомлени¤ рекомендуетс¤ приобрести эту литературу
в книжном магазине ¬ашего города.
| Povered by
STEP
|