____________________________________________________________________________________ |
|
||||||||||
|
Державне будівництво та місцеве самоврядування (навчальний посібник). /Колодій А.М., Олійник А.Ю/2000/
Висновки
Державне
будівництво і місцеве самоврядування в
Україні перебувають на стадії становлення.
Минуло ще мало часу від дня вступу в
юридичну силу Конституції України 28
червня 1996 р. Розроблено і проводяться в
життя адміністративна, судово-правова
реформи та реформа правоохоронних органів.
Верховна Рада України приймає закони, що
конкретизують окремі положення
Конституції України. Для деталізації
деяких положень законів приймаються
підзаконні нормативно-правові акти
Президентом та Кабінетом Міністрів
України, а також на рівні центральних та
місцевих органів державної виконавчої
влади та органів місцевого самоврядування.
Слід
також зазначити, що, крім вдосконалення
системи нормативно-правових актів, що
здійснюють правове регулювання
конституційними органами та органами
місцевого самоврядування, важливе
значення має організація і діяльність цих
державних і самоврядних структур,
компетенція, функції, форми й методи їх
діяльності.
Державне
будівництво і місцеве самоврядування в
Україні розглядається як:
а)
підгалузь галузі конституційного процесу;
б)
самостійна наука та навчальна дисципліна.
Показано
напрями вдосконалення таких
конституційних органів, як:
-
Верховна Рада України;
-
Рахункова палата;
-
Уповноважений Верховної Ради України з
прав людини;
-
Президент України;
-
Рада національної безпеки і оборони
України;
-
Кабінет Міністрів України;
-
Вища рада юстиції;
-
Конституційний Суд України;
-
суди загальної юрисдикції;
-
прокуратура України;
-
центральні та місцеві органи виконавчої
влади;
-
Верховна Рада і Рада міністрів Автономної
Республіки Крим;
-
органи місцевого самоврядування.
Порядок
організації та діяльності парламенту
України регулюється Конституцією і
законами України та Регламентом Верховної
Ради України. Сьогодні значна частина
нормативних документів, що регулюють
побудову та функціонування Верховної Ради
України, порядок утворення і
функціонування її органів і посадових
осіб потребують оновлення. З деяких питань,
зокрема з утворення і функціонування
депутатських груп і фракцій, необхідно
прийняти нові нормативні документи.
Порядок
організації та діяльності Президента
України охоплює значну систему державних
і недержавних органів, організацій та
служб, які забезпечують реалізацію його
повноважень як гаранта Конституції, інших
його функцій і підпорядковані йому у своїй
діяльності. Порядок утворення і
функціонування таких організацій
визначається законами, положеннями та
нормативними актами Президента України.
Значна частина цих нормативних актів
застаріла і потребує вдосконалення.
Кабінет
Міністрів України очолює, організовує і
контролює роботу центральних і місцевих
органів виконавчої влади. Порядок
утворення і функціонування органів
виконавчої влади регулюється
Конституцією і законами України, а також
указами Президента України. Вдосконалення
нормативно-правових актів сприятиме
здійсненню завдань і функцій, компетенції,
форм і методів діяльності виконавчої
структури державної влади.
Судові
й правоохоронні органи виконують важливі
завдання і функції щодо створення
нормальних умов для реалізації прав і
свобод громадян, охороняють і захищають їх
права, вживають необхідних заходів з
відтворення порушених прав. Порядок їх
організації і діяльності визначається
законами та підзаконними нормативно-правовими
актами. Перегляд правового регулювання
цієї діяльності підвищить ефективність їх
роботи.
В
Автономній Республіці Крим існує своя
система представницьких і виконавчих
органів, які у межах Конституції і законів
України, Конституції АРК та нормативно-правових
актів ВР і РМ АРК здійснюють державні і
самоврядні повноваження на певній
території. Вдосконалення нормативно-правової
бази сприятиме підвищенню ефективності
організації і діяльності розглянутої
системи республіканських органів.
Органи
місцевого самоврядування представляють
інтереси самоврядних територіальних
громад у межах чинного законодавства
України. Самоврядування в Україні на
певній території поєднується з діяльністю
державних органів на місцях. Діяльність
органів місцевого самоврядування та
місцевих державних органів регулюється
законом. Вдосконалення законів сприятиме
поліпшенню організації роботи місцевих
державних та самоврядних структур.
У
цілому державне будівництво і місцеве
самоврядування характеризується як
конституційна процесуальна діяльність
системи конституційних державних і
самоврядних структур, їх компетенції,
порядку утворення і функціонування та
форм і методів діяльності.
Copyright © 2004-2006 Все
авторские права на размещенные материалы принадлежат их авторам.
Все
матераилы, представленные здесь, носят лишь ознакомительную цель.
Любое их незаконное
использование является нарушением авторских прав, поэтому после ознакомления рекомендуется приобрести эту литературу
в книжном магазине Вашего города.
| Povered by
STEP
|